Dijele dio profita, stimulacije, stipendiraju…: Doznali smo što sve IKEA, dm, Metro i ostali rade da bi zadržali radnike

Autor: Marta Duić , 14. studeni 2018. u 12:15
FOTO: Ina Fassbender/dpa /DPA/PIXSELL

Kompanije njeguju kulturu stalnog davanja i traženja povratne informacije pa provode istraživanja angažiranosti zaposlenika.

Velike kompanije sve su svjesnije da su zaposlenici njihova najveća vrijednost i ključ uspjeha jer omogućavaju da vizija kompanije postane stvarnost, što je razlog stalnog ulaganja u poboljšanje radnih uvjeta.

“U sklopu programa One IKEA Bonus sa zaposlenicima nekog odjela dijelimo dio profita ako je njihov odjel ostvario zajedničke ciljeve. Uplaćujemo dodatna sredstva za mirovine svih zaposlenika koji su barem pet godina proveli u tvrtki u sklopu programa Tack! Prošle je poslovne godine IKEA u Hrvatskoj dodijelila dodatnih 4.176 kuna po osobi za mirovine 295 kolega, odnosno ukupno 1,2 milijuna kuna˝, objašnjavaju iz IKEA-e.

INA sustav plaća usklađuje s tržištem, ostaje konkurentna u očima postojećih i potencijalnih budućih zaposlenika te je i dalje među vodećim kompanijama koje se ocjenjuju kao poželjan poslodavac. Posljednjih godina se strateški i sustavno bavi motivacijom i angažiranošću zaposlenika, kažu iz kompanije, a fokus je na kreiranju strategije općenite dobrobiti u sklopu koje provode projekte poput beneFITa i Fleksibilnih oblika rada (FORa) kojima se radnicima omogućuje veliki broj pogodnosti i bolja ravnoteža privatnog i poslovnog života. INA je i Mamforce kompanija zbog svoje afirmativne politike prema zaposlenim majkama i rodnoj ravnopravnosti.

˝Danas su, uz financijske, važni i drugi aspekti motivacije zaposlenika kao što je fleksibilno radno vrijeme, mogućnost raznih vrsta edukacija u zemlji i inozemstvu te osjećaj pripadnosti organizaciji koja posluje na društveno odgovoran način i angažirana je u socijalnim aktivnostima na poslu˝, kaže Tihana Pribanić, voditeljica službe ljudskih potencijala, Wiener osiguranje Vienna Insurance Group d.d.

Ističe da je prednost što pripadaju međunarodnoj osigurateljnoj grupaciji, Vienna Insurance Group, koja posluje u 25 zemalja unutar koje se organiziraju job rotation, mobility, expert development i leadership development programi gdje se zaposlenicima nudi mogućnost stjecanja novih znanja i dijeljenja iskustava van Hrvatske. Djeca zaposlenika mogu sudjelovati u međunarodnom VIG Kids Kampu, ove godine je čak 500-tinjak djece uživalo u dječjim kampovima u Austriji.

Provode istraživanja

˝Kao tvrtka čija je vizija biti Izbor broj jedan za kupce i potrošače, ali i poslodavac prvog izbora za svoje zaposlenike, svjesni smo važnosti kontinuiranog rada na različitim razinama s ciljem povećanja zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika. Osim financijskih benefita koje nudimo zaposlenicima poput trinaeste plaće, dara za djecu i dodatnog zdravstvenog osiguranja, istaknula bih organizacijsku kulturu koju njegujemo. Kulturu redovite komunikacije zaposlenika s rukovoditeljima putem redovitih “jedan -na – jedan” sastanaka te kulturu u kojoj su rukovoditelji dostupni i pristupačni˝, kaže Jadranka Sakoman, direktorica ljudskih resursa Zagrebačke pivovare.

 

Sakoman

Njegujemo kulturu u kojoj su rukovoditelji dostupni i pristupačni.

Njeguju i kulturu stalnog davanja i traženja povratne informacije pa provode istraživanja angažiranosti zaposlenika po pitanju aktualnih tema u tvrtki. Na temelju dobivenih rezultata planiraju sve akcije i inicijative koje su glavni dio strategije Odjela ljudskih resursa, ali i strategije cijele tvrtke.

˝O tome što misle i kako se osjećaju po pitanju raznih inicijativa koje provodimo govori podatak da se na posljednje veliko istraživanje angažiranosti zaposlenika koje je bilo provedeno 2017. godine odazvalo čak njih 91%, a 93% njih je iskazalo visok stupanj angažiranosti i zadovoljstva.

Unatoč odličnom rezultatu, odlučili smo dodatno utjecati na motiviranost naših zaposlenima te smo ove godine uz implementaciju mogućnosti fleksibilnog radnog vremena, omogućavanja rada od kuće jedan dan u mjesecu i slično, pokrenuli inicijativu po nazivom #osjećajsedobro u svrhu promicanja i poticanja zdravog načina života˝, pohvalila se Sakoman.

Prema internim istraživanjima koje METRO Cash & Carryja Hrvatska provodi među postojećim i bivšim zaposlenicima jedna od najsnažnijih strana kompanije je suradnja među kolegama pa u budućnosti očekuju sve veći fokus na „peer-to-peer“ učenju i suradnji među zaposlenika. O uvjetima rada računa vode i u Dukatu. Prošli mjesec su preuredili tvornički restoran i unaprijedili ponudu jela na temelju rezultata istraživanja zadovoljstva zaposlenika.

 

Vidović

Motiviranje i zadržavanje zaposlenika u tvrtki je složen posao.

˝Uz prosječnu neto plaću u dm prodavaonicama višu od 9300 kn, osiguravamo stimulacije u obliku isplata u visini dvije dodatne plaće godišnje te kontinuirano djelatnike potičemo na profesionalni i osobni razvoj. Prošle godine smo omogućili edukacije u trajanju od 128 dana kojima se pridružilo više od 1210 djelatnika.

 Dodijelili smo diplome prvoj generaciji polaznika dm akademije tijekom koje su educirani za novo zanimanje drogerista. dm je tvrtka u kojoj svi mogu računati na kontinuirano profesionalno usavršavanje i mogućnost napredovanja˝, kažu iz dm-a.

McDonald’s uz sustav internih edukacija i brzog napredovanja, daje i kontinuirane stimulacije koje se isplaćuju prema rezultatima rada, a kako ističe Mario Jušić, voditelj odjela ljudskih resursa, uz regres, božićnice i slične benefite, povećanje plaće redovito ide za sve pozicije na godišnjoj razini.

˝Zaključili smo da je motiviranje i zadržavanje zaposlenika u tvrtki složen posao. Kontinuirano ulažemo u stručno usavršavanje svih zaposlenika na nekoliko razina, uz sustav napredovanja, financiranja poslijediplomskih studija odnosno stjecanja svjetskih certifikata, priliku za sudjelovanje u razvojnim projektima te stjecanje i razvoj osobnog ugleda u stručnoj javnosti putem digitalnih kanala komunikacije. Ako zaposlenik odluči otići, on ostaje naš „alumni“. Često poslovno surađujemo te ih redovito pozivamo na skupove koje organiziramo˝, pohvalio se Slavko Vidović, direktor InfoDom Grupe.

Potiču angažman zaposlenika

IKEA kontinuirano provodi edukacije zaposlenika i nastoji ih uključiti u različite kampanje kao ambasadore. ˝Svatko je potencijal, na nama je da otkrijemo gdje se on točno nalazi kako bismo omogućili rast i razvoj. Potičemo promjene u karijeri i dajemo svima mogućnost za osobno i profesionalno usavršavanje. Svaki IKEA zaposlenik može biti „buddy“ novim kolegama koji im u prvim danima pomaže da se snađu u novoj okolini i novom radnom mjestu˝, kažu iz kompanije.

 

1,2 milijuna

kuna prošle je godine Ikea u Hrvatskoj dodatno dodijelila zaposlenicima

InfoDom Grupa je prije četiri godine osnovala vlastitu Ustanovu za obrazovanje – ILBA, specijaliziranu za razvoj on-line sadržaja, kako bi bili što dostupniji u bilo kojem trenutku, na bilo kojem mjestu i s bilo kojeg uređaja. Razvili su vlastite platforme za upravljanje kompetencijama, znanjem i iskustvima – s ciljem da zaista razumiju i znaju što znaju njihovi zaposlenici.

