HG Spot razvio prvu hrvatsku e-cigaretu

Autor: Bernard Ivezić , 21. studeni 2019. u 07:11
Foto: GettyImages

U pet godina hrvatska tvrtka uložila više od 20 milijuna kuna u razvoj na kojem je u Zagrebu radilo 20 inženjera, kemičara i drugih stručnjaka.

HG Spot grupacija, prvi veliki domaći IT trgovac koji je počeo razvijati vlastite tehnološke brendove, poput pametnog mobitela i 3D printera, na tržište je izbacila novi, vlastiti proizvod Wiip.

Riječ je o prvoj elektroničkoj cigareti na tekućinu (e-cigareti) koja se u Hrvat-skoj i razvija i proizvodi. Grupacija je prije nešto manje od deset godina ušla na tržište e-cigareta, ali dosad je proizvodnju imala u Kini. Saša Lončar, vlasnik i direktor HG Spot grupacije, u čijem je sastavu i tvrtka kći Vape Technology kroz koju se na tržištu nudi Wiip, kaže da je ovo vrhunac pet godina razvoja u što je uloženo 20 milijuna kuna.

"Wiip je izvorno hrvatski proizvod. Ideja, razvoj i proizvodnja naše premium e-cigarete na tekućinu odvijaju se u Hrvatskoj, u Zagrebu, a novi proizvod je u fazi pokretanja zaposlio pedesetak ljudi koji redovito prate njegov razvoj i osluškuju potrebe korisnika", kaže Lončar.

Alternativno rješenje
Na razvoju novog proizvoda radilo je 20 inženjera, kemičara i drugih stručnjaka. Ulaganja su, osim u ljude i istraživanja, išla i u proizvodni pogon u Zagrebu. Wiip, ujedno, predstavlja i najveći iskorak HG Spota, trgovca koji se nerijetko hvali da je pojedinačno najveći prodavač Apple proizvoda na domaćem tržištu, u dizajnu i brendingu. Tako se novi proiz-vod zove Wiip, ampule s tekućinom Wiipodi, a njegova se registracija obavlja u MyWiip cloudu.

Iza uređaja postoji i filozofija, a čak je i njegovo korištenje brendirano kao 'wiipa-nje'. "Smatramo da je naša e-cigareta Wiip siguran proizvod, s obzirom da je riječ o zatvorenom sustavu koji ne dopušta miješanje tekućina i ručno mijenjanje sastava umetaka, tzv. Wiipoda te dodavanje vlastitih supstituta, a ono što ga čini drugačijim od konkurencije je činjenica da nema nusprodukata u parama, opušaka i neugodnih mirisa", kaže Lončar. Dodaje da je Wiip prvi ovakav uređaj iz jugoistočne Europe koji izaziva duhansku industriju na nov način.

Rastući biznis
Najpoznatiji proizvođač e-cigareta na svijetu, američki startup Juul, lani je primio investiciju od 650 milijuna dolara čime mu je tržišna vrijednost narasla na 15 milijardi dolara. Juul je, inače, osnovan sredinom 2015. godine, dakle, star je manje od pet godina, a jedan od suvlasnika mu je Altria Group, vlasnik američkog Philipa Morrisa.

CNBC je prije mjesec dana objavio da je Altria, zbog sve veće kontrole regulatora i sumnji na bolesti povezane s korištenjem e-cigareta, otpisala trećinu vrijednosti ulaganja u taj startup.

Unatoč tome, Juul danas vrijedi više nego lani, čak 24 milijarde dolara. I Saša Lončar kaže da mu poslovanje s e-cigaretama raste. Proteklih pet godina izgradio je široku prodajnu mrežu u Hrvatskoj, a pripremio se i za izvoz, nastupom na najvećem svjetskom sajmu duhanske industrije Inter-Tabac u Dortmundu.

"Činjenica da je  Wiip, već u samom startu dostupan na više od 2000 prodajnih mjesta u Hrvatskoj, potvrđuje da je izvrsno prihvaćen, a u tijeku su pregovori za izlazak na regionalno i tržišta EU-a", zaključuje Lončar.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Indijanci…

New Report

Close