Jadran jača izvoz i izdvaja trgovinu

Autor: Suzana Varošanec , 29. prosinac 2015. u 07:45
Vinko Barišić, direktor tvrtke i jedan od većih dioničara s udjelom od 25%/Anto Magzan/PIXSELL

Probijanje na tržište Amerike planira se prvo internetskom prodajom i to s ekskluzivnim novim brendom Mia Arssi.

Tvrtka Jadran – tvornica čarapa dobila je zeleno svjetlo vjerovnika za plan operativnog i financijskog restrukturiranja, pa direktor Vinko Barišić, ujedno jedan od većih dioničara s vlasničkim udjelom koji iznosi 25 posto, optimistično gleda na iduću godinu.

"Naši vjerovnici vjeruju da ćemo izglasani plan početi realizirati odmah sa 2016. godinom, što znači da će on biti uspješan te će se sukladno istome ostvariti poslovni rezultati koji će vjerovnicima omogućiti namirenje dogovorenih obveza, a zaposlenicima i tvrtki uspješan nastavak rada", ističe Barišić. 

Dizajnerski proizvodi
Važnu kariku u potpunom oporavku tvrtke čini ugovorena suradnja za proizvodnju čarapa poznatog talijanskog dizajnera Emilija Cavallinija. Ona je počela ove godine, ostvarene su prve isporuke, a Barišić je smatra važnom polugom za operativni plan, iako ne i presudnom. Naime, Jadran izvozi 30% svoje proizvodnje, a po novome jačat će njegova izvozna orijentacija jer je hrvatsko tržište i dalje nestabilno, kako s aspekta pada potrošnje, tako i naplate potraživanja od kupaca.

 

38milijuna

kuna prihoda realni je plan za 2016. sukladno krizi u Hrvatskoj

No, ističe i očekivanja od nove Vlade koja postoje u pogledu razumijevanja potrebe opstanka hrvatske proizvodnje te podrške, pritom aludirajući i na mogućnosti koje su na raspolaganju u zaštiti hrvatskih proizvoda od nelojalne konkurencije stvorene uvozom robe niže kvalitete što ruši tržište. Inače su slični zahtjevi povremeno isticani u redovima domaćih proizvođača, ali zasad su bez polučenog efekta jer to pitanje nijedna vlada nije ozbiljnije razmatrala.

U slučaju Jadranovih proizvoda ovaj se problem ogleda i kroz uvezenu robu slabije kvalitete iz istočnih zemalja, a ponekad je riječ i o starim zalihama iz EU. Uz Italiju, tradicionalna tržišta i ostaju Njemačka, Švicarska i Austrija, gdje kane širiti posao, dok se probijanje na tržište Amerike planira prvo internetskom prodajom, a u suradnji s jednom malom tvrtkom. Po srijedi su ekskluzivne čarape novog brenda Mia Arssi koje se već proizvode u Jadranovim pogonima u Zagrebu. U tvornici i maloprodaji ukupno radi nešto više od 250 zaposlenika, a potreba za zapošljavanjem očekuje se i u 2016. Ono što, svakako, prije toga dolazi na red jest razdvajanja profitnih centara, pa će se proizvodnja i maloprodaja osamostaliti. 

Nova tvrtka
U posebno društvo izdvojit će se maloprodaja, a trenutno Jadran ima 30-ak. Time će se omogućiti kvalitetnija kontrola prihoda i troškova u poslovanju obje djelatnosti. Maloprodaja je dosad donosila 15-20% prihoda, a kako će i dalje biti kupac Jadranove proizvodnje Barišić smatra da to neće značajnije umanjiti prihode same proizvodnje. Nova tvrtka se zove Jadran čarape trgovina, a postupak razdvajanja je krenuo s neprofitnim trgovinama. U najavi za 2017. su i investicije u novu opremu i tehnološko unapređenje. Godišnji prihodi ove tvrtke kreću se od 40 do 55 milijuna kuna, a u 2016. planirano je 38 milijuna, sukladno trenutnoj krizi na domaćem tržištu. 

Komentari (4)
Pogledajte sve

Ne bih išao tako daleko da je bilo nemoguće upropastiti. Tekstilci oko njih su svi propali.

Upropastio je firmu koju je bilo nemoguće upropastiti!

Najbolji potez bi bio kad bi se Barišić maknuo iz Jadrana. Šest mjeseci im web shop ne funkcionira a oni nisu u stanju nešto napraviti po tom pitanju. Razdvajanje proizvodnje i trgovine je trebalo biti već odrađeno, a ne da godinama jede imovinu.
Kakva nova tvrtka Jadran čarape trgovina? Ta firma postoji već godimana. Postupak razdvajanja je krenuo s neprofitnim trgovinama? Valjda neprofitabilnim.
A što se tiče izvoza u Ameriku … figa, opet se troši za igrice obitelji Barišić.

New Report

Close