Dukat u obrazovanje i razvoj zaposlenika i mogućnost napredovanja ulaže značajna sredstva i napor, o čemu svjedoči i porast broja sati edukacije po zaposleniku. Od razvojnih programa tu je „Put liderstva“ za menadžere različitih odjela kako bi nadogradili svoj liderski te „Talent pool“, program razvoja mladih zaposlenika s velikim potencijalom koji se fokusira na razvoj socijalnih i tehničkih kompetencija talenata koji su se zadnjih godina pridružili Dukatu.

˝Kako bi ostvarili svoj puni potencijal i ambicije, zaposlenicima omogućavamo razvoj karijere i dodatne edukacije u Dukatu i povezanim poduzećima u Hrvatskoj te u međunarodnom okruženju Grupe Lactalis. Ove je godine lansirana Industrijska akademija – Lactalisov edukacijski projekt za menadžere u proizvodnji. Nudimo i međunarodne stipendije za dvogodišnji postdiplomski studij u Francuskoj koji mladim tehnolozima omogućava specijalizaciju, rad u pogonima svjetskog mljekarskog lidera i učenje francuskog˝, kažu iz Dukata.

Uz mogućnost nadogradnje znanja, IKEA provodi interne edukacije u sklopu pristupa Diversity & Inclusion o tome kako raznolikost doprinosi poslovanju. Napominju kako postoji niz primjera kolega koji su mladi počeli raditi u robnoj kući IKEA na jednostavnim poslovima, a danas su neki od njih voditelji robnih kuća, direktori maloprodaje pojedinih zemalja ili u 200 top menadžera unutar IKEA Grupe. Zaposlenicima omogućuju i da iskušaju sposobnosti na različitim pozicijama, a mogu se prijaviti i za poslove u drugim robnim kućama u svijetu.

Na mladima svijet ostaje

˝Ponosni smo na aktivnosti kojima želimo doprinijeti razvoju mladih potencijala u Hrvatskoj, poput programa METRO Potentials namijenjenog mladima koji žele steći međunarodno iskustvo i graditi karijeru kod nas. Kandidati sudjeluju u dvogodišnjem programu pripreme za preuzimanje menadžerskih funkcija unutar METRO-a, koji se odvija u Hrvatskoj i inozemstvu te nakon završene edukacije zauzimaju menadžersku poziciju u tvrtki˝, pohvalili su se iz METRO Cash & Carryja Hrvatska.

 U Ini je zadnje dvije i pol godine naglasak stavljen na interni prijenos znanja putem INA Akademije. ˝Godinama radimo na razvoju suradnje s akademskom zajednicom i studentskim udrugama te na popularizaciji prirodnih znanosti i približavanju naftne industrije mladima koji mogu postati naši budući zaposlenici. Neki od programa kojima to uspijevamo ostvariti su pripravnički program Growww putem kojeg smo od 2010. zaposlili gotovo 650 pripravnika, srednjoškolsko natjecanje Junior Freshhh i studentsko natjecanje Freshhh˝, kažu iz INA-e.

Kako ističe Vidović, aktivnom suradnjom s vodećim fakultetima iz struke stipendiraju studente i talente privlače suradnjama s nizom tvrtki za regrutiranje i selekciju. Na ranijim godinama studija studentima pružaju priliku da sudjeluju na projektima i da im to budu seminarski i diplomski radovi.

Unutar Wiener Akademije, za zaposlenike iz prodaje organiziraju dodatne edukacije na temama razvoja prodajnih vještina i ostalih područja stručnog i osobnog razvoja. Kroz trening programe organizirane izvan restorana McDonald’sa lani je prošlo više od 600 djelatnika. Za potrebe edukacije organiziran je sustav mentorstva i trening plan za svakog zaposlenika, a dovode i vanjske predavače. Dio edukacija odrađuje se i u inozemstvu na nekoliko Hamburger Universityja koji nude specijalne tečajeve.

U Zagrebačkoj su pivovari ponosni na “Našu školu”, internu akademiju znanja na kojoj zaposlenici uče od svojih kolega.˝Mlade talente privlačimo mogućnostima za razvoj karijere. Dio smo globalne Molson Coors kompanije pa osim na lokalnoj razini, naši mladi zaposlenici imaju priliku razvijati i međunarodnu karijeru. Osim standardnog zaposlenja, mladi nam se mogu pridružiti i u okviru europskog programa za pripravnike Trainee Program˝, kaže Sakoman.

Komentari (1)
Pogledajte sve

LOL.

New Report

Close