61 posto ispitanika bi promijenilo posao, svi bi radili u dm-u

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL Foto: Davor Višnjić/PIXSELL

Četvrtu godinu za redom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm drogerie-markt s 15,1% bodova.

Portal MojPosao napravio je istraživanje o tome tko su najpoželjniji poslodavci i koji su razlozi njihove atraktivnosti. U istraživanju koje je provedeno tijekom prosinca 2012. sudjelovalo je više od 1.700 ispitanika. Rezultati se temelje isključivo na percepciji ispitanika: nema unaprijed ponuđenih odgovora odnosno ispitanici redom navode tri poslodavca kod kojih bi se najradije zaposlili.

Četvrtu godinu za redom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm drogerie-markt s 15,1% bodova, što je povećanje od 1,7% u odnosnu na rezultate istraživanja iz 2012. godine. Na drugom mjestu je po prvi put INA s 3,1% bodova, dok je veliki skok doživjela Pliva koja je prošle godine bila na desetom mjestu, a ove godine zauzima visoko treće mjesto s 2,5%.  

U nastavku se nalaze poduzeća koja se nalaze na listi Poslodavaca prvog izbora 2013.
1. dm
2. INA
3. Pliva
4. T-HT
5. Agrokor.
6. HEP
7. Atlantic Grupa
8. IKEA
9. Müller
10. ZABA
11. LIDL
12. Google
13. Podravka
14. VIPnet
15. Coca-Cola
16. PBZ
17. HNB
18. Ericsson Nikola Tesla
19. Erste&Steiermärkische Bank
20. CROATIA osiguranje

U prvih 10 tvrtki nalaze se i dvije koje prošle godine nisu bile čak niti u prvih 20: IKEA i Müller.  Najatraktivnija tvrtka za oba spola je dm drogerie-markt, iako je žene (18,8%) preferiraju u odnosu na muškarce (7,5%). Muškarcima je na drugom mjestu INA, a ženama Pliva, koja se muškarcima pak nalazi tek na sedmom mjestu. Na listi najpoželjnijih poslodavaca muškarci su istaknuli i dva poslodavca koja nisu ušla u uži izbor kod žena: Končar (na devetom) i Google (na desetom mjestu). S druge strane žene su u svom odabiru top deset tvrtki označile Müller (peto mjesto), Zagrebačku banku (sedmo) i Lidl (deveto mjesto).

Neovisno o stručnoj spremi, najpoželjniji poslodavac je dm drogerie-markt. Ispitanicima sa završenom srednjom školom drugi najpoželjniji poslodavac je INA (3,2%), a zatim Müller (2,9%). Ispitanici s višom stručnom spremom na drugo i treće mjesto pozicionirali su tvrtke Agrokor (2,3%) i T-HT (2,1%), dok je visokoobrazovanim ispitanicama na drugom mjestu Pliva (4,2%) a na trećem INA (3,7%).

S obzirom na dob ispitanika, pri odabiru poslodavca prvog izbora nema razlike – svima je najprivlačnija tvrtka dm drogerie-markt. Unatoč uvriježenom mišljenju, visina plaće nije presudan faktor privlačnosti nekog poslodavca. Čak trećina ispitanika (31%) izdvojila je sigurnost radnog mjesta kao najvažniji čimbenik atraktivnosti, a prema tom čimbeniku ispitanicima je najatraktivniji HEP. Sigurnost radnog mjesta važnija je ženama nego muškarcima – 32% žena odabralo je upravo taj faktor kao presudni, dok je 30% muškaraca odabralo priliku za napredak u struci.

Drugi po redu čimbenik atraktivnosti poslodavca je prilika za napredak u struci (28%), prema kojem je najviše bodova dobila Atlantic Grupa. Slijedi socijalna odgovornost poslodavca (27%), a taj kriterij najviše zadovoljava Müller.

Prilika za hijerarhijsko napredovanje nalazi se po važnosti na zadnjem mjestu – 18% ispitanika odabralo je ovu opciju. Najveći broj bodova prema tom kriteriju imaju Zagrebačka banka i INA. Bez obzira na radni status, najviše ispitanika (35%) želi raditi u privatnoj tvrtki u stranom vlasništvu, dok bi ih 16% voljelo raditi u državnoj tvrtki ili instituciji. U stranoj tvrtki želi raditi 14% ispitanika, dok je na zadnjem mjestu privlačnosti privatna tvrtka u domaćem vlasništvu - svega 13% ispitanika voljelo bi raditi za 'domaćeg' šefa.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve