Turisti zavoljeli Split

Autor: Poslovni.hr/Hina , 19. kolovoz 2013. u 13:28
Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL

Da su turisti zavoljeli Split govore podaci da je u prvih sedam mjeseci ove godine Split imao 170.000 gostiju.

Da su turisti zavoljeli Split govore podaci da je u prvih sedam mjeseci ove godine Split imao 170.000 gostiju koji su ostvarili 470.000 noćenja što iznosi povećanje od 20 posto u odnosu na prošlogodišnju turističku sezonu.

I sam lipanj Splitu je donio povećanje od 23 posto jer je grad posjetilo 67.000 turista koji su ostvarili preko 220.000 noćenja.

„Čitav trend rasta ove godine je iznad očekivanog. Mi smo planirali, s obzirom na kapacitete, rast od 10 posto. Ovih 20 posto nas nije iznenadilo zato što se pojavilo preko 1400 novih kreveta u privatnom smještaju. I to je ono što je donijelo ovakve rezultate“, kaže Vedran Matošić, direktor Turističke zajednice grada Splita.

Napominje kako Split ima tek 2101 kreveta u hotelskom smještaju, te da je potrebno čim prije izgraditi još 3000 kreveta u hotelima.

Splitski hosteli nude 731 krevet, alternativni smještaji 1153, te privatni smještaj 6500 kreveta. Pod Split spadaju i Slatine na Čiovu s 2000 kreveta, te Stobreč s 300, pa tako ukupan broj kreveta u Splitu iznosi 13.000.

No, gradu nedostaje veći hotelski smještajni kapacitet da bi postao značajnija destinacija nego što je sada, slažu se u Turističkoj zajednici grada Splita.

Splitu u pohode rado dolaze mladi ljudi koji traže hostele i privatni smještaj. Turistički djelatnici su s godinama cijeli grad pretvorili u veliki događaj. Prije su oni događaje privlačili u Split, a sada ih grad sam privlači. Postao je magnet, interesantan i prepoznat, pa tako svi žele manifestacije raditi u Splitu. Najčešći gosti su Njemci koji su ostvarili 40.000 noćenja ove godine. Odmah nakon njih su Amerikanci, Englezi, Francuzi, pa Talijani. U posljednje vrijeme su sve prisutniji Skandinavci koji sada imaju direktne linije do Splita, pa se zato lakše odlučuju izabrati ga kao svoju turističku destinaciju. U Splitu ne odustaju od produženja sezone na gotovo čitavu godinu.

„Točno je. Imamo direktne veze sa Skandinavijom, sa Kopenhagenom. Njemačka je isto otvorila nekoliko linija. Veliki je porast tih izravnih letova što je osnova za razvitak jedne destinacije. Razvijajući pred i post sezonu napravili smo projekt „city break“ programa“, izjavio je Matošić.

Riječ je o posebnoj turističkoj ponudi gdje svi turisti koji u Split dođu u četvrtak, petak i ponedjeljak mogu boraviti po povoljnijoj cijeni, te bi sa „Split card“ karticom imali besplatan ulazak u muzeje, kazalište i razgledavanje grada.

Turistička zajednica je s Hrvatskim narodnim kazalištem (HNK) dogovorila „kulturni paket“ programa za listopad, studeni, te ožujak i travanj iduće godine kada bi se subotom održavali koncerti, opere, operete, balet i drame za turiste. Turiste bi se, osim što im je omogućeno besplatno razgledavanja grada i odlasci u kazalište, prevozilo od zračne luke do hotela, a u ponudi im je i romantična večera. Na taj način turistički djelatnici žele privući klijentelu koja bi u to doba godine dolazila u Split.

„Uz „city break“ program, namjera nam je pokrenuti i „meeting industriju“, točnije industriju sastanaka. Split je za to grad po mjeri. Ima oko 200.000 stanovnika i izuzetno povoljnu klimu. Na istočnom dijelu obale, gdje se sada nalazi Dalmacijavino, skoro se planira napraviti koncertno-kongresni centar. To je zamisao i našeg gradonačelnika. Split je grad glazbe, pa je prema tome koncertna dvorana neophodna. Gradnja takvog jednog centra u Splitu odlično bi se uklopila u naš sadašnji program „city breaka“, kaže Matošić.

Da je sastavni dio turizma i pričanje povijesnih priča, Matošić potvrđuje i s nekim od velikih ljetnih manifestacija kao što su kolovoški Dani Dioklecijama u Splitu i Gusarska bitka u Omišu. Pričajući priče iz prošlosti želi se postići da one turistima uvijek ostanu u sjećanju, a povijest Splita, starog 1700 godina, iznimno je bogata.

„Imamo još toliko priča za ispričati i zaintrigirati turiste za Split“, otkriva Matošić, te dodaje kako je to drugačiji grad koji se treba prepoznati. Značaj svakako treba dati i životu u Dioklecijanovoj palači koja nije groblje kao arheološko nalazište već nalazište koje još živi, pulsira i koje je dinamično, napomenuo je Matošić.

Split je član asocijacije turističkih zajednica gradova Europe i već je petu godinu prvi između gradova koji ostvaruju do 1,5 milijuna noćenja, te je prvi po porastu u turizmu posljednjih pet godina, a lani je bio i šampion turizma Hrvatske.

Komentirajte prvi

New Report

Close