Najveći javni projekt u ovoj godini, obnova i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo – Križevci, vrijedan 198 milijuna eura i većinski financiran iz EU fondova, ovih dana dobit će svojeg izvođača. Iako iz HŽ Infrastrukture ne žele otkriti pojedinosti, pozivajući se na pravila postupka javne nabave, Poslovnom dnevniku potvrđeno je da će odluku o odabiru najpovoljnijeg izvođača između šest pristiglih ponuda donijeti brzo, već do konca ovog tjedna.
Neslužbeno se saznaje i da bi posao mogao dobiti jedini hrvatski konzorcij koji čine samoborski DIV, Dalekovod i Zagreb-Montaža, čija je ponuda najpovoljnija, što se potvrđuje i u zapisniku sa službenog otvaranja ponuda u HŽ Infrastrukturi. Rukovodeći se propozicijama iz samog natječaja, uz zadovoljavanje standardnih uvjeta i referenci za izvođenje ovako zahtjevnih i složenih poslova, prevagu će imati kriterij najniže ponuđene cijene. A domaći konzorcij po tome se na listi ponuđača popeo na prvo mjesto s cijenom od 1,239 milijardi kuna bez PDV-a i zbog čega jača uvjerenje da će biti i potvrđeni kao izvođači. U ponudi te zajednice, koju s bankovnom garancijom prati Zagrebačka banka, uvezani su još i drugi partneri kao podizvođači, pa, osvoji li posao uistinu najkonkurentnijom cijenom, surađivat će na pruzi i građevinska tvrtka iz sastava Deutschbahna, njemačkih željeznica, te Siemens i Hidroelektra.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Mene samo interesira gdje se mogu vidjeti troškovnici tih ponuda, jer dobro se zna kolike su cijene materijal i gdje se može taj materijal nabaviti. I na kraju da se vidi cijena samih radova i pojedinih segmenata tih radova, jer kao što je običaj cijene se napuhuju pri čemu pojedinci stave milijune u džep a radnici rade za minimalan. Siguran sam da tu ima prostora da to sve zajedno bude još povoljnije!!!
A što mislite kako bi stranci, koji znaju kalkulirati, izveli ove radove? Mislite da bi prugu radili Austrijanci i Česi?
Ne, nego bi podugovorili domaće podizovđače, i uzeli sebi management fee. Sad vidite i koliki.
Nakon što ova pruga bude gotova, ove naše firme koje dobiju ovaj posao će samo moći odnijeti gaće na štapu.
Stvar je u tome da većina naših građevinskih firmi uopće ne zna napraviti kalkulaciju ponude, a sve iz razloga što su naučile raditi s državom gdje su ugovarale posao ispod realne cijene, a onda poslije aneksima probijale ugovorene iznose za dva, tri i više puta. Tako su izgrađene sve naše autoceste, tuneli i ostali infrastrukturni objekti, nema ni jednog gdje cijena nije probijena.
Nisu ovi Austrijanci, Česi i ostali blesavi, pa su njihove ponude cca 20 Mio eura veće od ovih naših.
Problem je u tome što ovdje neće biti nikakvih aneksa niti povećavanja cijene za 2x, jer to više ne financira lud narod iz RH nego EU, a tamo vrijede malo drugačija pravila nego što su vrijedila kod nas.
Uključite se u raspravu