Kupca za Croatiju Airlines žele tražiti Deloitte, AT Kearney, PwC, DBV...

Interes su pokazali poljski avioprijevoznik LOT te njemački fond 4K, ali za CA se navodno zanimaju i neke kineske kompanije iz branše/Igor Šoban /PIXSELL. Interes su pokazali poljski avioprijevoznik LOT te njemački fond 4K, ali za CA se navodno zanimaju i neke kineske kompanije iz branše/Igor Šoban /PIXSELL.

Vlada će EK predložiti da se poveća iznos PSO ugovora koji Croatia Airlines dobiva za domaće letove.

Hrvatska nacionalna aviokompanija Croatia Airlines (CA) do kraja ovog mjeseca trebala bi odabrati financijskog savjetnika za razradu modela dokapitalizacije i pronalaska strateškog partnera.

Dvostupanjski natječaj raspisan je još lani u rujnu, a kako doznajemo, na njega su se javile renomirane svjetske tvrtke poput Deloittea, AT Kearneya, PwC-a, Boston Consulting Groupa te DBV-a koji je u konzorciju s hrvatskim PBZ-om. U CA su nam kazali da je Vlada lani tu kompaniju vratila na listu tvrtki od strateškog i posebnog interesa RH te da je u Nacionalnom programu reformi navedeno da je za CA cilj osigurati daljnji razvoj te jačanje konkurentskih prednosti i pozicije na tržištu zračnog prometa kroz kvalitetno strateško partnerstvo. A taj partner trebao bi proširiti prometnu mrežu i povećati tržišni udio te dokapitalizirati tvrtku.

Koliko je novca potrebno?
Na pitanje koje su se tvrtke javile na natječaj za savjetnika, iz CA odgovaraju da je natječaj još u tijeku te da stoga ne mogu komentirati njegove pojedinosti. Odabrani savjetnik trebao bi procijeniti koliki je iznos dokapitalizacije potreban za aviokompaniju. Njezin je privremeni direktor Jasmin Bajić već prije iznosio procjene da je riječ o oko 250 milijuna kuna.

U zadnjih godinu dana za ulazak u CA interes su pokazali poljski nacionalni avioprijevoznik LOT te njemački investicijski fond 4K, koji je već preuzeo slovenski Adria Airways. Kako doznajemo, načelni interes nedavno su pokazale neke kineske aviokompanije, no  aviokompanije izvan EU mogu imati najviše 49 posto udjela u nekom avioprijevozniku iz Unije. Kinezi su se kao potencijalni kupci spominjali i za prijašnjih pokušaja prodaje CA, koji su propali.

Tako se na natječaj za dokapitalizaciju iz 2013. nije javio nitko iako su se kao potencijalni kupci spominjali indonezijska Garuda i kineski Hainan Airlines. Tadašnja Vlada zatim je u potrazi za strateškim partnerom Croatia Airlinesa 2015. angažirala IFC, fond Svjetske banke koji je provjerio interes europskih i svjetskih aviokompanija za hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika. Tada su se, pak, Korean Air i tajvanski Eva Air spominjali kao kompanije s najviše interesa. IFC je trebao predložiti model privatizacije CA, a nakon toga trebao je biti raspisan javni natječaj. No od toga nije bilo ništa jer su krajem te godine bili održani parlamentarni izbori i promijenila se vlast. 

Dodatna pomoć države
A dok novi savjetnik opet bude razrađivao model privatizacije CA, Vlada će s Europskom komisijom, doznajemo, pokušati dogovoriti način na koji bi država mogla dodatno pomoći toj kompaniji.

Hrvatski će prijedlog biti da se poveća iznos PSO (public service obligation) ugovora koji Croatia Airlines dobiva za domaće letove, a koji trenutačno iznosi 75 milijuna kuna. Usto, ove će godine od Hrvatske turističke zajednica CA za udruženo oglašivanje dobiti 7,5 milijuna kuna. 

Komentari (1)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve