Nova europska pravila: Ovi sustavi bit će obvezni u svim vozilima

Računa se na 20% manje smrtnih slučajeva/Marijan Sušenj/PIXSELL Računa se na 20% manje smrtnih slučajeva/Marijan Sušenj/PIXSELL

Inteligentni sigurnosni sustavi postaju imperativ, čeka se odobrenje Vijeća ministara.

Europski parlament odobrio je nova pravila EU o ugradnji sigurnosne tehnologije u nova vozila.

Tako će se od svibnja 2022. u nove modele, a od svibnja 2024. i u postojeće morati ugrađivati inteligentni sustav za pomoć pri kontroli brzine (ISA), sustav za olakšavanje ugradnje uređaja za blokadu u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola, sustav za upozoravanje u slučaju pospanosti i manjka pozornosti vozača, napredni sustav za upozoravanje u slučaju odvraćanja pozornosti vozača, signal za zaustavljanje u nuždi, sustav za detekciju pri vožnji unatrag i uređaj za snimanje podataka o događajima, odnosno "crnu kutiju".

Prema procjenama, ISA bi mogao u EU smanjiti broj smrtnih slučajeva na cestama za 20 posto. "ISA će vozaču pružati povratne informacije na temelju zemljovida i promatranja prometnih znakova uvijek kada se prijeđe ograničenje brzine. Ne uvodimo ograničavanje brzine, već inteligentni sustav uz pomoć kojeg će vozači točno znati kada prekoračuju brzinu. To neće samo sve nas učiniti sigurnijima, nego i pomoći vozačima da izbjegnu kazne zbog prekoračenja brzine", rekla je Różi Tunan, koja je u Parlamentu bila zadužena za ovaj zakonodavni prijedlog.

Osobni automobili i laka gospodarska vozila morat će obvezno imati ugrađene i sustave za kočenje u slučaju opasnosti, koji su već obvezni za kamione i autobuse, te sustave za zadržavanje u prometnom traku. Kamioni i autobusi morat će biti projektirani i proizvedeni tako da najugroženiji sudionici u prometu, kao što su biciklisti i pješaci, budu vidljiviji vozaču, odnosno morat će imati takozvano izravno vidno polje.

Tehnologija izravnog vidnog polja trebala bi se primjenjivati na nove modele od studenoga 2025., a za postojeće modele od studenoga 2028.  Prijedlog uredbe koju je Parlament usvojio treba još odobriti i Vijeće ministara EU. U EU je lani na cestama poginulo oko 25.100 osoba, što je 200 manje u odnosu na 2017. U Hrvatskoj je pak lani na cestama poginulo 317 osoba, odnosno 77 na milijun stanovnika. Prosjek EU je 49. Od nas su gore samo Bugarska, Rumunjska i Letonija.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!