Prodano i do 20 posto više aranžmana

Autor: Marija Crnjak , 09. siječanj 2011. u 22:00

Ponuda je povoljnija nego lani, više je uloženo u marketing, a štedi se skraćivanjem odmora, obročnom otplatom i jeftinijim smještajem

Nedavna objava agencije Adriatica.net o rasprodanim skijaškim aranžmanima te porastu prometa od gotovo 20 posto i ove je zime izazvala spekulacije o tome da unatoč krizi na skijanje ide više od 100.000 hrvatskih građana. U agencijama, međutim, napominju da je brojka od stotinu ili više tisuća građana koji su navodno ovih dana na skijanju samo paušalna i nepouzdana procjena. Prema stanju prodaje aranžmana može se govoriti o porastu broja skijaša u odosnu na prošlu godinu za prosječnih desetak posto, no ipak teško da je riječ o porastu standarda hrvatskih građana.

Nije rezervirano za bogataše
Prije će biti da je ponuda povoljnija nego lani, više je uloženo u marketing, a štedi se skraćivanjem zimskog odmora, obročnom otplatom ili potragom za jeftinijim smještajem. Stoga skijanje nije rezervirano za bogataše, slažu se u turističkim agencijama koje su zahvaljujući školskim praznicima ušle u špicu zimske sezone. “Budući da na skijanje idu uglavnom obitelji s djecom, Adriatica.net je za prvi tjedan ove godine rasprodala gotovo sve aranžmane. Ovisno o destinaciji, u ovoj godini bilježimo porast prodanih aranžmana od 12 do 19 posto, a porast tumačimo dobrim dijelom jačom promotivnom kampanjom. Dodatan učinak izazvalo je poklapanje kampanje za skijanje s kampanjom za ‘multiplus card’”, pojašnjava Nikolina Frklić iz Adriatice.neta. Predsjednik udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i direktor agencije Uniline Boris Žgomba tvrdi da je skijaše koji putuju iz Hrvatske nemoguće prebrojiti. “Struktura putnika, odnosno putovanja, jako je raznolika. Jedni putuju preko domaćih, drugi preko stranih agencija, a treći bukiraju u vlastitu aranžmanu.

Struktura turista
Jedni putuju na više dana, u prosjeku je to jedan tjedan, dok drugi na skijanje odlaze svaki vikend do proljeća, na jedan do tri dana. Zato je iznošenje brojki vrlo neozbiljno“, pojašnjava Boris Žgomba. Radi procjene trendova Udruga je upravo provela anketu na malom uzorku svojih članica. Anketa među desetak agencija pokazala je porast broja domaćih skijaša za desetak posto. Žgomba, međutim, upozorava da to ne može biti reprezentativan uzorak ni po broju agencija ni po datumu provedbe ankete. Udruga ove godine prvi put planira napraviti veliko istraživanje među svim svojim članicama o broju skijaša, no tek u ožujku kad skijaška sezona bude pri kraju. Na prvome mjestu za hrvatske skijaše su tradicionalno austrijska skijališta, potom Italija i Slovenija, a Žgomba tvrdi da je ove godine pojačano zanimanje za povoljne vikend-aranžmane na Vlašić u Bosni i Hercegovini. U Generalturistu također bilježe veće zanimanje za skijanje nego lani, no zasad ne žele govoriti o brojkama. ”Zasad smo zadovoljni prometom jer je bolji nego prošle godine, no taj se postotak u ovom terminu mijenja gotovo dnevno i bilo bi neozbiljno izlaziti s brojkama prije ožujka“, pojašnjava Lucija Gluščević iz korporativnih komunikacija Generalturista.

Porast u Generalturistu tumače najviše kao posljedicu povoljnije ponude u ovoj godini. ”U ovoj su godini svi napravili iskorak prema svojim kupcima, cijene aranžmana su nešto niže, unajmljuju se apartmani umjesto pansiona, aranžmani plaćaju na rate, uključujući i skijaške karte koje su velik izdatak za obitelji”, napominje Gluščević. U agenciji Žuti mačak, koja je specijalizirana za skijanja, u ovoj godini bilježe jednako zanimanje kupaca kao i lani. Inače, u najskupljem skijaškom tjednu, koji je upravo iza nas, najam apartmana za dvije osobe mogao se naći za 4000 kuna, tome treba pribrojiti skijaške karte te troškove prijevoza i prehrane.

Komentirajte prvi

New Report

Close