Metro se okreće farmaciji i kreće u napad na DM

Autor: Suzana Varošanec , 17. kolovoz 2011. u 11:40

Smanjenje kapitala s 496 milijuna kuna na 75 milijuna kuna neslužbeno se tumači signalom da Metro u Hrvatkoj nema namjeru graditi nove centre

Trgovački lanac Metro Cash & Carry započeo je tromjesečnu proceduru povlačenja temeljnog kapitala u iznosu od 421 milijuna kuna iz svoje hrvatske tvrtke, a po svemu sudeći kapital bi mogao završiti u novoj investiciji najvjerojatnije izvan Hrvatske i izvan branše trgovine.

Nakanu osnivača tvrtke da njegov iznos smanji sa 496 milijuna na 75 milijuna kuna Uprava je potkraj srpnja oglasila u Narodnim novinama što je važna obavijest vjerovnicima. Istodobno je u sudskom registru Trgovačkog suda u Zagrebu zabilježen upis nakane koji se treba provesti povlačenjem tri poslovna udjela u Metrou: jednog u nominalnom iznosu od 20 milijuna kuna, drugog “nominale” 60 milijuna kuna, te trećeg nominalno vrijednog 151 milijuna kuna. Tako bi nastali poslovni udjel iznosio 265 milijuna kuna, a prema najavi i njega čeka smanjenje za još 190 milijuna kuna na ciljanih 75 milijuna kuna.

Upućeni izvori s tržišta tumače to signalom da je Metro u Hrvatskoj završio svoju fazu ekspanzije u veleprodaji što bi u prijevodu značilo da nema namjeru graditi nove centre. No, navode i da se neslužbeno govori kako se Metro Grupa okreće novoj investiciji u industriju, a budući da hrvatska tvrtka ima visok udio vlastitog financiranja, alocirao bi se njezin temeljni kapital za prodor u novu granu. Sudeći prema nepotvrđenoj informaciji koja kola tržištem moglo bi se raditi o farmaciji. Po toj verziji Metro Grupa investirala bi vlastiti kapital povlačenjem temeljnog kapitala iz svoje hrvatske veleprodajne tvrtke. Spominje se i mogućnost rađanja konkurencije DM-u koji je inače mnogima trn u oku, jer je trgovac i ima jaku proizvodnju.Za međunarodni trgovački konglomerat logični je potez da kreće u novu nišu, objašnjava naš izvor i dodaje da alokacija kapitala unutar grupe ima presudno financijsko značenje kao pokretač novih ulaganja.

Zanimljivo je i da je Metro Cash & Carry u proteklom razdoblju u Hrvatskoj, iako nije imao namjeru, povećavao temeljni kapital. Radio je to pod pritiskom poreznih tumačenja Ministarstva financija pošto u Zakonu o trgovačkim društvima i Zakonu o računovodstvu godinama nije postojala odredba koja bi uređivala kapitalne pričuve. Zbog poreznih problema (tumačenja da se ulaganja matice u kćerku tretiraju kao njezin prihod oporeziv porezom na dobit) u razdoblju investicijske ekspanzije Metroa u Hrvatskoj tako se u više navrata povećavao temeljni kapital koji je dosegnuo gotovo pola milijarde kuna. Tek je 2008. godine, paralelno s krizom, izmjenama ZTD-a dopušteno da se društvenim ugovorom predvidi situacija za slučaj da društvu treba kapital od matice. Matica ga može uložiti u kapitalne pričuve bez da to registrira na trgovačkom sudu, a takvo se bezporezno ulaganje može povući kad prestane potreba za sredstvima. Iz Metroa tijekom jučerašnjeg dana nije stigao odgovor zašto su odlučili smanjiti kapital u Hrvatskoj.

Komentari (1)
Pogledajte sve

DM-u nitko ne može biti konkurencija. Pored kvalitete i cijene imaja nešto što je nedostižno drugim firmama, a to je humana komponenta u poslovanju, a nju kupci itekako znaju cijeniti i poštovati. Kada vlasnik Metroa da milijardu eura u dobrotvorne svrhe i plati svoje prodavače 7000 kn, da im dodatne plaće i razvije fer odnos prema kupcima, onda može početi razmišljati o tome da postane konkurent.

New Report

Close