Rijeka je trenutno poprište najvećih infrastrukturnih investicija u zemlji, značajnih ne samo za taj grad i Hrvatsku, već i za gospodarstvo Europske unije. Dovršenjem projekta riječkog prometnog pravca do 2020. godine, Rijeka bi se trebala pozicionirati kao značajna globalna točka svjetskog prometa roba i usluga. S druge strane, planiranim preuređenjem samog središta grada uz obalu – gradnjom marine za megajahte i popratnih sadržaja na predjelu Delte i Porto Baroša, pokrenut će se ivesticijski ciklus vrijedan stotine milijuna eura. O spomenutim invsticijama i viziji razvoja Rijeke, razgovarali smo s gradonačelnikom Vojkom Obersnelom.
Ključna točka strateškog razvoja grada Rijeke jest riječki prometni pravac. Kako ste zadovoljni s dosadašnjom realizacijom?
Iskreno rečeno do unatrag dvije godine realizacija je bila jako spora. Zbog indolencije bivših vlada i tadašnjih čelnika riječke Lučke uprave izgubili smo puno vremena u utrci za konkurentnost riječkog prometnog pravca. Zadnjih godina to se bitno promijenilo tako da je uz dovođenje strateškog partnera na terminal Brajdica – filipinske kompanije ICTS koja je uložila velika sredstva u nabavku opreme za kontejnerski terminal, ugovorena i izgradnja novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali vrijedna preko 70 milijuna eura. Ta je investicija proglašena i strateškim projektom RH. Na projekt novog terminala na Zagrebačkoj obali nadovezuje se i projekt izgradnje spojne ceste od riječke zaobilaznice do terminala, a cesta je vrijedna oko 500 milijuna kuna. Tu je i projektiranje i rekonstrukcija željezničke pruge za Zagreb koja je konačno u potpunosti elektrificirana, a investicijom HŽ infrastrukture otklonjena su i uska grla. Sada se pak intenzivno radi na projektiranju dvokolosječne pruge kroz Rijeku, na dionici od Šapjana do Delnica, što je i preduvjet za povećanje kapaciteta željeznice, a time i konkurentnosti riječkog prometnog pravca. Koliko je riječki prometni pravac značajan pokazuje i činjenica da je uvršten na popis krakova mediteranskog koridora i postao je jedan od deset najznačajnijih prometnih koridora koje je definirala EU. To otvara mogućnost korištenja europskih fondova, ali i predstavlja svojevrsnu garanciju za njegov daljnji razvoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu