Hrvatska pošta – građanima na usluzi

Autor: Poslovni.hr , 02. ožujak 2018. u 09:01
Foto: Press

Marijana Miličević, izvršna direktorica Ureda za korporativni marketing i razvoj u Hrvatskoj pošti, u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva važnost razvoja za postizanje boljeg korisničkog iskustva.

Digitalno doba donijelo je nove zahtjeve korisnika koji motiviraju sve tvrtke, bez obzira na prirodu njihova poslovanja, da se okrenu razvoju i unaprjeđenju svojih poslovnih modela. Takvi trendovi nisu zaobišli ni Hrvatsku poštu. Dapače, u svojoj Razvojnoj strategiji Pošta2022. Hrvatska pošta ističe digitalizaciju kao jednu od dviju temeljnih filozofija poslovanja.

Marijana Miličević, izvršna direktorica Ureda za korporativni marketing i razvoj Hrvatske pošte, objašnjava o čemu je riječ te koji tip usluga i projekata čini razliku u razvojnom smislu za ovu tvrtku.

Hrvatska pošta prošle je godine donijela Razvojnu strategiju Pošta2022. Koje su ključne smjernice razvoja Hrvatske pošte?

Temeljne strateške smjernice na koje se oslanjamo jesu digitalizacija, društveno odgovorno poslovanje, razvitak znanja i ulazak na nova tržišta. Fokusiramo se na današnje i buduće potrebe naših korisnika. To konkretno znači da se modernizira način obavljanja temeljnih usluga te se uz to ulaže u razvoj znanja i kompetencija potičući pri svemu tome inovacije i razvijajući nove tehnologije.

Kako ste zadovoljni dosadašnjom provedbom Strategije?

Kada se osvrnem na razdoblje od donošenja Strategije, mogu reći da smo pokrenuli iznimno važan investicijski ciklus: ulaganje od 350 milijuna kuna u naš novi sortirni centar i sortirne strojeve, modernizaciju voznog parka i uvođenje električnih bicikala. Također, uveli smo i čitav niz novih digitalnih usluga kao što je ePošta – digitalna platforma za slanje i primanje dokumenata u elektroničkom obliku te plaćanje računa uz pomoć računala ili mobilnog telefona – potom elektroničko slanje razglednica i brzojava, kompletna digitalizacija procesa dostave, naša nova internetska trgovina i ostale usluge, kojih je zaista mnogo. Pokrenuli smo jako važne projekte kako bismo zadržali konkurentsku prednost tvrtke te formirali još kvalitetniju uslugu za naše korisnike. Kontinuirano unaprjeđujemo korisničko iskustvo u domeni poštanskih, paketnih, bankarskih, osiguravateljskih, financijskih i ostalih usluga koje pružamo.

Mislite li ovdje i na internetsku trgovinu koju ste pokrenuli krajem 2017. godine?

Definitivno. Žuti klik, kako se zove naša internetska trgovina, odličan je primjer kako se interne ideje i znanja mogu sasvim logično nadovezati na naše poslovanje. Zadovoljni smo jer je naša ponuda iz dana u dan sve bogatija, a partneri koji žele plasirati svoje proizvode prepoznaju nas kao kanal s ozbiljnim potencijalnom. U isto vrijeme kontinuirano raste i broj korisnika, kao i ukupna vrijednost kupnje.

Osim na Žuti klik, mislim i na našu uslugu ePošta – uslugu slanja i primanja dokumenata uz pomoć računala i mobitela, koja omogućuje i online plaćanje računa – i koju korisnici već počinju prepoznavati kao vrlo korisnu uslugu. Ne smijem ovdje izostaviti ni projekt digitalizacije kompletnog dostavnog procesa. Od projekata koji su u fazi razvoja želim istaknuti digitalni korisnički portal Hrvatske pošte koji će omogućiti interaktivno upravljanje uslugama Hrvatske pošte te će našim korisnicima biti jedinstven kanal za pokretanje svih digitalnih usluga kojima će se moći koristiti iz udobnosti vlastitog doma.

Digitalni poštar već je medijski bio dobro popraćen. Možete li nam reći nešto više o tom projektu?

Točno. Radi se o projektu koji smo većinom radili vlastitim, internim resursima kada je o ideji i znanju riječ. Digitalni poštar izazvao je pozornost još u fazi pilot-projekta, a vjerujem da će jednako tako biti popraćen i u trenutku kada će svi naši poštari imati na dostavi pametni telefon u ruci. Riječ je o posebnoj aplikaciji kojom se koriste poštari prilikom dostave pošiljaka i koja im omogućuje brzo obavljanje usluge dostave pošte, da korisnici digitalnim potpisom potvrde primitak pošiljke i slično. Niz je poslova koje kolege mogu obaviti znatno brže, kvalitetnije i pogodnije za korisnike. Za sada je dio poštara u RH opremljen digitalnim uređajima, a u iduća dva mjeseca planiramo i ostale opremiti ovim uređajima. Ovaj projekt otvara nam velik potencijal za razvoj ostalih usluga u digitalnom obliku te osigurava mogućnost prikupljanja dnevnih informacija iz bilo koje točke na prostoru RH u realnom vremenu.

Dakle, Hrvatska pošta redovito prati trendove u razvoju novih i unaprjeđenju postojećih usluga?

Uvijek pratimo inovacije u poštanskom sektoru zapadne Europe, ali i šire unutar sektora, kao i nove trendove u drugim tehnološki naprednim industrijama. U prvom redu fokusirani smo na projekte kojima ćemo povećati i unaprijediti zadovoljstvo korisnika. Težimo novim tehnološkim i procesnim poboljšanjima i rado prihvaćamo sve nove ideje bilo da potječu interno od naših kolega bilo s tržišta.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Redovito prate trendove kako pokrasti vlastite korisnike. U kreativnoj suradnji s HAKOM-om dobili odobrenje za naplatu 4,5 kune po besplatnoj pošiljci iz inozemstva (“mali paket”)! Pošiljka po kojoj njima ovako i onako ne pripada niti LIPA profita. Isto kao što kad kupiš pošiljku iz SAD i platiš $50 niti jedna lipa ne dođe u Hrvatsku Poštu.

New Report

Close