Ne ratujem s Nikom Bulićem, nemam vremena za to

Autor: Marija Crnjak , 16. rujan 2013. u 19:00
Meri Matešić, direktorica Hrvatske turističke zajednice/Boris Šćitar/Večernji list/PIXSELL

Nemam prostora i vremena, pa ni potrebe, za ratove. Marketinške agencije angažiramo po potrebi.

Potkraj prve godine mandata te svoje prve turističke sezone direktorica Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić najprije se našla na meti kritike dijela turističke javnosti zbog navodno lošije sezone od lanjske.

Potom se pronio glas da je umjesto reorganizacije Glavnog ureda HTZ-a napravila nered, pa ju je i bivši direktor Niko Bulić optužio za mobbing i ignoriranje. Konačno, počelo se spekulirati da će je smijeniti ministar turizma Darko Lorencin i Turističko vijeće. U razgovoru za Poslovni dnevnik Meri Matešić tvrdi da je spekulacije ne zanimaju, za ratove, kaže, nema vremena, jer se već naveliko sprema za iduću turističku godinu, koja mora biti bolja od ove.

Uskoro se navršava godina dana otkako ste preuzeli dužnost direktorice Glavnog ureda HTZ-a. Jeste li zadovoljni postignutim?
Puno se toga dogodilo i promijenilo otkako sam preuzela dužnost. U temeljnim dokumentima koji reguliraju rad HTZ-a napravljen je značajan zaokret u postavljanju koncepta marketing miksa za strateško pozicioniranje Hrvatske te provedbu marketinških i promotivnih aktivnosti. U Glavnom uredu krenuli smo s procesom uspostave nove organizacijske strukture koja je definirana i Strategijom razvoja hrvatskog turizma do 2020., potom operativnim marketinškim planom za 2013. te polaznim postavkama Strateškoga marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014-2020., koji je trenutačno u izradi. HTZ u ovoj godini, među ostalim, provodi četiri glavna projekta: razvoj destinacijskih menadžment organizacija (DMO), edukaciju za primjenu suvremenih marketinških strategija, tehnologiju i alate za sve razine sustava turističkih zajednica te turističke djelatnike, izrada strateškog marketing plana te razvoj destinacijskih management kompanija (DMC), kao i, prvi put, oglašavanje tijekom cijele godine. 

U sektoru su se počelo pričati da ministar Lorencin i Turističko vijeće nisu zadovoljni vašim rezultatima i da vam neće produljiti mandat. Jesu li osnovane te spekulacije?
Neću komentirati spekulacije. Pozitivni rezultati ostvareni u osam mjeseci ove godine potvrda su predana rada mojih suradnika i mene, jer smo u svom dijelu posla pridonijeli ostvarenju uspješnih rezultata. Moj je cilj i prioritet daljnja profesionalizacija HTZ-a kako bi prerastao u organizaciju koja će se u budućnosti baviti isključivo marketingom i brendom. Naravno, uz pomoć svih zaposlenih u HTZ-u, ali i u turističkom sektoru u cjelini, moj je cilj repozicioniranje hrvatskoga turizma i povećanje prepoznatljivosti Hrvatske i izvan dosadašnjih okvira.

Priča se da vam podmeće Niko Bulić, jeste li u svojevrsnom ratu s bivšim direktorom? Jeste li zbog toga, kako se priča, odlučili angažirati marketinške agencije da vam pomognu? 
Nisam ni s kim u ratu. U HTZ-u imamo puno posla i svakodnevno se suočavamo s novim poslovnim izazovima koji od nas zahtijevaju gotovo dnevnu prilagodbu dinamičnom tržišnom okruženju i trendovima. Potrebno je pronalaziti uvijek nove komunikacijske, marketinške, distributivne kanale i alate, odrađivati programske aktivnosti, pripremiti novu sezonu. Stoga vjerujem da je jasno kako nemam prostora i vremena, a ni potrebe, za ratne aktivnosti. Što se tiče marketinških agencija, naš se posao ne može obavljati bez specijalista, koje angažiramo po potrebi, ovisno o projektu, primjerice, za potrebe spomenutih edukacija, razvoja projekata DMO-a i DMC-a, zakupa medijskog prostora, izrade marketinških alata i slično.

Kako se moglo dogoditi da Niko Bulić toliko dana izostane s posla neopravdano? Dolazi li na novo radno mjesto koje je dobio nakon reorganizacije Glavnog ureda?
Gospodin Bulić imao je uredne doznake svoga liječnika. On je jedan od 52 zaposlenika Glavnog ureda, a govoreći samo o jednom zaposleniku, umanjuje se značaj svih ostalih koji su vrlo naporno radili. Da, kolektiv je zaslužan za uspjeh sezone, ne jedan čovjek, već svi mi zajedno, Ministarstvo, turistička industrija, ugostitelji, HTZ. Zato danas i govorimo o boljim brojkama od najboljih prošlogodišnjih. Zato smo u srpnju krenuli s pripremom nove turističke sezone.Krenimo se konačno baviti turizmom, naporima koje ulažemo kako bismo za puno manji novac predviđen za promidžbu bili konkurentniji onima koji imaju dvostruko, čak i trostruko veće budžete od nas. Krenimo pričati u novoj sezoni, od koje puno očekujemo i s čijom smo pripremom već intenzivno krenuli. 

