Sindikat traži na uvid programe restrukturiranja i ugovore o prodaji brodogradilišta

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Pritom je upozorio kako bi eventualno gašenje Brodosplita bilo pogubno ne samo za splitsko područje nego iza Hrvatsku.

Čelnici Sindikata metalaca Hrvatske-Industrijskog sindikata (SMH-IS) na današnjoj su panel raspravi, održanoj u Splitu pod nazivom "Zašto treba Hrvatskoj brodogradnja", zatražili od Vlade i budućih vlasnika hrvatskih brodogradilišta na uvid programe restrukturiranja brodogradilišta i kupoprodajne ugovore.

"Poručujem Vladi i budućim vlasnicima da nam dostave programe restrukturiranja brodogradilišta i ugovore o preuzimanju dionica, to jest kupoprodajne ugovore, tako da i mi kao sindikat pratimo proces", istaknuo je predsjednik SMH-IS Vedran Dragičević.

Naglasio je kako taj sindikat nije upoznat sa sadržajem tih ugovora tako da ne zna je li sindikatima prihvatljiv eventualni tehnološki višak u brodogradilištima. S obzirom na mali broj narudžbi za gradnju brodova stanje u hrvatskoj brodogradnji je katastrofalno te je za njihovo spašavanje potrebna suradnja struke, radnika, budućih vlasnika i Vlade, istaknuo je Dragičević.

Povjerenik SMH-IS za Dalmaciju Joško Franić kazao je kako je za 28. veljače u Splitu planirano potpisivanje kupoprodajnog ugovora po kojem bi samoborska tvrtka DIV postala većinski vlasnik Brodosplita.

"Svi radnici Brodosplita moraju znati da nakon tog dana više ništa neće biti kao što je bilo prije. U splitsko brodogradilište ulazi privatni vlasnik kojem je u interesu profit, a nama je u interesu da zadržimo brodogradilište", istaknuo je Franić.

Pritom je upozorio kako bi eventualno gašenje Brodosplita bilo pogubno ne samo za splitsko područje nego iza Hrvatsku.

Istaknuo je kako SMH-IS inzistira da prije potpisivanja kupoprodajnog ugovora sindikat sa budućim vlasnikom splitskog brodogradilišta potpiše socijalni sporazum radi zaštite interesa zaposlenika Brodosplita.

Dožupan splitsko-dalmatinski Vicko Haladić naveo je kako je županijskim nacrtom izmjena i dopuna prostornog plana dugoročno onemogućena prenamjena prostora, odnosno zemljišta na kojem je smješten Brodosplit te se na njemu, kako je rekao, "apsolutno zadržava gradnja brodova kao glavna proizvodnja".

U Brodotrogiru će biti kombinacija brodogradnje i turizma jer je trogirska gradska uprava tražila prenamjenu dijela prostora na kojem je brodogradilište. I u Brodotrogiru će se velikim dijelom zadržati proizvodnja brodova, ali će se u jednom njegovom dijelu kapacitet male nautičke luke sa 100 vezova povećati na 400 vezova, a omogućit će se i prostor za oko 400 vezova za megajahte, kazao je Haladić.

Član Uprave Brodosplita Antun Čagalj zauzeo se za interesno povezivanje Brodosplita i Brodotrogira. "Ta su dva brodogradilišta međusobno udaljena 25 kilometara i logično je njihovo intreseno povezivanje, ali to nije spajanje", kazao je.

Panel raspravu o brodogradnji organizirao je SMH-IS u suradnji sa Zakladom Friedrich Ebert, a čelnici Sindikata metalaca zamjerili su Vladi i Ministarstvu gospodarstva što nitko od njihovih predstavnika nije došao na današnju skup unatoč blagovremenim pozivima.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!