U bazi Airbnba sve više full-time iznajmljivača, u Hrvatskoj rasli 85 posto

Autor: Marija Crnjak , 27. siječanj 2016. u 07:48
Sve ozbiljnija konkurencija tradicionalnim agencijama, pogotovo kad je posrijedi obiteljski smještaj

Broj gostiju koji su se u Hrvatskoj odmarali u smještaju unajmljenom preko Airbnba lani porastao čak 122% u odnosu na 2014. godinu.

Globalna platforma za iznajmljivanje Airbnb prerasla je praksu posredovanja u povremenom iznajmljivanju stanova za ostvarivanje dodatnog prihoda te se preko nje sve više iznajmljuju ozbiljni kapaciteti koji su na tržištu veći dio godine. Pokazala je to analiza Visoke škole za ugostiteljstvo i menadžment iz Pennsylvanije, provedena, doduše, na američkom tržištu, odosno u 12 velikih gradova SAD-a, uključujući New York, San Francisco i Miami.

Riječ je o prvoj takvoj analizi poslovanja platforme koja predstavlja ozbiljnu konkurenciju tradicionalnim agencijama, pogotovo kad je posrijedi obiteljski smještaj. Slična analiza za hrvatsko tržište ne postoji, a iz Airbnba se i ne može dobiti podatak koliki je udjel "redovnih" iznajmljivača u ukupnom broju kapaciteta koji su izlistani na njihovim stranicama. "Zaključno sa siječnjem 2016. Airbnb u Hrvatskoj u portfelju ima gotovo 51 tisuću jedinica za iznajmljivanje, što je 85 posto više nego prije godinu dana.

 

51tisuća

smještajnih jedinica u hrvatskoj je bazi Airbnba

Broj dolazaka gostiju koji se u Hrvatskoj odmarao u smještaju unajmljenom preko Airbnba u prošloj je godini porastao za čak 122 posto u odnosu na 2014. godinu", rekla je za Poslovni dnevnik Ekatarina Kukureko iz odnosa s javnošću Airbnba. Iako platforma čija se vrijednost procjenjuje na 24 milijarde dolara, s oko dva milijuna jedinica za iznajmljivanje diljem svijeta, u svojim javnim istupima ističe da tipični Airbnbov iznajmljivač godišnje utrži oko 5 tisuća dolara, s prosječnih četiri noćenja mjesečno, autori analize tvrde da to nije stvarna slika. Analiza u 12 američkih gradova pokazala je da sve veći udjel u prihodima Airbnba čine stalni iznajmljivači, koji rentaju više od jedne smještajne jedinice, odnosno apartmana.

Pokazalo se da u 12 navedenih američkih gradova čak 30 posto prihoda portal ostvaruje od posredovanja u rentanju full-time iznajmljivača, koji svoje stanove iznajmljuju 360 dana u godini i više, s tim da njihov udjel sve više raste. Da ambicije osnivača Airbnba idu prema ozbiljnijim turističkim partnerima, pokazuje i njihova kampanja objavljena početkom ove godine, usmjerena prema poslovnim gostima. U objavi ističu kako usluge Airbnba za potrebe službenih putovanja već koriste na tisuće kompanija koje na taj način smanjuju troškove putovanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close