Tahograf d.o.o. izdao priručnik o evidenciji rada i odmora vozača

Autor: Biserka Ranogajec , 17. srpanj 2007. u 06:30

Tvrtka Tahograf je dugo godina uključena u donošenje propisa o obveznom korištenju tahografa

U Hrvatskoj gospodarskoj komori danas će predstavnici tvrtke Tahograf d.o.o. iz Svete Nedelje predstaviti “Priručnik o vođenju evidencije rada i odmora profesionalnih vozača” koji su pomogli izdati Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, Ministarstvo unutarnjih poslova i HGK. U priručniku su navedeni i objašnjeni svi propisi u vezi s radnim vremenom i odmorom vozača, ponajprije kamiona i autobusa kod kojih su ovi instrumenti ugrađeni. Naime, tahograf je uređaj koji mjeri prijeđeni put i brzinu vozila te ove izmjerene vrijednosti zapisuje i pokazuje. Osim toga dodatno još zapisuje vrijeme rada i odmora vozača koje poslodavci ne bi smjeli zbog sigurnosti prometa prisiljavati na višesatne vožnje. Ljubica Herceg, direktorica Sektora prometa i veze pri HGK kaže kako su vozači nedovoljno upoznati s pravilima o poštivanju odmora, a slabo su o svojim obvezama informirani i njihovi poslodavci. Tvrtka Tahograf d.o.o. je dugo godina uključena kao stručna organizacija u donošenje propisa o obveznom korištenju tahografa i ugrađivanju odredbi međunarodnih konvencija koje se odnose na njegovo korištenje i evidentiranje radnih vremena i odmora profesionalnih vozača. Koristeći bogato iskustvo i stečena praktična znanja iz ove problematike, Denis Špac, član Uprave Tahografa d.o.o., napisao je priručnik o vođenju evidencije koji naši vozači obvezno moraju imati kada putuju u EU. U zemljama EU povećan je nadzor nad pridržavanjem propisanih ograničenja u trajanju upravljanjem vozilom, obveznim odmorima profesionalnih vozača kao i ispunjavanjem obveza u pogledu vođenja evidencije te je od 2006. uveden u primjenu digitalni tahograf. Za sada u tim državama nije predviđena zamjena analognih tahografa digitalnim u vozilima koja su već u upotrebi kao ni onih koja dolaze iz zemalja nečlanica unije.

Digitalni tahograf omogućava jednostavniji i učinkovitiji nadzor radnog vremena vozača, smanjuje mogućnosti manipulacije evidencijom te omogućuje bržu obradu podataka kako bi se nadzorom obuhvatio što veći broj radnih dana profesionalnih vozača. Hrvatska će uskoro morati također uskladiti propise o korištenju tahografa i evidentiranja radnog vremena i odmora profesionalnih vozača s propisima EU. Uvođenje digitalnog tahografa u EU započelo je 5. kolovoza 2005. godine kada su za to spremne članice mogle započeti s njegovom primjenom. Za sve druge članice EU, obvezna primjena bila je od 5. kolovoza 2006. s time da su morale biti spremne za izdavanje čip kartica od 5. svibnja 2006. U želji da što prije usuglasimo zakonodavstvo s pravnim stečevinama zemalja EU i u nas predstoji uvođenje digitalnih tahografa. Iskustva drugih država govore da je to dugotrajan proces koji iziskuje akcije više ministarstava. Osim toga uvođenje tahografa s digitalnim zapisom ni u jednoj zemlji nije bilo kraće od dvije godine. U Hrvatskoj će primjena tahografa s digitalnim zapisom najvjerojatnije započeti 1. siječnja 2009., s time da će se od 1. listopada 2008. započeti s izdavanjem čip kartica. Mjerodavna državna tijela morat će izgraditi infrastrukturu potrebnu za izdavanje četiri vrste čip kartica (vozača, tvrtke, servisa i službene osobe). A proizvođači tahografa morat će razviti i proizvesti tipno odobreni tahograf te ponuditi dodatne usluge i rješenja.

Vozač smije neprekidno voziti 4,5 sati

Prema hrvatskim propisima kao i prema EU propisima vozač smije neprekidno na dan voziti 4,5 sati što je dnevno najviše 9 sati ili 90 sati tjedno. Nakon 4,5 sata vožnje mora imati i prema jednim i drugim propisima, 45 minutnu pauzu. Prema hrvatskim propisima unutar 24 sata vozači se moraju neprekidno odmarati 11 sati, a prema EU propisima odmor mogu sa 11 sati smanjiti na 9. Denis Špac kaže da je najveći problem u Hrvatskoj izostanak bilo kakvog nadzora.

Komentari (2)
Pogledajte sve

da je 9sati×7dana utjednu ako mene pamćenje služi rezultat je 63 a ne 90 ,neko je imao manje od 2 iz matematike
uostalom ko je vidio raditi bez odmora u tjednu

Kakav propis,vozili 3 dana i zaspali pred policijom,vozaći voze kodnas i do 400 sati mjesečno.Mi smo Hrvati…..

New Report

Close