Talijanski helikopterski operater osvaja Hrvatsku: ‘Želimo stvoriti 100 posto hrvatski tim’

Autor: Suzana Varošanec , 30. listopad 2018. u 14:08
Poslovanje Eli Adriatike vodi direktor Edi Furlan pd

EliFriulia ulazi i na tržište spašavanja, cilj je JI Europa.

Brzorastuća talijanska tvrtka EliFriulia, jedan od najznačajnijih helikopterskih operatera u Italiji koji pruža i usluge spašavanja, od nedavno snažnija zbog partnerstva sa svojim novim suvlasnikom španjolskom kompanijom Eliance Aviation, priprema se istu uslugu nuditi i u Hrvatskoj.

Fokusirani su na inovativni projekt u području hitne helikopterske medicinske službe (Helicopter Emergency Medical Service – HEMS) naziva Hrescue. U realizaciju bi krenuo u svibnju 2019., no usto, iz EliFriulije poručuju i da žele rasti u svim zemljama na JI Europe te poslati referentna točka za helikopterske operatere u regiji. U sklopu strategije međunarodnog širenja, s ciljem razvoja tržišta helikopterskih operatera u Hrvatskoj, te kako bi postali strateški pružatelj usluga helikopterskog prijevoza, lani su osnovali svoj prvi subjekt u Jugoistočnoj Europi – tvrtku Eli Adriatik. Sjedište joj je u Matuljima, a nova članica Udruge talijanskih poduzetnika u Hrvatskoj dobitnica je i priznanja Ita Cro business reward 2018.

Poslovanje Eli Adriatika vodi direktor Edi Furlan koji u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva da će ova tvrtka u Hrvatskoj pružati sve usluge što ih EliFriulia već pruža u Italiji i širom Europe – između ostalog riječ je i o prijevozu putnika i robe te uslugama snimanja i fotografiranja kao i školi letenja. U sklopu najvažnijih usluga koje su probno razvili u Hrvatskoj izdvaja Projekt Pilot te Projekt HEMS.

“Ova je usluga razvijena kroz ugovor s javnom administracijom, ali zamislili smo je kao inovativni projekt čiji će detalji ovisiti o pregovorima što ih vodimo s vlastima i nadležnim ministrima. Za sada možemo otkriti kako se radi o sustavu zasnovanom na mobilnoj tehnologiji, aplikaciji za smartfone, odnosno usluzi koju možemo pružati svim privatnim korisnicima koji bi skinuli aplikaciju Hrescue na svoje mobitele”, kaže Furlan.

Iako je po njemu teško procijeniti tržišnu vrijednost samog posla, Furlan dodaje da je Hrvatska zemlja velikih mogućnosti, prije svega zbog rastućeg turizma i relativno slabe konkurencije na ovom planu. Naime, tržište je tek u povoju, kaže, pa je “glavni zadatak razviti ga, što s optimizmom želimo učiniti”.

EliFriulia već ima dozvolu rada u Hrvatskoj, kao i u svakoj drugoj europskoj zemlji jer za to ima europsku potvrdu zračnog operatera. No, kako planiraju poslovati neovisno, žele vlastitu dozvolu koju bi im izdala hrvatska civilna zračna agencija. Furlan napominje da za projekt Hrescue već imaju podršku Primorsko-goranske županije te očekuju podršku ministarstava zdravlja i turizma. Što se zapošljavanja tiče, doznajemo da ne kane krenuti prevelikim koracima.

“Kao i sve nove projekte, i ovaj pokrećemo malim održivim koracima, pa ćemo u prvi mah zaposliti pet do osam pilota te jednak broj tehničara i odgovarajući broj aeronautičkih stručnjaka, mahom inženjera koji će raditi na zemlji. Već smo u kontaktu s nekoliko hrvatskih pilota koji trenutno većinom rade u inozemstvu, čak i izvan Europe, a koji su zainteresirani za naš projekt. Mislim da bismo mogli pružiti dobre poslovne prilike i mladim studentima zagrebačkog Zavoda za zrakoplovno inženjerstvo. Želimo rasti na tržištu i zato želimo izgraditi visokoprofesionalni, 100% hrvatski tim”, kaže Furlan.

 

18 milijuna

eura uložila je u flotu 
tvrtka EliFriulia

EliFriulia je bivše obiteljsko poduzeće koje je proteklih godina provelo stratešku rekonstrukciju svog poslovnog modela upravo s ciljem rasta i konkuriranja u međunarodnom okruženju. Tako su uz pilot-projekt HEMS i putničkog prijevoza u Hrvatskoj, u regiji pokrenuli i projekt za obuku pilota srpske policije te timova albanskog Ministarstva zdravstva. U zadnje dvije godine značajno su povećali flotu ulaganjem od 18 milijuna eura. Napredovanje na međunarodnom tržištu i mogućnost širenja u Italiji i na JI Europe privukli su i madridski Eliance, drugog po veličini helikopterskog operatera u Španjolskoj, koji je to nedavno zaokružio ulaskom u suvlasništvo.

Eliance zapošljava više od 400 stručnjaka, ima 60 operativnih baza u Španjolskoj, Italiji, Portugalu, Argentini i Čileu, a flota obuhvaća više od 75 letjelica, čiji je proizvođač uglavnom Airbus, svjetski lider u aeronautici koji je ujedno najvećim dijelom proizveo i flotu EliFriulije. I Eliance i EliFriulia posluju u istom sektoru spašavanja: uz HEMS (prijevoz ozlijeđenih osoba te transport organa za transplantaciju) te traganja i spašavanja u nepovoljnim uvjetima, obuhvaća i područje gašenja požara, radove iz zraka, prijevoz materijala, školu letenja, snimanje iz zraka te privatni putnički prijevoz i održavanja zrakoplova.

Usluge iz područja HEMS-a u Europi su zasnovane na radu privatnih tvrtki, ali na osnovi jedinstvenih europskih propisa i uz nazor Europske agencije za sigurnost zračnog prometa (European Aviation Safty Agency – EASA). “Hitnost ove usluge ne tretira se kao nešto izvanredno, nego kao redovita djelatnost, što je potrebno kako bi se osigurali kontinuitet i standardizirana usluga visoke kvalitete. Izvanredne se intervencije bitno razlikuju i podrazumijevaju prije svega aktivnosti službe traganja i spašavanja te sve što se poduzima u vrijeme velikih katastrofa i nepogoda. Nažalost, u dijelu zemalja hitna se medicinska zračna služba ograničava na djelovanje kroz vojne i paravojne oblike, čime se gube neki značajni medicinski aspekti i garancije što ih nalažu europski propisi”, objašnjava Furlan.

U prošloj godini EliFriulia je ostvarila 10,5 mil. eura prihoda, ove godine predviđa blizu 17 mil. eura, a do 2020. očekuju udvostručenje. Ulazak španjolskog zračnog prijevoznika u njezino vlasništvo donosi sinergiju unutar sektora i poslovni razvoj, kažu, s predviđenim scenarijima rasta ne samo od širenja usluga helikopterskog prijevoza, već i uvođenja usluga daljinskog istraživanja te širenja na španjolskom i južnoameričkom tržištu, gdje je Eliance prisutan.

Komentirajte prvi

New Report

Close