Brendovi u lovu na hrvatske hotele

Autor: Marija Crnjak , 12. veljača 2017. u 10:17
Turistima nastoje pružiti još kvalitetniji smještaj/Borna Filić/PIXSELL

Umjesto klasičnih menadžment ugovora kompanije nude nešto jeftinije franšizne ugovore koji vlasnicima hotela ostavljaju više slobode.

Kako bi proširile svoj portfelj, ali i nadomjestile gubitke koje su pretrpjele zbog geopolitičke situacije u dijelu Europe i Afrike, hotelske menadžment kompanije u zadnjih par godina značajno su olabavile stroge uvjete suradnje s vlasnicima hotela.  

Umjesto klasičnih menadžment ugovora kompanije su spremne nuditi franšizne ugovore koji su nešto jeftiniji te ostavljaju više slobode vlasnicima u politici poslovanja, a hotelima ostavlja razne benefite poput programa lojalnosti ili viših cijena. U takvim okolnostima u zadnjih godinu dana porasla je dinamika pregovora s vodećim hotelskim kompanijama i u Hrvatskoj, koja je poznata po tome što ima malo globalnih brendova, uz prevagu domaćih ulagača s lokalnim brendovima. Istodobno, hoteli se suočavaju sa sve jačom konkurencijom nekad zanemarenog privatnog smještaja, koji je s razvojem portala poput Airbnb-a postao glavni rival takozvanih budget hotela.

U tom se pak segmentu u vrlo brzom periodu može očekivati nova regulacija, i to također zbog zahtjeva korisnika koji žele znati što mogu očekivati u svom apartmanu. U hotelskom biznisu na cijeni su lifesyle hoteli, drukčiji hoteli u kojima se očekuje visoka razina usluge i osobnog pristupa, istaknuli su sudionici panela na drugom danu Adria Hotel Foruma.  Ipak, najluksuzniji brendovi i dalje su protiv franšiza.

Paul Pisani iz Corinthia Hotela istaknuo je kako ta grupacija ne želi franšizne ugovore, jer želi zadržati prestiž i visoku kvalitetu koju gosti očekuju od tog brenda. Jason Wischhoff, koji je zadužen za uvođenje četiri lifestyle hotelska brenda grupacije Dream hotels u veće gradove diljem Europe i Afrike istaknuo je kako njegova grupacija traži "drukčije" vlasnike.

Tražimo nove trendove i vlasnike koji svoje hotele žele dovesti na sasvim novu razinu usluge. Luksuzni hoteli u svijetu su uniformirani, a nedavno mi se dogodilo da me u poznatom njujorškom hotelu dok sam čekao sastanak nitko nije upitao želim li kavu", istaknuo je Wischhoff. Spomenuvši nedostatak regulacije sharing ekonomije u mnogim destinacijama, Darren Blanchard iz Carlson Rezidora priznao je da je u Zagrebu odsjeo u Airbnb-evu apartmanu, kao i u Budimpešti prethodno. "Treba pohvaliti Zagreb gdje sam vlasniku stana morao dati kopiju putovnice kako bi me prijavio, dok u Budimpešti nisam trebao ništa i očito nisam bio prijavljen", kaže Blanchard, te ističe da je klasifikacija privatnog smještaja samo pitanje vremena.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Jako sam skeptičan da su se hotelske kompanije odlučile „Umjesto klasičnih menadžment ugovora“ ponuditi „jeftinije franšizne ugovore“!?
Kako je nedavno netko zapisao“ puno je pisama namjera velikih hotelskih kompanija međutim još niti jedno ne dolazi!“
A koja je razlika između „ Ugovora o menanđment upravljanju hotelom „ i „ franšiznog ugovora“? Da li samo u cijeni, kvaliteti upravljanja i/ ili nacionalnoj sigurnosti i lijepom vremenu????
Prema nekim istraživanjima, hrvatsko hotelijerstvo je kvazimonopolno!!! Ono je financijski nestabilno, neracionalno i neefikasno. To potvrđuju i sami kvazimonopolni hotelijeri koji najavljuju u svojim planovima „ racionalizaciju poslovanja i efikasniju operativnu dobit“ kao cilj poslovanja!

Danas uz ovu razinu sigurnosti hrvatske države,
nema problema za turizam.

https://www.theguardian.com/travel/2014/jul/03/top-10-budget-beach-hotels-campsites-croatia

New Report

Close