Oprema iz Ludbrega podigla fond za plaće radnika 2,5 puta

Autor: Bernard Ivezić , 21. studeni 2019. u 06:26
Dražen Crnković, direktor tvrtke Ducati komponenti/Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Uz postojeći rast poslovanja, a bez transformacije prema Industriji 4.0 nama bi sada trebalo 4000 radnika koje ne bismo mogli ni naći ni platiti, poručuju iz OMCO Croatia.

Standardizacija poslovnih procesa, sukladno lean metodologiji te zatim robotizacija, omogućili su nam da povećamo produktivnost proizvodnje te, iako je profit blago smanjen, tako smo uspjeli podići masu plaća zaposlenicima za dva i pol puta.

Ovaj recept za gorući problem u hrvatskoj industriji iznio je u Varaždinu na HUP-ovoj konferenciji "Industrija 4.0 – prilika i / ili izazov" Tomislav Cvetko, član Uprave tvrtke Oprema iz Ludbrega, a koji ju je do lani vodio kao direktor.

Humanizirali rad

Tvrtka Oprema je jedan od pet najvećih proizvođača aparata za hlađenje i točenje pića na svijetu. Ove godine proširila je svoju tvornicu za 640 kvadrata uloživši 15,3 milijuna kuna. "Ne možemo baš sve automatizirati, ali imamo četiri robota od kojih su dva samostalna, a dva integrirana.  No, najveći napredak postigli smo investirajući u razvoj proizvoda više dodane vrijednosti, koje uglavnom izvozimo, te kroz primjenu lean metodologije i povećanja broja zaposlenih zbog čega smo mogli podići fond za plaće za 2,5 puta", kaže Cvetko.

Darko Ranogajec, predsjednik Uprave tvrtke OMCO Croatia, najvećeg svjetskog proizvođača kalupa za staklo, kaže da su na putu prema Industriji 4.0 oni u proizvodnji primijenili više od 50 robota, od čega 25 integriranih i 25 robotskih ćelija.

Dodaje da su na taj način postigli dvostruki učinak. Prvi učinak, pojašnjava, je da su zahvaljujući robotima i digitalizaciji uopće opstali. Naime, OMCO je po prihodima u 15 godina narastao 20 puta, investicije povećao na 100 milijuna eura, a broj ljudi povećao za tri i pol puta.

 

Deranja

Trebamo Industriju 4.0, jer nedostatak vizije doveo nas je na začelje EU.

"Da se nismo digitalizirali i robotizirali ne bi mogli biti dovoljno profitabilni niti bi u današnjim uvjetima na tržištu rada mogli pronaći dovoljan broj ljudi, jer bez Industrije 4.0 nama bi sada trebalo 4000 radnika koje ne bi mogli ni naći ni platiti", kaže Ranogajec.

Podsjeća da mnoge tvrtke imaju danas problema, jer se Hrvatska dugo vremena brendirala kao zemlja s jeftinom radnom snagom. No, to se promijenilo, i dio ljudi je zato otišao.

Pojašnjava da su u OMCO-u pomoću robota postigli i drugi učinak. Naime, humanizirali smo ljudski rad. "Prije smo imali radna mjesta na kojima je trebalo ručno upisivati parametre sa strojeva, danas strojevi sami sebe očitavaju, ili bilo je radnih mjesta na kojima su ljudi dizali tone stvari dnevno. Ne samo da toga više nemamo, već Industrije 4.0 ne bi sada mogli naći zaposlenike", kaže Ranogajec.

Dražen Crnković, direktor tvrtke Ducati komponenti u vlasništvu talijanske Ducati energije, tvrtka koja je razvila pametni električni kotač koji svaki bicikl pretvara u električni te omogućuje da se njime upravlja preko pametnog mobitela, kaže da već četiri godine provode digitalizaciju i robotizaciju.

Interes Maseratija
"Nas je to doslovno spasilo. Imamo zdravi rast, kupce diljem svijeta, a prije koji tjedan došao nam je Maserati zainteresiran za jedan istraživački projekt, koji smatram da bi mogao biti kruna našeg rada", kaže Crnković. Gordana Deranja, predsjednica HUP-a kaže da je, kad dođe do Industrije 4.0, izbor hoćemo li biti na strani pobjednika ili gubitnika.

"U sličnim smo situacijama dosad zbog inercije, nedostatka vizije i hrabrosti gledali u leđa onima koji su bili među pobjednicima pa je Hrvatska ekonomski danas među najmanje uspješnim članicama EU", zaključuje Deranja.

Komentirajte prvi

New Report

Close