Riziko komponente i dopunska pokrića sve važnija u osiguranjima

Foto: Anto Magzan; Pixsell Foto: Anto Magzan; Pixsell

Ovakva osigurateljna komponenta bilježi rast interesa zbog kontinuiranog pada razine socijalne i zdravstvene zaštite

Interes za životnim osiguranjima i mogućnostima koje nude raste iz godine u godinu, što dokazuje i kontinuirani porast premija takvih osiguranja. Bruto premija životnih osiguranja u Hrvatskoj u 2012. godini iznosila je ukupno 2,46 milijardi kuna, dok je u 2013. ta brojka narasla na 2,54 milijarde. U siječnju 2014. trend je nastavljen pa su police životnih osiguranja koje u Hrvatskoj nudi 16 osiguravatelja, u prvom ovogodišnjem mjesecu iznosile 212,8 milijuna kuna, odnosno 18 milijuna kuna više nego u siječnju 2013.

„Potražnja za životnim osiguranjima velikim je dijelom motivirana padajućim kamatnim stopama na štednju u bankama, čime životna osiguranja kao alternativni i sigurni oblik štednje dobiva na atraktivnosti“, poručio je Boris Galić, predsjednik Uprave Allianz osiguranja na okruglom stolu „Osiguranja“ koji je u srijedu organizirao Poslovni dnevnik u suradnji s Allianzom. Galić je dodao kako će dugoročna sigurnost koju životno osiguranje jamči  klijentima s obzirom na neizvjesnosti kretanja na tržištima kapitala imati za posljedicu niže garantirane prinose, a na klijentima će biti odabir žele li samostalno preuzimati rizik ulaganja.

Unatoč očekivanom smanjenju garancija u proizvodima životnog osiguranja, iskustva razvijenijih tržišta govore da to neće negativno utjecati na rast tržišta, već upravo suprotno. U takvom okruženju postupno će se povećavati interes i za "unit-linked" proizvodima, koji klijentima nude mogućnost ulaganja u rizičnije financijske instrumente s potencijalom većeg prinosa, ali u tom slučaju sam klijent preuzima rizik ulaganja.

Predstavnici osiguravateljskih kuća koji su sudjelovali u raspravi složili su se kako rastu segmenta životnih osiguranja pridonosi postupno jačanje svijesti građana o potrebi da se sami pobrinu za sebe i svoju obitelj, no Hrvatska po tom pitanju uvelike zaostaje za europskim zemljama.  

Životna se osiguranja u Hrvatskoj još uvijek poistovjećuju s čistom štednjom te se pritom često zaboravlja na „riziko“ dio koji, za razliku od klasične štednje, klijentima u slučaju najgoreg, nudi i isplatu pune ugovorene svote neovisno o dotad uplaćenom iznosu. Upravo iz tog razloga važno je jačanje svijesti o važnosti životnog osiguranja, ne samo kao štednje za treću životnu dob, već i kao jedinom proizvodu koji uz štednju nudi i riziko komponentu. S obzirom na kontinuirani pad razine socijalne i zdravstvene zaštite, sve važnija postaje osigurateljna, odnosno riziko komponenta životnih osiguranja, stoga je za očekivati rast riziko osiguranja života. Takav je slučaj bio, primjerice, u Njemačkoj, gdje je u posljednjih 20-ak  godina udvostručen njihov udio u novoj višekratnoj premiji.

Sudionici rasprave složili su se kako je bolje razumijevanje proizvoda odgovornost  i osiguravatelja. "U svrhu podizanja svijesti i edukacije građana, Allianz razvija "Kalkulator zlatnih godina", interaktivni web kalkulator kojem je cilj pojedincu temeljem unesenih parametara odgovoriti na pitanje hoće li u mirovini raspolagati s dovoljno sredstava kako bi pokrio očekivane troškove", najavio je Boris Galić.

Fokus osiguravatelja u narednom će razdoblju biti i na dopunskim osiguranjima koja klijentima nude dodatnu financijsku zaštitu. S obzirom na starenje stanovništva i sve češće pojave bolesti koje uzrokuju nemogućnost samostalnog života, osiguravatelji najavljuju i  nova pokrića, a posebice će razvijati  takozvane  „life- assistance“ proizvode i usluge, koji za cilj imaju bolju kvalitetu života i preventivno djelovanje na zdravlje klijenata. Takva je usluga, primjerice, DNA analiza koja pojedincu može ukazati na njegove osobne genetske predispozicije vezano za prehranu i način života te može pomoći u podizanju kvalitete života i prevenciji nekih bolesnih stanja.

Na okruglom sudjelovali su još i  Snježana Bertoncelj, predsjednica Uprave društva Erste osiguranje Vienna Insurance Group, Igor Pureta, predsjednik Uprave GRAWE Hrvatska, Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje te Jakša Krišto, predavač na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

Komentari (1)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve