Ivan Todorić: Četiri godine razmišljamo kako izaći iz krize

Autor: Danijela Jozić / VLM, Poslovni.hr , 09. svibanj 2013. u 14:47
Ivan Todorić; Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL

Porečka Agrolaguna koja posluje u sklopu koncerna Agrokor otvorila je proizvodno turistički kompleks vrijedan 35 milijuna kuna.

Danas je u Taru otvoren proizvodno-turistički kompleks u koji je Agrolaguna u ovoj fazi uložila 35 milijuna kuna i zaposlila 40 ljudi. Projektom je obuhvaćena rekonstrukcija sirane “Sir Laguna“ i obnova zgrade stancije Špin, uređena je nova kušaona i izgrađena cesta sira, kojom se može prošetati do pašnjaka koji okružuju objekte.

Otvorenju kompleksa prisustvovali su ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina, ministar turizma Darko Lorencin, istarski župan Ivan Jakovčić i Ivan Todorić, predsjednik Nadzornog odbora Agrokora, te brojni drugi gosti. Ova vrijedna investicija nastavak je Agrokorovog ulaganja u Agrolagunu i snažan poticaj daljnjem razvoju tog segmenta poslovanja kompanije, a novi proizvodno-turistički kompleks obogaćuje turističku ponudu Istre, poručuju iz Agrokora.

Spojili zelenu i plavu Hrvatsku

Predsjednik Uprave Agrolagune Goran Kramarić izjavio je kako su ovim projektom spojili zelenu i plavu Hrvatsku. "Vjerujemo u projekt i nadamo se da ćemo uspjeti", rekao je.

 "Sva promišljanja kako izaći iz ove krize koja traje već četiri godine navode nas na ulaganja i investicije", izjavio je Ivan Todorić, predsjednik Nadzornog odbora Agrokora, dodavši: "To je Agrokorova filozofija i vizija". Objasnio je kako ovo nije samo proizvodni već i turistički kapacitet, a 90 posto komponenti u njega ugrađeno je iz Hrvatske.

Jakovčić: Nisam ljubomoran na Agrokorov podrum

"Kada mi je jednog dana u ljeto 2004. zazvonio telefon, s druge strane je bio Ivica Todorić koji mi je rekao da je preko Burze tog dana kupio Agrolagunu. Rekao sam mu da su itekako dobrodošli jer želim da time prestanu špekulacije oko Agrolagune. Todorić mi je tada rekao da želi uložiti veliki novac u Agrolagunu, u što nisam odmah povjerovao, ali dogodilo se suprotno. Sada sam iznenađen i oduševljen ovom investicijom. Nisam ljubomoran na podrum koji je izgradio Agrokor u sklopu Belja, ali se nadam da će biti izgrađen u sklopu isti u sklopu lagune", kazao je pak Ivan Jakovčić.

Realizacija iznimno zahtjevnog projekta započela je u srpnju 2012. godine i trajala je samo šest mjeseci. Radovi su povjereni hrvatskim tvrtkama – GP „Krk“ je obavio  građevinske radove, a „Frassinox“ je izradio i ugradio procesnu opremu.

Moderna sirarska oprema i primjena suvremenih tehnologija omogućuju proizvodnju sira visoke i ujednačene kvalitete koji može zadovoljiti zahtjeve domaćeg i stranih tržišta, kažu iz Agrokora. Sirana “Sir Laguna“ jedna je od tri sirane u Hrvatskoj koje su za rekonstrukciju i opremanje ugovorile potporu IPARD programa.

Farma ovaca i autohtoni sir

Sirana će samo u prvoj fazi proizvoditi 300 tona sira i 100 tona skute na godinu, čime je nastavljena tradicionalna proizvodnja. Proizvodni se program, uz postojeći asortiman (kravlji sir, ovčji sir, miješani sir i sir s tartufima), obogaćuje sljedećim proizvodima: sirom u teranu, miješanim sirom od tri vrste mlijeka, ribancem i skutom. Ponuda sireva odražavat će specifičnosti podneblja i mogućnosti male „butik“ sirane, koja na idealan način objedinjuje tradicionalne proizvode, lokalne vrijednosti i običaje te najsuvremeniju tehnologiju, napominju iz koncerna.

