Nextbike cilja u Zagrebu postaviti 150 stanica s više od tisuću bicikala

Autor: Darko Bičak , 14. svibanj 2019. u 22:00
Krešimir Dvorski, suosnivač Nextbikea/Jurica Galoić/PIXSELL

Tvrtka za iznajmljivanje bicikala u Hrvatskoj i regiji ima 50 tisuća korisnika, a flotu svakodnevno obogaćuje klasičnim i elektro modelima.

Sustav javnih bicikala Nextbike najavio je proširenje svoje flote bicikala, za 20 elektro i 30 klasičnih, koje će biti postavljeni u Splitu i Dugopolju.

Obilježavajući šestu godišnjicu postojanja, osnivači Nextbikea Krešimir Dvorski i Ante Gustin podsjetili su kako se od skromnih početaka, njihova mreža javnih bicikala proširila na 20 gradova u Hrvatskoj i 11 u regiji. Dvorski je izrazio zadovoljstvo brojem korisnika, kojih je sada oko 50.000, ali i istaknuo kako se do kraja ove godine planira sustavnije uključivanje u javni prijevoz te širenje mreže bicikala s elektromotorom.

Gustin je kazao da je projekt distribuiranja elektro-klasičnih bicikala već započet lani i spomenuo male projekte u Velikoj Gorici, Ivanić Gradu, Sisku i sl., gdje su postavljena dva ili tri primjerka. 

"Osim već spomenutog Splita, i Zadar će također na šest lokacija dobiti još 10 elektro i 20 klasičnih bicikala, a konstantno se radi na proširenju mreže", najavljuje Gustin. Nextbike korištenje bicikala potiče i nudeći povoljne cijene, naglasio je Gustin, pa tako članovi za godišnji iznos od 200 kuna, u svim gradovima gdje postoji mreža, mogu koristiti i klasične i kombinirane bicikle. Dvorski je istaknuo da u narednom razdoblju očekuju daljnju ekspanziju, kako u Hrvatskoj, tako i u zemljama regije – za sad su prisutni u Sloveniji te Bosni i Hercegovini.

"Kad smo kretali, imali smo velikih problema s uvjeravanjem lokalne samouprave da nam osigura potrebne dozvole te izađe ususret. Sada to više nije slučaj jer svi vide benefite ovakvog modela javnog prijevoza, a dodatan plus su i sredstva iz europskih fondova koje mnoge jedinice lokalne samouprave povlače za ovu namjenu", kazao je Dvorski. Ističe da vidi još veliku priliku za razvoj biznisa jer, za primjer, samo u Zagrebu ima prostora za više od tisuću bicikala na nekih 150 biciklističkih stanica, a umjesto sadašnjih 100-injak bicikala na 20 stanica. 

Kao dobar primjer za manje općine i gradove vidi projekt iz Slovenije gdje se stvaraju aglomeracije manjih jedinica lokalne samouprave na zajedničkom projektu, a na jednom od njih koji je okupio osam jedinica i bio težak milijun eura, od čega 80 posto iz EU fondova, radio je i Nextbike. "U Bosni i Hercegovini smo zasad prisutni u Sarajevu, Banja Luci i Tuzli, a izgleda da idemo i u Zenicu. Od većih gradova nam je u BiH ostao jedino Mostar, no nadamo se da će i tamo prevladati shvaćanje da je servis javnih bicikala nešto pozitivno za grad i njegove građane na mnogo načina", ističe Dvorski. 

Komentirajte prvi

New Report

Close