U slučaju havarije bila bi ugrožena sva pitka voda!

Autor: Agencija VLM , 28. ožujak 2013. u 15:09
Guliver/Thinkstock

Grad Karlovac nikada nije prihvatio spornu trasu koju je Županija ucrtala u svoj Prostorni plan i godinama traže da se izmijeni

Gradu Karlovcu je neprihvatljivo da nizinska pruga koju će HŽ graditi prolazi trasom koja je ucrtana u Prostorni plan Karlovačke županije. Smatramo da se još više mora odmaknuti od grada na jugoistočnoj strani. Sada je pravo vrijeme da se greška ispravi – kazao je Damir Jelić, karlovački gradonačelnik na sastanku sa Upravom HŽ Infrastrukture.

Dodao je da su u više navrata upozoravali Županiju i HŽ da se trasa nizinske pruge, koja nem aniti Studiju utjecaja na okoliš, mora izmjestiti.

 Jeftinija varijanta

 – Predviđena prelazi preko četiri od pet lokacija gradskih vodocrpilišta, pa bi izvori pitke vode u slučaju havarije bili ugroženi. Šteta bi bila tim veća jer će se prugom uglavnom prevoziti teretni promet za čitavu Europu. Osim toga, trasa dva puta presijeca rijeku Koranu i prolazi dijelom grada kojeg želimo razvijati kao rekreacijsku zonu sa kupalištem,slatkovodnim akvarijem.

Trasa koju Grad predlaže ide jugoistočnije od grada, tri kilometra dalje od predviđene trase. Jeftinija je za gradnju jer se mora rušiti manje kuća, otkupljivati manje skupa zemljišta, graditi jedan, a ne tri mosta na sve tri rijeke. Osim toga, ne bi se gradio i vijaduk visok gotovo 17 metara – objasnila je Martina Furdek Hajdin, zadužena za planiranje u gradskoj upravi. Dodala je da je riječ o investiciji od milijardu eura, pa je, tvrdi, opravdano promišljanje grada.

 Marko Car, član Uprave HŽ Infrastrukture kazao je kako je sporna trasa ucrtana u Prostorni plan Karlovačke županije još 2008.

 – Ispada da je Karlovac protiv napretka željeznice. Naime, o trasi je Županija raspravljala od 2001. i riječ je o legitimno usvojenoj ruti po kojoj su naši projektanti napravili projekt. Ne vjerujem da su izmjene moguće, jer one bi usporile projekt za koji smo dobili novac EU-a i koji je od regionalnog, ne samo lokalnog značaja – kazao je Car.

Dodao je da bi izgubili ugovor sa projektantom, plaćali penale. No, i Davor Petračić, aktivist, građevinac, ali i kandidat za novog gradonačelnika, zamolio je da se pronađe rješenje da se ipak ucrta nova trasa koju predlaže Karlovac jer bi se time dugoročno zaštitio grad.

 Županije je šutjela

 – Nikako nismo protiv projekta, samo molimo da se Karlovčanima iziđe u susret i zaštite prirodni resursi kako bismo spriječili havarije i velike moguće štete. Naime, predviđena trasa ide gotovo po središtu grada. Zamislite teretni promet kako je planiran na trasi na kojoj će svakih sedam minuta juriti vlakovi brzinom i do 200 kilometara na sat, koliko je projektirana brzina na pruzi. To je katastrofa – kazao je Petračić.

 Tu smo da se dogovorimo, kazao je i Ivan Vuković iz HŽ-a.

 – No, činjenica je da se HŽ sada napada da gradi prugu na štetu grada, a Županija sve ovo vrijeme nije reagirala niti izmijenila trasu u planu. Zar se sve ovo vrijeme za takve probleme nije znalo – dodao je Vuković.

 Gradonačelnik je ovih dana i službeno uputio županu Ivanu Vučiću zahtjev za izmjenom trase u županijskom Prostornom planu.

Iako je na sastanku i Marinko Maradin, županijski pročelnik za planiranje rekao da je trasa štetna za Karlovac, ali i područje oko Josipdola, Karlovačka je županija 2008. u Prostorni plan unijela spornu trasu; za nju su glasali HDZ-ovi vijećnici, oporba je bila protiv, kao i karlovačka javnost i stručnjaci.

 Iako od tada izmjene, ali niti štetne utjecaje na svoju županiju nitko nije spomenuo, sada župan ima drugu verziju.

 – Prostorni plan županije nije Sveto pismo, uvrstit ćemo izmjene kako bismo udovoljili interese naših područja, ali i interese gradnje i prometnog razvoja Hrvatske – kazao je župan Vučić.

Komentirajte prvi

New Report

Close