Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tek 22% obiteljskih tvrtki sa šefom izvana

Autor: Lidija Kiseljak/VL
15. rujan 2015. u 21:59
Podijeli članak —
Zoran Zemlič, Danijel Radić i Goran Horvat predstavili su rezultate istraživanja/T. Miletić/PIXSELL

Domaća obiteljska poduzeća vs. strana.

Obiteljska poduzeća u Hrvatskoj manje su optimistična u pogledu svoje perspektive u odnosu na europska: očekuju veći rast režijskih troškova i veći pad profitabilnosti, teži pristup financiranju, manji broj njih planira napraviti investicijski plan, a njih trećina u odnosu na europske postavila je na upravljačke pozicije osobu koja nije član obitelji.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Pokazalo je to istraživanje Europskog barometra obiteljskih poduzeća i konzultantsko-revizorske tvrtke KPMG. U njemu je sudjelovalo 1400 obiteljskih tvrtki iz 25 zemalja. Njih 50-ak iz Hrvatske odazvalo se na anketu, primjerice, Feroterm, TIM Kabel i Orbico, a veći dio je ipak odlučio ostati anoniman. Glavne razlike između domaćih i stranih obiteljskih tvrtki, komentiraju u KPMG-u, odnose se na pristup financiranju, postavljanju menadžmenta i korporativnom upravljanju.

Obiteljska poduzeća u Hrvatskoj manje su optimistična u pogledu svoje perspektive u odnosu na europska: očekuju veći rast režijskih troškova i veći pad profitabilnosti, teži pristup financiranju, manji broj njih planira napraviti investicijski plan, a njih trećina u odnosu na europske postavila je na upravljačke pozicije osobu koja nije član obitelji.

Pokazalo je to istraživanje Europskog barometra obiteljskih poduzeća i konzultantsko-revizorske tvrtke KPMG. U njemu je sudjelovalo 1400 obiteljskih tvrtki iz 25 zemalja. Njih 50-ak iz Hrvatske odazvalo se na anketu, primjerice, Feroterm, TIM Kabel i Orbico, a veći dio je ipak odlučio ostati anoniman. Glavne razlike između domaćih i stranih obiteljskih tvrtki, komentiraju u KPMG-u, odnose se na pristup financiranju, postavljanju menadžmenta i korporativnom upravljanju.

Vani su širi aspekti financiranja, poput private equity fondova koji ulažu u obiteljske tvrtke, dok je u nas to tržište tek u začetku. Istraživanje je pokazalo da 85% ispitanika u europskim zemljama nije imalo problema s financiranjem, a kod nas tek 41 posto u posljednjih šest mjeseci. Domaće obiteljske tvrtke manje vode brigu za talente, njih 16% smatra to ključem uspjeha, dok je u stranima njih dvostruko više zabrinuto zbog zadržavanja kvalitetnog kadra. U domaćim obiteljskim tvrtkama tek njih 22% ima direktora koji nije član obitelji, dok vani to ima njih 76 posto. 

Autor: Lidija Kiseljak/VL
15. rujan 2015. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close