Nedavno ste pustili natječaj za udruženo oglašavanje s privatnim sektorom. Po čemu se razlikuje od lanjskih? 
Veliki pomaci napravljeni su u unapređenju i pojednostavljenju modela udruženog oglašavanja za 2014., s čijom smo realizacijom započeli znatno ranije nego prethodnih godina, ali i poradili na strukturi, te 70 posto sredstava preusmjerili na predsezonu i posezonu, a 30 posto na glavnu sezonu. S novom organizacijom i novim pristupom poslovanju tako ćemo u pripremu nove sezone, u kojoj ćemo dodatni naglasak, sukladno strategiji, staviti na produljenje sezone, kao i korištenje mogućnosti koje kao dodatnu prednost pruža kontinentalni turizam, ući sa znatno većom operativnošću, ojačanim kompetencijama te na puno konkretnijim strateškim osnovama. Značajan napredak u pogledu rada HTZ-a, dakle, tek će se osjetiti. No, kao i dosad, bit ćemo otvoreni za sve sugestije i konstruktivne primjedbe svih djelatnika u hrvatskom turističkom sektoru. Temeljem rezultata istraživanja, krećemo i u izradu novih kreativnih rješenja i poruka za promotivne kampanje hrvatskog turizma od 2014. godine.

Prigovaraju vam da niste realizirali on-line segment oglašavanja kako je planirano?
Jedan od najboljih primjera našeg intenzivnog rada na on-line promidžbi je Facebook stranica Hrvatske turističke zajednice Love Croatia, koja je među četiri najposjećenije Facebook stranice nacionalnih turističkih zajednica u svijetu, a sredinom prosinca 2012. otvorili smo i svoj Instagram profil spojivši ga sa stranicom "Love Croatia". Korisnici tako mogu sami postavljati sadržaje. Time smo otvorili novi kanal komunikacije na on-line društvenim mrežama i mobilnim aplikacijama, čime zapravo kroz interaktivnu komunikaciju privatnih korisnika postižemo "word of mouth" promociju.U sklopu studijskih putovanja stranih novinara koja generiraju promidžbu na osnovi osobnih dojmova obuhvatili smo i blogere s ciljanih tržišta, čime želimo osnažiti on-line razmjenu dojmova i informacija o našoj turističkoj ponudi. Kroz program studijskih putovanja i odnosa s medijima Hrvatsku je do 31. kolovoza posjetilo ukupno 429 stranih predstavnika medija, dok je HTZ sufinancirao studijska putovanja 484 agenta uz održavanje konferencija za medije u brojnim europskim gradovima. Izravni rezultat te promidžbene aktivnosti su objavljeni pisani, TV i radiomaterijali, što je značajna promidžba našem turizmu u svijetu.

Kakvi su planovi s ruskim tržištem, smatrate li da će trebati povećati ulaganje u to tržište? Treba li diplomacija još nešto odraditi?
Prema trenutačno dostupnim podacima, broj turističkih dolazaka i noćenja ruskih gostiju u razdoblju siječanj-kolovoz 2013. pao je za 22 posto u odnosu na isto razdoblje 2012. godine. HTZ je ugovorio i proveo sve svoje programske marketinške aktivnosti na ruskome tržištu. Kada govorimo o idućoj turističkoj godini, marketinška strategija u pogledu proračuna i provedbe bit će definirani Programom rada za 2014. godinu. U svakom slučaju, to je za nas jedno od strateških tržišta te ćemo u suradnji s privatnim sektorom uložiti maksimalne napore u repozicioniranje na tom tržištu. 

Najprije promjene na vrhu

Jeste li zadovoljni reorganizacijom Glavnog ureda? Zbog čega je ona obavljena prije reorganizacije cijeloga sustava turističkih zajednica?

Zadovoljna sam. Pitala bih vas: odakle se čisti riba, od glave ili repa? S obzirom na to da u 2014. godinu treba ući potpuno pripremljen, vjerujemo da nije bilo boljeg vremena za reorganizaciju Glavnoga ureda. Riječ je o restrukturiranju, prilagođavanju novim potrebama tržišta, usmjeravanju prema drukčijem načinu komuniciranja, koji zahtijevaju moderni turisti. Smatrali smo da je u fazi promjena mnogo korisnije promjene obaviti "s vrha", a tek onda poraditi na reorganizaciji nižeg ustroja.

Komentirajte prvi

New Report

Close