'Svake godine podižemo plaće, ulaganje u ljude dobar je put'

Oni koji nađu posao mogu se nadati i dobrim uvjetima, Foto: Pixsell Oni koji nađu posao mogu se nadati i dobrim uvjetima, Foto: Pixsell

Iskusni sezonci na zagrebačke Dane poslova u turizmu doveli i djecu ne bi li se upoznali s ponudom i pogodnostima hotelskih kuća i restorana za predstojeću turističku sezonu.

Na Danima poslova u turizmu koji su se u petak održali u kongresnom centru Zagrebačkog Velesajma više od 80 poslodavaca predstavilo je otvorena radna mjesta i povezalo se s onima koji traže posao u sektoru turizma i ugostiteljstva. Nakon Osijeka i Zagreba koji je okupio više od 5000 nezaposlenih u potrazi za poslom, 1. veljači slijedi Split.

“Tražimo recepcionere, sobarice, kuhare i konobare, a najviše problema imamo s pronalaskom kuhara i konobara. U Osijeku je bilo tri puta manje posjetitelja, a najveći interes su pokazali za zanimanja čistača i sobarica. Kao internacionalni brend nudimo našim zaposlenicima prilike i izvan granica Hrvatske, imamo poseban trening budžet i upravo to su razlozi da nam je povrat sezonaca velik, čak 95 posto naših sobarica je godinama s nama”, istaknuo je Igor Leben, direktor ljudskih potencijala u Le Meridien Lav Split.

Akademije i edukacije s trenerima iz međunarodnih kompanija za svoje zaposlenike nastavljaju i izvan sezone, a nude im i mogućnosti prijave na različita natjecanja i usavršavanje u struci. Uz to, imaju i program nagrađivanja na osnovi rezultata hotelskog lanca čime se može dobiti nagrada koja je ekvivalentna polovici plaće.

“Mi svake godine pomičemo ljestvicu kad je porast plaća u pitanju. Ulaganje u ljude je dobar put jer su u konačnici svi zadovoljni, i zaposlenici i mi kao poslodavci. Dosad smo bili orijentirani na Split i okolicu, a od ove godine zaposlenicima nudimo i smještaj s obzirom na to koliko turizam u Dalmaciji raste”, napominje Leben.

 

80poslodavaca

na Zagrebačkom je velesajmu predstavilo otvorena radna mjesta pred više od 5000 osoba koje su u potrazi za poslom

Kako kaže, nakon prošlog sajma u Osijeku već su dogovorili suradnju sa zainteresiranim sezoncima iz Slavonije i regije, a nedavno su zaposlili i indijske kuhare zbog povećanog broja gostiju iz te zemlje.

“Zanimljiv mi je posao recepcionera, završila sam hotelijersko-turističku školu i budući da aktivno govorim engleski, njemački i talijanski vjerujem da ću ga lako naći”, kaže Maja iz Karlovca. Ivana iz Zagreba, inače odgajateljica po struci, u turizmu sezonski radi već četiri godine.

“Odlučila sam dovesti i sina da vidi kakvi se sve poslovi nude i koje pogodnosti koji hotelski lanac daje svojim zaposlenicima”.

Potpuna suprotnost

“U Osijeku su najveći interes pokazali za kuharskim pozicijama, a Zagreb je sasvim drugačiji – ovdje ljude najviše zanimaju pozicije recepcionera i na radu u trgovini. Najveći problem imamo s nalaženjem sobarica i konobara, a osim standardnih beneficija poput smještaja, hrane i uniforme, ulažemo u naše zaposlenike i njihovo znanje tijekom cijele sezone. Čak 90 posto naših sezonaca su Slavonci, a dosta je visoka i stopa povratnika. Nama je ovo prijelomna godina jer je dosta naših sezonskih zaposlenika otišlo van zemlje pa moramo tražiti nove”, ističu iz hotelske grupacije Jadranka.

Na štandu Dubrovnik Riviera Hotelsa najviše ljudi traži posao recepcionera i animatora, što je kažu nam, potpuna suprotnost u odnosu na Osijek gdje je najviše ljudi interes pokazalo za poslove pomoćnog osoblja. Kako kažu, velik broj zaposlenika su sezonci povratnici, a najviše zaposlenika im je iz regije (točnije s područja Rame u BiH) i iz Slavonije.

“Najviše problema kao i ostali imamo s pronalaskom kuhara i konobara. Otvaramo nove objekte, sezona se produljuje pa raste i naša potreba za zaposlenicima. Za nove zaposlenike imamo edukacije i treninge na početku sezone, a za sezonce povratnike organiziramo edukacije i tijekom zime”, kažu iz Dubrovnik Riviera Hotels. Veliku stopu povratnika sezonaca ima i Falkensteiner kojem najviše nedostaje pomoćno osoblje i sobarice.

“Naši zaposlenici mogu raditi cijelu godinu, i u našim hotelima koji su otvoreni cijelu godinu u Zadru ili zimi u austrijskim. Puno ulažemo u znanje zaposlenika, imamo i internu akademiju za njih, a nudimo im i razne pogodnosti poput nagrada, stimulacija”, objašnjavaju iz Falkensteinera.

Prva Vlada koja rješava problem

“Svake godine HZZ anketira sve nezaposlene, a ove je godine 20.000 njih izrazilo želju za radom u turizmu. U Zagrebu se ove godine okupilo više od 80 poslodavaca, a odaziv je odličan. Dodatno smo osvježili mjere aktivne politike zapošljavanja, imamo dvije milijarde kuna za zapošljavanje, milijardu i pol kroz mjere i pola milijarde iz Europskog socijalnog fonda. Proaktivan i zajednički pristup dvaju ministarstava isplatio se, a cilj ove Vlade je aktivirati domaću radnu snagu”, kaže Marko Pavić, ministar rada i mirovinskog sustava.

Gari Cappelli, ministar turizma, napominje kako problem nedostatka radne snage u turizmu postoji godinama te kako je ovo prva Vlada koja radi na rješenju problema.

“Provodimo niz kratkoročnih i dugoročnih akcija, svime što radimo dajemo mogućnost kvalitetnog zapošljavanja kroz promociju, kroz centre kompetentnosti i kroz sva druga sredstva. Narasle su i stipendije, ove je godine 380 stipendista. Vlada razmišlja i o daljnjim rasterećenjima, što znači da ćemo iz godine u godinu daleko kvalitetnije rješavati pitanje radne snage. U Americi nas prepoznaju, počinju letovi direktno iz Seula, 12 milijardi eura prihoda, to su najveće brojke za nas. Plaće rastu, Vlada je rasteretila poslodavce s 300 milijuna kuna u segmentu poreza na prehranu i smještaj, a razmišlja se i o daljnjim rasterećenjima”, poručuje Cappelli.v

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!