Nakon prijevoza na zahtjev kopnom i morem, otkrili novu nišu u Hrvatskoj

Autor: Bernard Ivezić , 02. kolovoz 2017. u 14:00
Krzysztof Radoszewski, direktor UberEATS-a za Poljsku

Neslužbeno doznajemo da im je plan barem jedno od tri tržišta otvoriti do kraja godine.

Nakon što je ušao na tržište prijevoza na zahtjev automobilima i brodovima, Uber u Hrvatskoj istražuje i kako ući na tržište dostave hrane, doznaje Poslovni dnevnik. Tvrtka već nudi tu uslugu u Poljskoj, a direktor UberEATS-a za to tržište, Krzysztof Radoszewski, otkrio nam je da ispituju mogućnosti širenja u srednjoj i istočnoj Europi. "Tri su nam tržišta prva u fokusu za UberEATS, a to su Hrvatska, Rumunjska i Ukrajina", kaže Radoszewski. Dodaje da sama odluka o širenju još nije donesena.

No, neslužbeno doznajemo da im je plan barem jedno od tri tržišta otvoriti do kraja godine. Štoviše, lokalno su za tu uslugu, navodno, najviše zainteresirani upravo u Uberu u Hrvatskoj. Nova usluga, iz financijskog izvješća tvrtke dostupnog na Fini, značajno bi podigla profitabilnost Ubera u Hrvatskoj. Naime, prema podacima Fine, hrvatska operacija Ubera zvana Uber Croatia lani je, i to u prvoj godini poslovanja, bila profitabilna. Neto dobit iznosila je 232,7 tisuća kuna. I dok Uber za vožnje uzima proviziju u pravilu između 20 i 25 posto, UberEATS naplaćuje još višu proviziju, od 30 posto. Prema podacima Fine, tvrtka Uber Croatia je lani imala prihod od 4,2 milijuna kuna. Riječ je o prihodu koji je lokalnoj tvrtki ostao nakon što je matični Uber naplatio korištenje aplikacije, porez te isplatio vozače.

Iako su, pravno gledano, Uber i UberEATS dio iste tvrtke, matice Uber Technologies, Radoszewski tvrdi da je UberEATS zaseban biznis koji raste na postojećoj bazi koju si je Uber izgradio. Otud i plan da se nakon Poljske širi u tri istočne države, gdje biznis raste. Navodi da imaju posebnu aplikaciju, tim ljudi, pristup tržištu i još mnogo toga drugačijeg. Među inima, dostavu ne bi radili samo vozači automobila već bi se to moglo raditi i motorom i biciklom. "Mi se doživljavamo kao spin off Ubera. Koristimo iste urede i dio resursa, ali imamo zaseban tim, aplikaciju i pristup tržištu", kaže Radoszewski. U Hrvatskoj su u posljednjih dvadesetak godina mnogi od dostave napraviti profitabilan biznis. Tako je tvrtka Riviera Adventures, koja drži Jelovnik.hr, lani prema podacima objavljenim na Fini imala prihod od 35 tisuća kuna i neto dobit od 21,2 tisuće kuna.

 

60 tisuća

restorana u 100 gradova nudi svoju dostavu kroz UberEATS

Tvrtka Južni pol, koja upravlja sa sajtom DobarTek.hr, lani je, prema Fini, povećala prihod s 234,3 na 358,4 tisuće kuna uz dvostruko veću neto dobit od 62,5 tisuća kuna. Najuspješnija je pak Pauza.hr, koju je prije tri godine kupio singapurski startup Foodpanda, kojeg je zatim lani kupila njemačka tvrtka Delivery Hero. Lokalna operacija u Hrvatskoj vodi se preko tvrtke Ozon Media, koja je prema podacima Fine, lani imala prihod od 3,6 milijuna kuna ili za 1,1 milijuna više nego godinu prije. Usto, Pauza.hr je lani udvostručila profit na 1,15 milijuna kuna. Ne čudi stoga interes Ubera da uđe na ovo tržište. Krzysztof Radoszewski iz UberEATS-a pojašnjava pak da je osnova njihovog biznisa zapravo u unapređivanju rada restorana.  Brza dostava, i to u roku od pola sata od zaprimanja narudžbe do njene predaje kupcu, širok izbor hrane koja se može naručiti preko aplikacije te veliki broj dostavljača, pojašnjava tek su pretpostavka njihovog rada.

Brza dostava, i to u roku od pola sata od zaprimanja narudžbe do njene predaje kupcu, širok izbor hrane koja se može naručiti preko aplikacije te veliki broj dostavljača, pojašnjava tek su pretpostavka njihovog rada. "Mi pomažemo restoranima podići promet, optimizirati ponudu kako bi podigli profitabilnost, pomoći u planiranju nabave, savjetujemo ih na koje se lokacije mogu proširiti, pomažemo u otkrivanju novih trendova i još mnogo drugih stvari, a sve isključivo u trošku provizije za narudžbe", nabraja Radoszewski. Ukratko, za restorane u Hrvatskoj vidi dosta prostora da bolje iskoriste ljetne navale turista, ali i da otkriju nove prilike u prodaji gotove hrane onima koji inače ne idu u restorane jer ih smatraju skupima. Kaže da su u Varšavi u šest mjeseci od lansiranja broj restorana s kojima surađuju povećali sa 130 na 400, a kao jednu zanimljivost navodi i to da restorani sada mogu učiniti više u manje smjena. "UberEATS radi isključivo od 11 ujutro do 11 navečer. Nema potrebe raditi ni ranije ni kasnije, jer se glavnina narudžbi radi upravo u to vrijeme", kaže Radoszewski.

Dodaje da dio znanja koji su primijenili u Varšavi, te koje žele prenijeti u Hrvatsku, Rumunjsku i Ukrajinu, stekli su kroz maticu. UberEATS dostupan je u sto gradova. Preko njega svoje usluge nudi 60.000 restorana, a dostavu rade u prosjeku ispod 33 minute. Sama usluga inicijalno nije se pokazala uspješnom kada je prije tri godine Uber počeo eksperimentirati s dostavom hrane. Isprva je nudio unaprijed pripremljenu hranu koja je bila adekvatno skladištena u prtljažnicima automobila svojih vozača. No, taj se model pokazalo neuspješnim u skaliranju. Lani se Uber vratio ideji da dostavljači preuzimaju svježe pripremljenu hranu i što prije je dostave kupcu. Restorani se natječu za narudžbu, dostavljači za dostavu, a kupac dobiva nižu cijenu. I sve to bez da je ostalo viška neprodane hrane u prtljažniku ili eventualno manjka.

"Novi model po kojem radimo, kupca spaja s najbližim restoranima u njegovoj okolici, znači selekcija se radi prema lokaciji i udaljenosti pa se ne može naručiti hrana s druge strane grada. Tako pazimo na kvalitetu dostave, jer primjerice pečena riba ili burger moraju biti dostavljeni u roku od 15 minuta. Moraju biti topli dostavljeni", kaže Radoszewski.  Dodaje da su u Varšavi uspjeli u šest mjeseci za 47 posto svih dostava vrijeme dostave spustiti na manje od pola sata. Pojašnjava da će dostaviti bilo što, čak i jednu jedinu krafnu. No, najniža cijena koju će naplatiti za narudžbu, neovisno što naručili, je 14 kuna. Narudžbe su u prosjeku veće od toga. Ima onih koje se penju i do 200 eura. No, Radoszewski pojašnjava da su to u pravilu narudžbe gdje jedna osoba naručuje ručak za svoje kolege iz ureda. Biznis im raste toliko da povećavaju i broj zaposlenih.

"U Varšavi nas u UberEATS-u radi 20 ljudi, a u Krakowu dodatnih 16 te se i dalje širimo", kaže Radoszewski. Pojašnjava da su okusi ono čime se zapravo bave te da primjećuju kako se trendovi koji vladaju na zapadu po pitanju okusa, sele i kod njih. Radoszewski ističe da se u Varšavi najviše naručuje meksička hrana. Nekim lokalnim restoranima savjetovali su da tako prošire ponudu, jer mogu zaraditi više. Slično kao u Zagrebu i Varšavu je zahvatila pomama za burgerima pa su oni druga najtraženija hrana za dostavu.

Nakon toga, traži se azijska kuhinja, posebno tajlandska i vijetnamska jela, a zatim veganska i vegetarijanska hrana. "Varšava je, koliko god to bilo neobično, proglašena jednom od tri top destinacije na svijetu po pitanju vegetarijanske hrane, a to je nešto što otkrijete tek kad ste duboko u poslu s hranom", kaže Radoszewski. Dodaje da su nedavno otkrili da se vani širi potražnja za havajskim salatama pa su taj koncept hrane predstavili nekim lokalnim restoranima. Rezultat je, tvrdi, da su 22 restorana uvela te salate u ponudu. "Sada vidimo da neki restorani povećavaju terase, a neki ih gase kako bi radili samo dostavu. Ugodno sam iznenađen reakcijom naših restorana. Kroz UberEATS smo omogućili restoranima da bolje predstave svoju ponudu i brže dođu do novih kupaca, čak i kroz financiranje fotografa koji restoranima fotografiraju njihova jela", zaključuje Radoszewski.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Najbolje za Hrvatsku da državni Proračun daju Uberu na upravljanje, bar bi znali gdje odlazi 25%…
sve što donosi profit smo dali strancima postat će mo robovi u svojoj državi.

laser@ Nisi nicim demantirao navedene činjenice nego pišeš frazeologiju “o uhljebima”. Da je sve čisto ne bi bilo toliko prijepora oko toga u citavom svijetu. Uostalom 25% racuna ide za Nizozemsku pa ne vidim zasto bi RH to pozdravila i zasto bi podrzavala nesto za sto i njihovi direktori tvrde da od toga covjek ne moze prehraniti obitelj! Da ne idemo dalje npr da te voze u autu u kojem se jedva stisnu dva odrasla covjeka npr u Puntu ili Polu. Sigurno te nece u prostranom vozilu kad vozači štede i jedva krpaju kraj s krajem.

Nemoj se ti o tome brinuti .trziste se samo izregulira .gdje ima interesa i profita i potraznje dodje i ponuda.problem je jedino socijalisticki duh nasih uhljeba koji bi samo otimali i kontrolirali drzeci prst u uhu.cijeli svijet ide naprijed jedino mi nazad.

Ne razumijem čime su to neki oduševljeni s tim Uberom kad i oni sam priznaju da vozači od toga ne mogu zivjeti ni prehranjivati obitelji nego je to “dodatni posao”!? A nisu sigurno ni najjeftiniji nego obratno,kad ukljuce opciju Surge kod povecane potraznje budu i do nekoliko puta skuplji! Cime su onda neki odusevljeni!?

New Report

Close