Turizam bi nam ove godine mogao biti na nuli ili rasti 2-3%

U turističkoj industriji ističu da je od broja noćenja puno važnija zarada/I. Čagalj/PIXSELL U turističkoj industriji ističu da je od broja noćenja puno važnija zarada/I. Čagalj/PIXSELL

Vlada još razmišlja o poreznom rasterećenju za turizam, kroz PDV ili porez na dohodak, kako bi se povećale investicije i kvaliteta.

Ako sve prođe prema planu, turističku 2019. hrvatski hoteli će završiti s istim rezultatom kao i lani, eventualno s dva do tri posto plusa, što je dobro s obzirom na okolnosti u konkurentskim destinacijama. 

O poreznom rasterećenju, kroz PDV ili porez na dohodak, još se razmišlja, a ako bude potrebe za dodatnim uvozom radnika u turizmu, napravit će se preraspodjela kojom se može dobiti još najviše oko 4000 radnika. Značajnog snižavanja cijena ne bi trebalo biti, no cjenovna politika je stvar svake tvrtke koja će se donositi po potrebi.  Tako se može sažeti sastanak koji su u utorak u Rovinju održali predstavnici turističkih tvrtki s ministrom turizma Garijem Cappellijem i direktorom Hrvatske turističke zajednice Kristjanom Staničićem.

"Vidimo da najmanje problema s bukingom za sezonu imaju hoteli u koje se ulagalo, s najvišim cijenama. Zbog toga kao Vlada razmišljamo o rasterećenjima poreza, što bi potaknulo investicije i kvalitetu, a hoće li to biti kroz PDV ili porez na dohodak, o tome se još razgovara", izjavio je ministar Cappelli, najavljujući skoro stavljanje Zakona o turističkom zemljištu na javno savjetovanje. Radi se o zakonu čije bi donošenje otvorilo mjesto za tri miliarde kuna vrijedna ulaganja.

 

Cappelli

Najmanje problema s bukingom imaju oni koji su ulagali, s visokim cijenama.

Do jučer je u turizmu izdano oko 13 tisuća radnih dozvola za strance, a ako bude potrebno, unutar dozvoljene kvote napravit će se realokacija s nekih djelatnosti za koje nema interesa za uvoz radnika.  Kristjan Staničić je istaknuo kako će u ovoj godini, zahvaljujući ulaganju u programe avioprijevoza, za Hrvatsku ići 80 novih letova, a u sljedećoj godini očekuje se dodatan rast ulaganja u pred i posezonu. 

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge u turizmu, vjeruje da će lijepo vrijeme u lipnju i kasniji raspored vjerskih praznika učiniti da se hrvatski hoteli pokušaju približiti lanjskim brojkama.  "Prvi pravi presjek se radi nakon isteka prvih šest mjeseci i tada ćemo znati više, ali vjerujem da ćemo biti na lanjskim brojkama, što je dobro s obzirom na okolnosti. Uostalom, puno je važnija zarada nego broj noćenja", kazao je Ostojić. Iako rezanje cijena nije u planu, ona se eventualno događaju u slučaju poremećaja ponude i potražnje.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!