Agrolaguna je osamdesetih godina prošlog stoljeća započela s uzgojem ovaca radi proizvodnje i prerade mlijeka u vlastitoj maloj sirani. Ovčarska farma Špin smještena je na sjeverozapadnoj obali Istre u Taru kraj Poreča, samo dva kilometra od mora. U početku je sirana prerađivala isključivo ovčje mlijeko s vlastite farme i proizvodila tek 10 tona sira godišnje.  Zatim je pokrenut otkup ovčjeg i kravljeg mlijeka od kooperanata s područja Istre. Ulaskom u Agrokor koncern 2004. godine, sirana počinje proizvoditi kravlji i miješani sir, sir s tartufima i skutu, a proizvedene količine dostižu 125 tona. Sirana Agrolagune neprestano radi na ispitivanju mogućnosti proizvodnje novih proizvoda, kako bi potrošačima ponudila primamljive proizvode specifične za područje Istre. Sirana „Sir Laguna“ bit će mjesto na kojem će turisti moći posjetiti farmu ovaca te kušati i kupiti autohtoni istarski sir, što je neposredan način povezivanja poljoprivredne proizvodnje i turizma, dviju osnovnih grana privređivanja u Istri.

Komentari (16)
Pogledajte sve

ako pogledaš cijeli njihov portfelj u svim dijelovima koncerna najkompliciraniji proizvod koji oni proizvode je sladoled king.
bio bih sretan kad bi kao turski tajkuni doveli ozbiljne proizvodne projekte kao aute,kamione,televizore ,it sektor a ne bavili se samo prostoproširenom poljoprivrednom proizvodnjom .

sad će netko reći cijene hrane rastu u svijetu,ali ja koliko vidim cijene hranu u supermarketima u italiji i njemačkoj su niže nego kod nas u prosjeku 10-20 %. i zato je za agrokor sinequanone da preuzmu merkator i probaju zadržati kartel u 4 države balkana kroz maloprodaju ali neminovno im slijedi lagana propast jer su skupi a nekvalitetni.

i zato nemaju respekt kao veliki koncern ali imaju respekt kako su uspjeli podjarmiti cijelu državu od 4 milijun stanovnika.


Baš gledam šta sam danas kupio a njegove je proizvodnje…grill kobasice od Pika,tubu majoneze, deset dkg šunke PiK,litra mineralne….mislim da je danas teško naći domaćinstvo a da ne konzumira neki njegov proizvod. Tip sve drži. Takve koncentracije nema na svijetu



todorić sa cijelokupnom svojom proizvodnjom je manji nego sama vinarija tikveš iz makedonije.

cijene koje ima u maloprodaji -konzumu nisu uopće konkurentne u usporedbi vrijednost za novac.

elementarni princip proizvodnje vina u svijetu je ime proizvođača (zato ulaze poznate face u proizvodnju ) ili apelacija-položaj koji je posebno vrijedan.
A šta DA IH POKRADU??????
Pa odavde želi pobjeć svako normalan, ako može!!
od svih vina u hrvatskoj jedino plavac mali na pelješcu ima apelaciju a sve ostalo je za lokalnu potrošnju i nije konkurentno vani.

uostalom ako ste ikad prelistali neku vinsku enciklopediju primjetit ćete da
hrvatska kao relevantan proizvođač ne postoji na vinskoj karti svijeta.ni kvalitetom,ni prodajom ni cijenom.

Ljudi nisu svjesni koliko je veliki i mocan hrvatski vinarski lobi u Napa Valley. Imali su donedavno i svog zastupnika u Congressu, George Radanovich. Etiketa na kojoj pise Grgich ce ti otvoriti vrata svake maloprodaje. Interesantno je da oni nikada znacajnije nisu investirali u Hrvatsku.
[/quote]

Da li je to sin koji potkrada oca i seta manekenku?

oni kao i kukuriku razmišljaju.
to je način rješenja…čekaj i samo će se riješiti!

New Report

Close