Proizvodi zadrugarstva nosit će oznaku ‘coop’

Autor: Božica Babić , 23. prosinac 2015. u 08:58
Ilda Stanojević, ravnateljica Centra za zadružno poduzetništvo, Foto: Sanjin Strukić / Pixsell

U Hrvatskoj je registrirano 1200 zadruga, a žene upravljaju tek sa njih 20 posto, ali i ta skromna brojka veliki je iskorak.

Strategija razvoja zadružnog poduzetništva do 2020. u završnoj je fazi, želimo vjerovati u potporu buduće Vlade RH i usvajanje strategije iduće godine, kazala je Ilda Stanojević, ravnateljica Centra za zadružno poduzetništvo najavljujući još nekoliko projekata za 2016. U svibnju će u Splitu u suradnji sa Zadružnim savezom Splitsko-dalmatinske županije organizirati Prvi zadružni sajam.

“Bit će to promocija brojnih proizvoda koji će ubuduće nositi oznaku ‘coop’, cilj je zaštititi posebnost zadružnog poduzetništva,” naglasila je. Na Svjetski dan zadruga, što se po odluci UN-a od 1995. obilježava prvu subotu u srpnju, i zagrebački Zrinjevac ugostit će mnoge zadrugare uz prezentaciju njihova asortimana. Kako je 2016. globalno posvećena ženama poduzetnicima, bit će suorganizatori i prvog kongresa žena koje su u RH uspješno realizirale program samozapošljavanja. “U Hrvatskoj je danas 1200 zadruga, upraviteljice vode tek njih 20-tak posto. No, i ta skromna brojka veliki je iskorak,” ocijenila je Stanojević.

Ruža Grgurev, upraviteljica zadruge Pesla kazala je da zadruga koju vodi okuplja 350 vlasnika malih obiteljskih obrta koji posluju samostalno, a kroz Peslu nabavljaju više od 500 proizvoda. “Članovi nemaju nikakvih povlastica što su zadrugari osim jeftinije sirovine radi centralizirane nabave. Visokorazvijene zemlje poput Švicarske ili Švedske fokusirane su na malo obiteljsko poduzetništvo, preslikamo li tu praksu možemo potaknuti oporavak gospodarstva uz nova zapošljavanja” smatra Grgurev dodavši da u Pesli od nove Vlade očekuju veći senzibilitet za zadrugarstvo.

Komentirajte prvi

New Report

Close