Jadrolinija obnavlja flotu, ali ne odustaje od polovnjaka

Prosječna starost flote od 51 broda je 28 godina/IVO ČAGALJ/PIXSELL Prosječna starost flote od 51 broda je 28 godina/IVO ČAGALJ/PIXSELL

Tvrtka je nedavno kupila dva Ro-Ro broda izgrađena u Grčkoj, ne navodeći starost. Stara plovila plaćena su 5,18 milijuna eura bez PDV-a.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prije mjesec dana najavio je da državni brodar Jadrolinija kreće u obnovu svoje flote, i to da se treba okrenuti nabavi novih, a ne rabljenih brodova.

Flota koja broji 51 brod prosječne je starosti 28 godina. Predviđena nabava novih brodova, za čiju bi se gradnju mogli otimati i domaći brodograditelji, trebala je u naredne tri godine obuhvatiti jedanaest brodova, no u međuvremenu Jadrolinija je kupila nova dva putnička i teretna broda, polovna. 

Preuzimanje u Rusiji
Jedan je, prema kratkoj objavi na oglasniku javne nabave, kupljen za 2,95 milijuna eura bez PDV-a, a drugi za 2,23 milijuna eura, oba od tvrtke Aquamarine Developments sa sjedištem na Maršalskim otocima, a brodove bi Jadrolinija trebala preuzeti u Rusiji u Port Kavkazu.

Brodovi su kupljeni bez objave natječaja, kroz pregovarački postupak, a taj model, prema Jadrolinijinom pojašnjenju na EOJN, odabran je zbog specifičnosti kupnje jer "polovni brod kao roba kotira na burzi robe, odnosno pojednostavljenom tržištu kupaca, prodavatelja i posrednika specijaliziranom za prodaju prema unaprijed propisanim standardima...".

No, koliko su stari brodovi, iz Jadrolinije nismo dobili precizan odgovor. "Riječ o dva rabljena Ro-Ro putnička broda sagrađena u Grčkoj koji kapacitetom garaže i salona, te brzinom u potpunosti odgovaraju potrebama Jadrolinije", odgovorili su kratko iz Jadrolinije.

Jedan od brodova duljine je 102 i širine 18 metara, prima 500 putnika i 107 automobila, a drugi duljine 98 i širine 16 metara, s prihvatom 500 putnika i 140 automobila.

"U ovom trenutku ne možemo sa sigurnošću definirati gdje će ploviti, zato što su ugovorima o koncesijama definirani brodovi za svaku pojedinu liniju. Međutim, svojim maritimnim sposobnostima ovi brodovi prikladni su u većini luka i pristaništa na Jadranu", kažu u Jadroliniji, dodajući da će s njihovim uvođenjem u flotu odgovoriti zahtjevima lokalnih zajednica za povećanjem kvalitete usluge i protočnosti prometa u predstojećoj sezoni. 

'U 2020. gradimo dva'
Što se novih nabava brodova, poručuju da je tijekom 2020. planirana objava natječaja za gradnju dva broda. Zasad ne iznose detalje, no izgledno je da će jedan od njih biti projekt za čiju je izradu prije godinu dana angažirana projektna tvrtka Classis iz Splita, a koji predviđa gradnju trajekta za najzahtjevnije linije - od Splita do Starog Grada na Hvaru, Visa i Vela Luke na Korčuli te Ublija na Lastovu.

Taj brod trebao bi biti duljine 110 i širine 18 metara, s prihvatom najmanje 900 putnika, te 200 kamiona i osobnih vozila. 

Komentari (2)
  • jacob33
    jacob33 11:05 12.12.2019.

    Brodovi o kojima se vjerojatno radi su:

    Protoporos IV - izgradjen 2010.
    Glykofilousa III - izgradjen 2009.

    Odgovaraju dimenzijama, trenutnom lokacijom (linija Port Kavkaz-Port Krim), te lokacijom gradnje. S obzirom da su Rusi izgradili i otvorili Krimski most, trajekti im vise ne trebaju. Inace, Grci imaju jako dobar web za trazenje trajekata, pa tko voli…. http://vessels.gr/vessels-list?cat_root=56 [vessels.gr]

  • pero22
    pero22 9:58 12.12.2019.

    Izrada projekta vrijednosti 1.59 milijuna kuna za dva nova broda radi tvrtka Classis iz Splita, sa dva zaposlena. član uprave Predrag Čudina, bivši direktor brodosplita. Projekt su se obvezali napravit u 25 dana?? 25 dana za projekt broda. Ako ovo nije za provjeru i češljanje odgovornih institucija ne znam što je

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!