Konzorcij obiteljskih ljekarni protiv velikih lanaca

Autor: Marija Crnjak , 16. listopad 2008. u 00:00

Prva konkretna akcija konzorcija bit će jedinstven nastup prema veledrogerijama i proizvođačima u pregovorima o uvjetima suradnje u idućoj godini

Radi zaštite obiteljskog ljekarništva, u Hrvatskoj je osnovan prvi konzorcij ljekarni u čijem je sastavu jedanaest ljekarničkih ustanova, odnosno 29 ljekarni s ukupnim godišnjim prometom od 160 milijuna kuna. Kako doznaje Poslovni dnevnik, konzorcij je službeno osnovan u srpnju ove godine, a već početkom iduće godine, prilikom ugovaranja poslovnih uvjeta s proizvođačima i veledrogerijama, te potom objedinjavanjem nekih djelatnosti, vidjet će se prvi rezultati udruživanja, kao i moć konzorcija kojeg su osnovale ljekarne koje se “ne žele prodati”. Osnovni cilj osnivanja konzorcija je zaštita hrvatskog ljekarništva kao obiteljskog posla, a ne zaštita krupnog kapitala, ističe Zdenka Draženović, članica četveročlanog rukovodnog tima konzorcija koji tek treba dobiti naziv.

Dovoljno jaki
“Udružili smo se dobrovoljno da bismo zaštitili interese obiteljskih ljekarni i struke i vjerujem da ćemo u tome uspjeti. Dovoljno smo veliki po prometu da bismo bili u mogućnosti to ostvariti”, smatra Draženović te najavljuje mogućnost širenje konzorcija u idućoj godini. Osnivanje konzorcija koji je okupio ustanove iz svih dijelova Hrvatske prvi je konkretan odgovor malih ljekarni na okrupnjavanje u ljekarništvu koje se zakuhalo početkom godine akvizicijama Atlantic Grupe, ali i preuzimanjima od strane veledrogerija koje je u tijeku, prvenstveno Medike koja svoj lanac Prima Pharma širi upravo preuzimanjem malih ljekarni koje više nisu u stanju podmirivati dugove dobavljačima. Ljekarne se unazad nekoliko godina suočavaju s ozbiljnim problemima u poslovanju jer zbog loše dinamike naplate lijekova od Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje nisu u stanju plaćati dobavljače. Malim ljekarnama stoga ne preostaje drugo no bilo kakav vid udruživanja, bilo odricanjem dijela ili cjelokupnog vlasništva nad apotekom ili pak udruživanjem kakvo se očekuje od novoosnovanog konzorcija. Prva konkretna akcija konzorcija, otkriva Draženović, bit će jedinstven nastup prema veledrogerijama i proizvođačima u pregovorima o uvjetima suradnje u idućoj godini.

Novi članovi
U planu su i sitne akcije prema proizvođačima u kojima će jedan od najjačih aduta biti promet od 160 milijuna koji nije zanemariv. Za usporedbu, Atlanticov ljekarnički lanac Farmacia u svom sastavu ima 34 ljekarne s ukupnim godišnjim prometom od 250 milijuna kuna. Draženović ističe da konzorcij ne kani biti agresivan u nastupu. U budućnosti se predviđa i objedinjavanje nekih djelatnosti, objedinjavanje softvera, zajednički nastup prema kartičarima i drugim pružateljima usluga. U konzorcij će se s početkom iduće godine primati i nove članice, pri čemu će najvažniji kriterij biti uredno poslovanje, no ustanove također ne bi smjele biti preinvestirane, otkriva Draženović. Sve članice konzorcija pritom zadržavaju svoju pravnu osobnost te same kreiraju vlastito poslovanje, no obvezuju se na poštovanje svih odluka koje se dogovore na razini konzorcija.

Komentirajte prvi

New Report

Close