Prijetnja Hrvatskih cesta upalila, Konstruktor se vratio na gradilišta

Autor: Saša Paparella,VLM , 07. rujan 2012. u 08:50

Konstruktor je angažiran na izgradnji dionica: Solin – Klis, Trogir – Split te Sveti Kuzam – Križišće

Nakon što su Hrvatske ceste postavile zahtjev Konstruktor – inženjeringu da se njegovi radnici vrate na gradilišta na kojima su angažirani, jer da će u suprotnom za dovršetak radova angažirati solidarne partnere, splitski građevinar odmah im je udovoljio. “Naši ljudi su već stigli na ta tri gradilišta”, kratko nam je potvrdio Željko Žderić, glavni direktor Konstruktor – inženjeringa. Učinio je to u zadnji tren jer su iz Hrvatskih cesta već stigla upozorenja kako, ako se Konstruktor ne pokrene do idućeg utorka, više neće imati pristup gradilištima.

“Ti objekti svakako moraju biti u funkciji do turističke sezone 2013.”, poručio je Žderiću Edo Kos, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta. Konstruktora su Hrvatske ceste angažirale kao vodećeg partnera na izgradnji dionice ceste Solin – Klis (vrijednost ugovora 219,3 milijuna kuna) te na izgradnji dionice ceste Trogir – Split (vrijednost 110,5 milijuna kuna). Također je Konstruktor partner Viaduktu na izgradnji dionice Sveti Kuzam – Križišće, (vrijednost 296,5 milijuna kuna, sve cijene su bez PDV-a). Zbog velikoga poreznog duga država je u lipnju blokirala račune Konstruktora, što je potrajalo do 21. kolovoza kada je Konstruktor nakratko izašao iz blokade, no uskoro je uslijedila nova blokada koja još traje.

U Hrvatskim cestama napominju da su do kraja srpnja realizirali 54 posto projekata. Rezultat bi bio i bolji da prošla uprava nije pošto-poto otvarala nova gradilišta, pa i onda kad nisu bili riješeni imovinsko-pravni odnose, napominju naši sugovornici iz vrha Hrvatskih cesta. U jednom drugom slučaju nova uprava daje punu podršku svojim prethodnicima, koji su raspisali međunarodni natječaj za obnovu ceste između Zaprešića i Zaboka. Slučaj se zakomplicirao kad se Anđelko Jagečić iz varaždinskoga Kotonteksa požalio da Hrvatske ceste nisu željele umjesto dvoosnih ugraditi troosne geomreže iako se za njih založio glavni projektant dionice, Stjepan Kralj, čime bi se u idućih 20 godina navodno uštedjelo deset milijuna kuna. “Ta se tehnologija koristi tek u posljednje vrijeme i nemoguće je izračunati uštedu tijekom 20 godina. Projektant Kralj je prekasno promijenio mišljenje nakon raspisivanja natječaja. Država nije oštećena, a jedini razlog medijske hajke Jagečićev je interes da proda troosne geomreže koje u Hrvatskoj jedino on nudi”, zaključili su slučaj u Hrvatskim cestama.

Komentirajte prvi

New Report

Close