‘Nakon godinu dana na dobrom putu vraćanja jakih tržišnih pozicija iz 90-ih’

Autor: Darko Bičak , 11. ožujak 2019. u 14:02
Gordan Putanec, direktor Kaltenberg Adrije u restoranu-pivnici/Nel Pavletić/PIXSELL

Rijeka je odabrana kao nova strateška lokacija zbog svoje povezanosti s ostatkom Hrvatske i Europe te blizine turističkih Istre i Kvarnera.

Kaltenberg je krajem 1990-ih bio jedan od najjačih pivskih brendova u Hrvatskoj, no krajem 2000-ih je pomalo iščeznuo s tržišta. Sada se situacija mijenja te ovo "bavarsko kraljevsko pivo" opet traži svoju snažniju poziciju u našoj zemlji, svojom investicijom u Rijeci. 

Snažni na Jadranu
Kako ističe Gordan Putanec, direktor Kaltenberg Adrije, ovo pivo se gotovo do 2007./2008. prodavalo u značajnim volumenima i nije bilo samo brend turizma, nego pravo domaće dalmatinsko pivo.  "Kaltenberg je imao fantastičnu poziciju u Splitu i Dalmaciji u drugoj polovini 90-tih godina s obzirom na to da se od 1994. godine proizvodio u Splitu u Jadranskoj pivovari.

Brend je nestao s tržišta zbog spleta nesretnih okolnosti, nakon što je Jadranska pivovara otišla prvo u strano vlasništvo, a nakon toga je i zatvorena. Unatoč tome Kaltenberg se aktivno prodavao do 2015.  Vlasnici Kaltenberga nikada nisu odustali od hrvatskog tržišta, nego su tražili način kako da se uspješno vrate. Najsigurniji put je bio izgradnja vlastite pivovare, kako više ne bi ovisili o poslovnim odlukama drugih subjekata", pojašnjava Putanec. Dodaje da je proces vraćanja pozicije na tržištu vrlo dugoročan proces s obzirom na to da je tržište vrlo konkurentno i da se značajno promijenilo u posljednjih 10-tak godina. 

 

10 godina

Kaltenberg nije bio ozbiljnije nazočan na hrvatskom tržištu

"S obzirom na karakteristike koje nema niti jedno drugo pivo, u smislu duge tradicije proizvodnje, proizvodnje po bavarskom zakonu o čistoći proizvodnje piva, vrhunske kvalitete, te još uvijek visoke prepoznatljivosti prije svega u Dalmaciji i priobalnom dijelu Hrvatske, vjerujemo da ćemo u sljedećih nekoliko godina obnoviti svoju snažnu poziciju na tržištu", kaže Putanec.  Iako su prije bili vezani za Split, sada su odlučili 12 milijuna eura tešku investiciju u novu pivovaru realizirati u Kukuljanovu kod Rijeke.

  "Rijeka je odabrana kao nova strateška lokacija zbog svoje izvrsne povezanosti s ostatkom Hrvatske, blizine Istre i Kvarnera gdje dolazi značajan broj turista koji prepoznaju brend Kaltenberg, mogućnosti transporta sirovina i gotovih proizvoda i morskim putem te naravno zbog izvrsne kvalitete riječke vode. Investicija je kombinacija tehnološki naprednog i automatiziranog pogona za proizvodnju piva i industrijski uređenog restorana, našeg Ludwig's gastro puba, koji je od proizvodnje odvojen samo ogromnom staklenom stijenom", pojašnjava regionalni direktor Kaltenberga.

Dodaje da su izgradili malu, fleksibilnu, ali tehnološki vrlo naprednu pivovaru u kojoj se već proizvodi Kaltenberg Kraljevski lager, Kaltenberg Pils, König Ludwig pšenično pivo, te König Ludwig Dunkel tamno pivo. Uz glavne brendove Kaltenberg i König Ludwig, razvili su i craft brend Ludwig. Putanec je svjestan da će borba za pivopije u Hrvatskoj biti teška. "Hrvatsko tržište podijeljeno je među tri velike pivovare koje su danas u vlasništvu najvećih svjetskih proizvođača i koje imaju vrlo značajan ukupan udio na tržištu, te velikog broja malih i mikro pivovara koje se bave novitetima i pokreću nove trendove u industriji.  

Tržište crafta 'buja' na 5%
Za svakog novog igrača uvijek ima mjesta bez obzira na to koliko je tržište konkurentno, ako ima kvalitetnu ideju, upornost i strast, ako se odluči za inovacije i promišljen nastup na tržištu, uz izgradnju novih potreba ili zadovoljavanje postojećih potreba potrošača.

Turizam je jedna od važnih poluga za daljnji razvoj tržišta. No, još je važniji razvoj novih grupa potrošača koji traže novitete i koji su sve više orijentirani na craft piva. Taj segment je danas oko 2% tržišta, no brzorastući je i možemo očekivati da će kroz nekoliko godina dosegnuti i 5% kao što se i događa na razvijenijim tržištima", navodi Putanec.

Komentirajte prvi

New Report

Close