Do 2025. godine Istra treba postati lifestyle destinacija

Autor: Marija Crnjak , 26. srpanj 2013. u 15:59
Snimio: Goran Kovacic/Vecernji list

U Istri 20 posto gospodarstva čini turizam, koji je još uvijek visokosezonalan, zbog čega većina hotela još uvijek ne posluje profitabilno.

U Istri 20 posto gospodarstva čini turizam, koji je još uvijek visokosezonalan, zbog čega većina hotela još uvijek ne posluje profitabilno, kampovi i privatni smještaj nemaju dovoljnu razinu kvalitete, a gosti troše tek 54 eura dnevno u prosjeku – za razliku od gostiju u Andaluziji koji dnevno ostavljaju 75 eura prosječno. Do 2025. godine Istra treba postati lifestyle destinacija koja će maksimalno zadržati identitet, istaknuo je Eulogio Bordas, direktor španjolske konzultantske kuće THR kao uvod u panel održan danas u Umagu, u sklopu trećeg Croatia Business Opena, konferencije s temom Istre budućnosti.

THR je inače poznat kao partner Horwatha Zagreb, a dvije konzultantske tvrtke zajednički su autori svih marketinških strategija hrvatskog turizma u zadnjih osam godina, uključujući i marketing strategiju hrvatskog turizma do 2020. godine, za koju ih je nedavno temeljem javnog tendera angažirala Hrvatska turistička zajednica.

'Dosadni gradovi, loše plaže'

Bordas smatra da je za razvoj Istre kao destinacije ključan konsenzus lokalnih vlasti i turističke industrije. Osim hotelskih kapaciteta koje treba pojačati, Istra treba povećati kvalitetu svojih kampova (Istra je inače najveća kamping regija u Europi jer 75 posto kapaciteta čine kampovi), i pretvoriti ih u kampove s pet zvjezdica. U raspravi u kojoj su sudjelovali istarski hotelijeri, predstavnici lokalne uprave, arhitekti, ali i stotinjak aktivnih sudionika iz različitih turističkih grana, pokazalo se da Istra, iako je turistički najrazvijenija regija u Hrvatskoj, još uvijek nema dovoljno definirane turističke proizvode, 'ima dosadne gradove, loše plaže'.

Kako je pokazala interaktivna anketa među okupljenima, najveća opasnost za turistički razvoj u Istri i dalje je apartmanizacija, potom zagađenje. Kako su se izjasnili okupljeni, Istra se u budućnosti planira okrenuti najvećim dijelom i dalje tradicionalnim gostima iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Italije), potom Nizozemcima i Dancima, Rusima i Ukrajincima, mnogo manje zanimaju ih gosti iz Češke, Mađarske, Poljske i Slovačke, a najmanje domaći gosti.

Planiraju izgradnju golf igrališta

Gourmet&vine turizam, cikloturizam, zabavni parkovi te golf posebno se planiraju njegovati, pritom se planira izgradnja bar šest golf igrališta. Edi Štifanić, gradonačelnik Poreča pohvalio se tako projektom izgradnje javnog golf parka u Poreču, te akvaparka koji je pri kraju izgradnje. Rovinjski gradonačelnik Giovanni Sponza smatra da se golf treba graditi na cjenovno niskovrijednim zemljištima, a kao vrlo važnom smatra izgradnju marina. Željko Kukurin, predsjednik uprave Istraturista smatra da je najvažniji istarski proizvod još uvijek sunce i more, što nije konkurentno. Primjer koji iskače od pravila je obiteljski hotel i restoran San Rocco, čiji se vlasnik Tullio Fernetich pohvalio zauzetošću od 200 dana godišnje, što je daleko iznad hrvatskog prosjeka. "Moji najzahvalniji gosti su oni koji su najkraće u hotelu, a upoznali su sve vinare, maslinare, muzeje, gradiće u Istri, i upoznali našu kulturu. Svi oni prvi put su došli u ljeto jer su mislili da je Istra ljetna destinacija, no uskoro sam ih naveo da se vraćaju u proljeće i jesen. Oni su naši najbolji ambasadori i marketing, ustvrdio je Fernetich.

Komentirajte prvi

New Report

Close