Olimpijka Morena Makar u Sočiju je nastupila u čarapama vlastite proizvodnje

Autor: Poslovni.hr , 01. travanj 2014. u 17:31
Morena Makar, hrvatska snowboard reprezentativka. Photo: Anto Magzan/PIXSELL

Cijena čarapa od 140 kuna za jedan par, koju nameću proizvodni procesi, kao i trošak materijala koji se koristi, nije prihvatljiva hrvatskom tržištu.

Pogledajte prvu u nizu emisija "Poslovno uzlet", emitiranoj na 24sata TV, a koja je posvećena ženama u poduzetništvu. Gošće emisije bile su Nadica Žužak iz Ministarstva poduzetništva i obrta, direktorica u sektoru financijskih institucija i specijalnog financiranja Privredne banke Zagreb (PBZ) Andreja Turčin te direktorica ureda za strateški razvoj u Croatia osiguranju Darija Ivandić Vidović. 

U TV emisiji objavljen je i prilog s dvjema pričama o ženama poduzetnicama. Studije Europske unije pokazale su kako se žene u poduzetništvu susreću s tri osnovne prepreke: borba sa stereotipima, nedostatak samopouzdanja, i teže dolaženje do financija. 

Pokrenula tvrtku za 10 kuna: 'Iskustvo je istovremeno fantastično i zastrašujuće'

 

Upravo ova posljednja prepreka najveći je problem u Hrvatskoj, navodi se u prilogu. Naime, tek 13 posto žena ima u vlasništvu nekretnine koje su često jamstva za kredite. I tu prepreku preskočila je Đurđica Marković, mikropoduzetnica koja je za samo 10 kuna pokrenula tvrtku Bizolovka, a koja nudi poslovne usluge povezivanja poduzetnika ili pojedinaca s ciljem stvaranja novih prilika. 

"Iskustvo je istovremeno fantastično i zastrašujuće", opisuje Marković svoj ulazak u poduzetničke vode. Kao pozitivnu stranu ističe to što poduzetnik ima priliku za sebe napraviti ono što želi i na način na koji to želi. "A zastrašujuće je zato što uvjeti na tržištu nisu baš takvi da bi vam pripomogli da ostvarite svoje želje i ideje", objašnjava, dodajući kako je prilično teško kada si sam. "Vrlo često u prijateljskim krugovima kažem da to znači 'biti Katica za sve'. Zamislite da nešto morate sami izmisliti, da to morate proizvesti, da to morate prodati, naplatiti", zaključuje.

 

I dok je Marković iskoristila svoje dugogodišnje iskustvo rada u velikoj tvrtki te pri Izvršnom vijeću za malo i srednje poduzetništvo u Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP), druga junakinja priče spojila je obiteljski biznis sa sportskim užitkom. Morena Makar prva je hrvatska olimpijka u snowboardingu. Na zimskim olimpijskim igrama u Sočiju osvojila je 24. mjesto radeći trikove sa snowboardom u specijaliziranim čarapama vlastite proizvodnje.

Makar kaže kako se njena obitelj tim poslom bavi 20 godina, tako da je i ona svoje najmlađe dane znala provesti u tvornici, radeći razne poslove – od peglanja čarapa preko sortiranja pa sve do dizajniranja. Ideja je postojala otkad se profesionalno počela baviti snowboardingom, no tek kada je stekla kontakte vrhunskih sportaša u snježnim sportovima, odvažila se pokrenuti vlastiti biznis. Njezina je prednost, kako sama kaže, u tome što poznaje snowboarding pa time i što je potrebno za njezin proizvod, odnosno može ga sama procijeniti i testirati, a budući da je kroz firmu prošla sve te procese od samih početaka pa do današnjih poslova – dizajna i distribucije, puno joj je lakše bilo pokrenuti ovaj proizvod, kaže. 

U tvornici čarapa u Samoboru radi desetak zaposlenih kojima nije problem napraviti specijalizirane ski-snowboarderske čarape, međutim cijena od 140 kuna za jedan par, koju nameću proizvodni procesi, kao i trošak materijala koji se koristi, nije prihvatljiva hrvatskom tržištu.  

"Orijentirat ću se svakako na tržište Europe, jer ostvarila sam kontakte u Austriji, Sloveniji i Švicarskoj, sada još nešto dogovaram za Poljsku i češku, a onda ćemo se širiti dalje", kaže Makar, koja priznaje da ima veliku prednost u odnosu na druge poduzetnike, s obzirom na potporu obitelji i sportsku promidžbu, no i dalje joj ovaj projekt predstavlja velik izazov: "Najteže je zadobiti povjerenje novih klijenata i njihovo uvjerenje da je ovaj proizvod korektan i dobar i da ga oni odluče uzeti. Iza mene stoji ta referenca da sam dugogodišnji vrhunski sportaš tj. bavim se baš tim tipom sporta, odnosno snježnim sportovima, i bavim se proizvodnjom čarapa preko 20 godina, to jest imam iskustvo iz tog područja", kaže.

Iako se pokazalo kako tvrtke u kojima su žene vlasnice rastu brže od onih gdje žene nisu uključene u vođenje te kako se žene samozapošljavaju tri puta češće nego muškarci, i dalje je uvriježeno mišljenje da ženama manjka hrabrosti i da nisu spremne na rizik ili da među njima ne postoji inicijativa. Što o tome misle poduzetnice, pogledajte u prilogu.

Poslovni uzlet projekt je Poslovnog dnevnika kojim se želi promovirati uspješne male i srednje poduzetnike te im omogućiti alate za još bolji uspjeh.Poslovni dnevnik će u sklopu Poslovnog uzleta najmanje jednom mjesečno objavljivati TV emisije namijenjene malom i srednjem poduzetništvu. TV emisije emitiraju se na televiziji 24sata TV.

 

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close