Ulaganje u hotel u Hrvatskoj uskoro isplativije nego u Turskoj?

Autor: Marija Crnjak , 13. kolovoz 2015. u 07:00
Početkom ove godine u Istanbulu je bilo 79 hotela s pet zvjezdica, gradi se njih još 44, Foto: PD

Istanbulskim hotelijerima pada profitabilnost zbog buma hotela s 5 zvjezdica.

Hotelijeri u najvećim turskim gradovima, posebno u Istanbulu, zabrinuti su zbog znatna pada profitabilnosti sektora, koji je uslijedio nakon drastična porasta broja hotela s pet zvjezdica, te pada cijena u pokušaju hotelijera da ostanu konkurentni. Prevelika ponuda, koja će još rasti zbog investicijskog buma koji je zahvatio Tursku u posljednjih deset godina, raduje goste koji mogu jeftino odsjedati, dok se u sektoru žale da će se povrat investicije produljiti s planiranih 10 na čak 18 godina. Stoga traže mjere koje će zaustaviti trendove, no ne objašnjavaju koje bi to mjere bile.

“Nije problem u mogućem padu popunjenosti kapaciteta, jer Istanbul je peti grad u svijetu po broju turističkih dolazaka i popunjenost je oko 80 posto, već u profitabilnosti cijeloga turističkog sektora. Osim što hoteli režu svoje cijene, potiču goste da troše unutar hotela, a manje u destinaciji”, izjavio je za turske medije Mustafa Alparslan, direktor Wyndham Grand Istanbul Kalamıs Hotela. U tom hotelu, primjerice, noćenje za dvije osobe sredinom kolovoza stoji 135 eura, a u istom razdoblju može se naći i noćenje za stotinjak eura u luksuznm hotelima koji inače čine oko trećine ukupnih hotelskih kapaciteta u Istanbulu.

 

123 luksuzna hotela

uskoro će biti u Istanbulu

Prema podacima gradskog ureda za kulturu i turizam, početkom ove godine u Istanbulu je bilo 79 hotela s pet zvjezdica, a u izgradnji je njih još 44, tako da će uskoro u tom gradu biti 123 luksuzna hotela s ukupno 67 tisuća kreveta. U provinciji Antaliji ukupno je 300 takvih hotela. Za usporedbu, u Španjolskoj, koja je treća svjetska destinancija po broju dolazaka, ukupno je 251 hotel s pet zvjezdica.

Iako Hrvatska ima tek 34 hotela s pet zvjezdica, i tek očekuje i priželjkuje val investicija u hotele, rast broja soba u obiteljskom smještaju, ali i hostelima, u Zagrebu je također uzrokovao pad prosječne cijene hotelskog smještaja. Profitabilnost hotela na Jadranu pak ugrožava sezonalnost, pa je povrat investicije u hotele u Hrvatskoj u najboljem slučaju oko 15 godina, no i to je za tri godine manje nego u scenariju koji očekuje Tursku.

Komentirajte prvi

New Report

Close