Slovenija zbog skupoće gubitnik na hrvatskom ski-tržištu

Autor: Eleonora Dukovac , 05. prosinac 2007. u 06:30

Od 200.000 Hrvata koji će ove godine na skijanje u Austriji će boraviti 60 posto

Pred vratima je novi “egzodus” Hrvata put europskih skijališta – na skijanje će i ove sezone oko dvjesto tisuća Hrvata, prema procjenama Udruge hrvatskih putničkih agencija. Više od 80 posto rezerviralo je ski-odmor u terminu od 5. do 12. siječnja, no već idućeg tjedna na skijalištima Austrije i Italije trebalo bi biti oko deset tisuća hrvatskih skijaša. Austrijska su skijališta tradicionalno najpopularnija, pa će, prema podacima turističkih agencija, ove zime ugostiti oko šezdeset posto naših skijaša, mahom iz kontinentalnih krajeva.

Agencijski aranžmani
Masovnije će hrvatski gosti ići i na skijališta u Italiji, koja najčešće odabiru ljubitelji skijanja iz Istre, Kvarnera i Zagreba. Popularno skijalište Kronplatz nije slučajno prozvano Kroplatz. Dalmatinci pak posljednjih godina europska skijališta sve češće zamjenjuju stazama u BiH – Kupresu i Vlašiću, dok Slavonci mlađe dobi zbog povoljnih cijena odlaze i u Srbiju. Dio putnika odabrao je i francuska skijališta u Visokim Alpama, a Hrvati dubljega džepa uskoro će skijati i u Švicarskoj, čak i u najskupljim varijantama koje se nude u mondenom skijalištu St. Moritz. Ove će zime nešto Hrvata skijati i u Finskoj jer agencije populariziraju ture po ovoj skandinavskoj državi, koje uključuju i boravke na tamošnjim skijalištima. “Slovenija je gubitnik ove ski-sezone na našem tržištu jer su u posljednje dvije godine povisili cijene 30 do 40 posto. Opravdavali su to ulaganjima u objekte što je djelomično točno. Slovenci se, naime, okreću ruskom tržištu koje to prihvaća. Ako bude dovoljno snijega, za hrvatske skijaše eventualno će biti interesantna vikendima”, kazao je Ivan Pukšar, predsjednik UHPA-e, na jučerašnjoj konferenciji za novinare, napominjući kako 40 posto ukupnog broja skijaša na odmor odlazi u agencijskom aranžmanu te da su agencije već u rujnu i listopadu riješile veći dio bukinga. Odlično su navodno prodavani i sve popularniji aranžmani za Došašće, i to diljem Europe. U predblagdanskom ozračju brojnih europskih metropola u sljedećih nekoliko vikenda uživat će 5 do 7 tisuća hrvatskih putnika. Ovaj agencijski produkt počeo je prethodnih godina s Bečom gdje je ovih dana nemoguće naći slobodnu hotelsku sobu, a proširio se i na Prag, Budimpeštu, Nürnberg, München, pa London, Pariz i dr. i očito naišao na dobar odaziv. Raste i broj Hrvata koji zimski odmor provode u pustinjskim zemljama, pa je ove zime hit Egipat, Tunis i Maroko, a “in” je i Portugal i Sicilija.

Jednodnevni izleti
Prodaju se i aranžmani za krstarenja Mediteranom, arapskim zemljama, ali i udaljenim destinacijama poput Brazila, Južnoafričke Republike, Zimbabvea, Kine, Meksika, Dubaija… Često se putovanja u ove zemlje kombinira i s dočekom nove godine. U UHPA-i podsjećaju na utakmicu hrvatske reprezentacije u Londonu kad su se, kako kažu, agencije upustile u riskantan projekt i odradile “najveću zračnu operaciju u povijesti hrvatskog turizma” organizacijom 20 čarter-letova u dva dana iz Zagreba, Splita i Dubrovnika. Za dva tjedna najavljuju plasman aranžmana za putovanja navijača na nogometne utakmice u Austriji i Švicarskoj. Na konferenciji je predstavljena i knjiga “Porezi u praksi turističkih agencija” koja bi, među ostalim, trebala pomoći u nesuglasicama s Ministarstvom financija glede tumačenja poreza na agencijsko poslovanje. To se posebno očitovalo glede plaćanja PDV-a na jednodnevne izlete u inozemstvo.

Komentirajte prvi

New Report

Close