Pojeftinjuju li rabljeni automobili? Izbace li se javni bilježnici iz računice, ostaju bez tri milijuna kuna

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Stvari trenutno stoje tako da kupac i prodavatelj rabljenog automobila moraju ugovor o kupoprodaji ovjeriti kod javnog bilježnika.

Iako je Zdravko Marić, ministar financija, najavio ukidanje poreza pri kupovini rabljenih automobila od 1. srpnja, nitko zapravo ne zna što će to konkretno značiti za kupce rabljenih vozila. Jer, država doista namjerava ukinuti ono što naziva porezom na kupovinu rabljenih vozila, no uvodi "upravnu pristojbu", piše Dnevnik.hr

Hoće li ona iznositi manje ili više od dosadašnjeg poreza čini se da ne zna nitko. 

Njihovo pitanje proslijedili su Poreznoj upravi iz koje nam je stigao odgovor da se mijenja Zakon o posebnom porezu na motorna vozila s ciljem "pojednostavljenja i pojeftinjenja porezne administracije za građane te smanjenja ukupnog poreznog opterećenja".

"Trenutno se analizira visina iznosa upravne pristojbe, prema kriterijima starosti vozila i snage motora vozila (izraženoj u kilovatima), koja bi se trebala naplaćivati prilikom registracije rabljenog motornog vozila na ime stjecatelja motornog vozila u policijskim postajama. Uvođenjem upravne pristojbe umjesto dosadašnjeg plaćanja posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila u pravilu bi za porezne obveznike trebalo značiti i pojeftinjenje", kaže se u odgovoru Porezne uprave.

Stvari trenutno stoje tako da kupac i prodavatelj rabljenog automobila moraju ugovor o kupoprodaji ovjeriti kod javnog bilježnika. Ovjera u pravilu stoji oko 50 kuna.

Potom kupac s ovjerenim ugovorom ide u Poreznu upravu platiti porez koji iznosi pet posto od vrijednosti vozila. Međutim, poreznika zanimaju svi podaci iz tog ovjerenog ugovora, osim iznosa kojeg je kupac za njega platio. Cijenu, naime, određuje na osnovu poreznih tablica, bez obzira u kakvom je stanju automobil kojeg je kupio i samog iznosa kojeg je kupac platio. Ministar Marić je rekao da porez u prosjeku iznosi oko tisuću kuna.

Tek potom kupac odlazi u policijsku postaju gdje automobil prijavljuje na svoje ime. I to košta neki sitniš, ali i dodatnog vremena. Iznos od 35 kuna plaća se u pošti, a biljezi od 15 kuna kupuju se također izvan policijske stanice. 

Marićev je plan eliminirati javnog bilježnika i poreznika iz ove priče, ali se novca zasigurno ne namjerava odreći, zaključuje Dnevnik.hr.

Iako naknada za ovjeru ugovora iznosi svega pedesetak kuna, javni bilježnici bi teško mogli šutke odustastati od tog novca. Jer u totalu se radi o milijunskom iznosu. 

Prema podacima agencije Promocija plus, u 2016. godini je u Hrvatskoj prodano 59.477 rabljenih automobila. Ukoliko je u svakoj kupoprodaji javnom bilježniku plaćeno samo 50 kuna, riječ je o 2,97 milijuna kuna. Unatoč tome, u Hrvatskoj javnobilježničkoj komori zasad šute. "Nemamo komentara dok ne vidimo točno u kojem će se smislu to razvijati", rekao je Josip Gović, tajnik HJK-a, prenoseći nam poruku njihove predsjednice Lucije Popov.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve