Mijenjaju zakone, dovode goste preko oceana, od uspavanih gradova stvaraju hit odredišta, otvaraju svjetske hotele i podižu ljestvicu

Autor: Marija Crnjak , 24. prosinac 2018. u 09:30
Barbara Mesić

Predstavljamo pet žena na ključnim pozicijama u javnom i privatnom sektoru, koje su imale snažan utjecaj na razvoj turizma u Hrvatskoj.

Iako čine većinu osoblja u hotelima i ugostiteljstvu, žene na vodećim pozicijama u industriji putovanja i dalje su znatno manje prisutne od muškaraca, po čemu se Hrvatska ne razlikuje od globalnih trendova. Nove generacije doduše mijenjaju i te trendove, te smo stoga odlučili predstaviti pet žena na ključnim pozicijama u javnom i privatnom sektoru u turizmu Hrvatske, koje su, svaka u svom području imale snažan utjecaj na turističku politiku, kvalitetu turističke ponude i promet.  

Barbara Mesić (MINT)
Za Barbaru Mesić, glavnu savjetnicu ministra turizma Garija Cappellija, turizam je više od posla. Turizmu se uvijek vraća, bilo da uređuje emisiju posvećenu brendiranju Hrvatske ili na mjestima odlučivanja kao što su saborski odbor za turizam ili Vlada, iako je dobar dio karijere provela u vanjskim poslovima u Hrvatskoj te u Britanskom parlamentu.   Turizam u Hrvatskoj Barbaru je privukao zbog golemog potencijala rasta i razvoja te inoviranja. Zato je nakon završetka magisterija na King's College London kao stipendistica Britanske vlade  i stažiranja u Britanskom parlamentu, tražila izazovnu ulogu u kojoj bi mogla pridonijeti razvoju gospodarstva Hrvatske.  "Za osobe koje su dinamične, vizionari svog vremena u pogledu marketinga, digitalne komunikacije, za koje nema granica u kreativnosti, ali i koje svakodnevni izazovi tjeraju da budu konstantno proaktivne, mislim da nema ljepšeg posla na svijetu, neovisno o zlonamjernim komentarima s kojima se kao žena susrećete", pojašnjava nam Barbara Mesić.   Ističe da je za kvalitetan rad u turizmu potrebna strast, jer to je posao koji nema radnog vremena, u kojem je svaki novi dan ujedno i novi izazov, a konkurencija snažna. Njezin dio posla predstavlja upravo poticanje i jačanje suradnje između ključnih dionika kako bi se stvorio konkurentniji zakonodavni okvir, otvorio dodatan prostor za rast, inoviranje i razvoj industrije te uvjeti za daljnju profesionalizaciju nacionalnog turističkog marketinga, brendinga i promocije.  "U svemu tome izuzetno je bitno raditi u timu u kojem imaš mogućnosti pokazati sav svoj potencijal. Ministar turizma Gari Cappelli prepoznaje naše inicijative i kao timu daje nam punu podršku i poticaj", ističe Mesić

Ina Rodin (SAD)
Direktorica predstavništva Hrvatske turističke zajednice u SAD-u sanja o tome da  sudjeluje na NYC maratonu, kad se ne bavi trčanjem i jogom, putuje, a redovito je možete susresti i na rock koncertima. Ina prije svega razumije kako u Hrvatsku dovesti što više Amerikanaca, turista tako željnjih autentične kulture i ponude brojnih hrvatskih destinacija. Na mjesto direktorice predstavništva Hrvatske turističke zajednice u SAD-u Ina je imenovana pred četiri godine, nakon iskustva koje je stekla radom u turizmu i hotelijerstvu u Hrvatskoj, formalnim obrazovanjem na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu te Sveučilis?tu Bocconi u Milanu, gdje je magistrirala, kao i kroz različite programe stručnog usavršavanja na Sveučilištu Cornell – School of Hotel Administration c?iji je ujedno c?lan, te američkom Urban Land Institute.  Ina je karijeru zapoc?ela u Valamaru i slovenskoj kompaniji Bernardin, gdje se bavila hotelskim menadz?mentom te razvojnim i investicijskim projektima, a nakon toga se pridruz?uje timu Horwath HTL u  Zagrebu, Beogradu te u Italiji, te timu Skiper Resorta. U američkom predstavništvu HTZ-a je od 2014. godine, a od brojnih projekata koje je realizirala izdvaja iznimno uspješan primjer real-time marketinga Hrvatske na društvenim mrežama za vrijeme održavanja finala američke nogometne lige "Super Bowl 2015", kampanju kojom je HTZ osvojio nagradu City Nation Place u kategoriji "Best Usage of Social Media".  "Nastojim doprinositi pozicioniranju i povećanju prepoznatljivosti Hrvatske kao poželjne turističke destinacije s raznolikom ponudom cjelogodišnjih turističkih proizvoda", pojašnjava nam Ina Rodin koja iza sebe ima ozbiljne rezultate.  Od 2014. godine do danas Hrvatska bilježi dvoznamenkasti rast turističkoga prometa iz SAD-a i Kanade, kao jedna od glavnih rastućih destinacija za putnike iz Sjeverne Amerike. 

Martina Bienenfeld
U Zagrebu je u ovih dana jedva moguće pronaći smještaj, zbog visokog interesa gostiju za Advent koji je čak tri godine za redom proglašen najboljim u Europi. Iza ovog uspjeha stoji  Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba čija je ekipa uspavani grad u samo nekoliko godina uspjela transformirati u cjelogodišnju hit destinaciju.  Martina je u ured TZ Grada Zagreba došla u lipnju 2014. godine iz Odjela za turizam  Grada Zagreba. Studirala je na zagrebačkom Filozofskom fakultetu uz rad u Croatia Airlinesu, te na poslijediplomskom znanstvenom studiju na Ekonomskom fakultetu, smjer "Međunarodni turizam u nacionalnoj ekonomiji". Zagrebački TZ naglasak stavlja na destinacijski menadžment kojeg provodi u suradnji s turističkom industrijom te javnim i privatnim sektorom. Atraktivna ljetna online i offline kampanja Zagreb Summer Tour predstavlja niz manifestacija, uličnih i drugih festivala, sajmova i događanja, poput INmusic festivala, Zagreb Classic, Dvorišta, ili pak ovogodišnjih noviteta projekta Okolo i Plac Mljac. Projekt Design District Zagreb TZGZ prepoznala je od samog početka 2016. godine  i pruža mu jaku podršku, kako bi lokalne kreativne inicijative došle još više do izražaja. U prosincu 2014. godine kreiran je i predstavljen novi koncept Adventa u Zagrebu, a 2017. godine pokreće se projekt Festival svjetla Zagreb koji stavlja poseban naglasak na kulturu i suradnju s kulturnim i umjetničkim institucijama.  "Nastojim napraviti najbolji mogući posao u skladu s mogućnostima i razviti potencijal Zagreba da postane jedna održiva destinacija za city break, kulturni, poslovni turizam. U tome mi pomaže odličan mladi tim koji je spreman preuzeti odgovornost i donositi odluke, ali i Grad Zagreb koji nam osigurava kvalitetnu turističku infrastrukturu. Mislim da smo na dobrom putu, iako imamo još puno posla", ističe Martina Bienenfeld.

Josipa Jutt Ferlan (Hilton)
Josipu Jutt Ferlan možete pitati sve što vas zanima o hotelskim brendovima i njihovom načinu rada, svjetskim i domaćim trendovima i problemima u hotelijerstvu, nabavi najkvalitetnijeg mesa i čokolade, hotelskom biznisu u Zagrebu, Hrvatskoj, regiji. U zadnje vrijeme možete je pitati i štošta o građevini, uređenju interijera, nabavci vrhunskih lampi i tepiha, pronalasku radnika.  Do pred mjesec dana Josipina odjeća za posao obavezno je uključivala tenisice koje su najzgodnije za hodanje po gradilištu Canopy by Hilton hotela u centru Branimir, drugog od tri Hiltonova hotela koliko će ih uskoro imati glavni grad. Kontrolu je istodobno imala nad poslovanjem DoubleTree by HiltonHotelu koji je u metropoli već stekao vodeću tržišnu poziciju, ali i izgradnjom novog Hiltonova Garden Inn Hotela na Radničkoj. "Ovo što radim nije samo moj posao. To je moj stil življenja i zato se dobro osjećam i nosim sa svim izazovima koji su sastavni dio toga. Volim podizati letvicu, maksimizirati prilike koje se pružaju, razmišljati vizionarski, istovremeno stojeći čvrsto na zemlji," kaže za sebe jedna od vodećih hotelskih menadžerica u Hrvatskoj, kojoj je Hilton došao kao kruna prethodno bogatog iskustva u turizmu. Karijeru je započela u turističkoj agenciji Kvarner Express, slijedio je rad u Hotelu Esplanade i Regent, potom je slijedio dvogodišnji rad u britanskom investicijskom fondu Jupiter Adria, te potom rad na mjestu direktorice zagrebačkog hotela Palace.  Josipina današnja službena pozicija je direktorica klastera Hiltonovih hotela u Zagrebu te direktorica društva Zagreb City Hotels, u čijem će sastavu poslovati sva tri zagrebačka Hiltonova hotela, DoubleTree by Hilton koji je na tržištu od 2012. godine, Canopy koji je otvoren ove jeseni, kao i Hilton Garden Inn koji bi se trebao otvoriti do kraja 2019. godine u sklopu novog poslovnog kompleksa na Radničkoj cesti. 

Iva Bahunek
Iva Bahunek već osam godina nastoji hrvatsko hotelijerstvo što više približiti međunarodnim standardima, potaknuti inovacije, kulturu učenja, umrežavanje, komunikacije unutar struke i prema van. Kad je 2010. došla na mjesto direktorice Udruge za poslodavce u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), to je gotovo šokiralo pretežno mušku ekipu hotelijera okupljenih u udruženje, što Ivu nije posebno ni iznenadilo ni obeshrabrilo.  "Tijekom karijere imala sam sreću ignorirati spol ljudi s kojima surađujem, no nemoguće je ignorirati omjer muškaraca i žena na vodećim pozicijama u hotelijerstvu. Ipak, broj žena na vodećim pozicijama u hotelijerstvu je u porastu, a izazov s kojim se, u većoj ili manjoj mjeri, moraju nositi jest percepcijska tradicija inherentnog prava muškaraca na vodeće pozicije", ističe Iva, koju najviše motiviraju projekti koji stavljaju Hrvatsku u poziciju inovatora i pokretača pozitivnih promjena, izvan uobičajene uloge pratitelja EU regulativa i svjetskih trendova.  Primjerice, web burza hotelijerstva koju je osmislila kao jedan od projekata UPUHH-a predstavljena je nedavno u Taipeiju na Taiwanu kao svjetski novitet u resoru. U takve projekte ubraja se i certifikat održivosti Sustainable Hotel certificate by UPUHH koji je osmislila prije 5 godina i među prvim je službenim certifikatima održivosti te vrste u svijetu.  "Činjenica da postoji prostor za napredak i poboljšanje kvalitete u svim segmentima u trenutku kada se mnogima čini da hrvatskom turizmu ne može ići bolje, ono je što me motivira da i dalje radim na inovacijama u hotelijerstvu koje koriste ne samo našim članicama udruge, nego Hrvatskoj kao destinaciji", kaže Iva.  Sintagma da ulaganjem u edukaciju otvaramo prostor napretku postala je sveprisutnom poštapalicom u medijima širom svijeta, no Iva to drži apsolutnom činjenicom, zbog čega je tijekom svojeg dosadašnjeg mandata u udruzi pokrenula brojne edukacijske programe putem kojih je do sada certificirano 3574 djelatnika u raznim zanimanjima u hotelijerstvu Hrvatske. Uz znanja i iskustva hrvatskih stručnjaka i profesionalaca, u te je projekte uključila i neke od vodećih svjetskih obrazovnih institucija poput SDA Bocconi, École hôteli?re de Lausanne, te Hong Kong polytechnic Shool of tourism za module namijenjene top menadžmentu u hotelijerstvu Hrvatske.  Iva je posebno ponosna da su njeni projekti prepoznati od strane međunarodnih partnera kao što su HOTREC (Hotel and Restaurant Association of Europe) i IH&RA (International Hotel&Restaurant Association), gdje obnaša dužnosti direktorice odbora za kvalitetu u HOTREC-u i članice izvršnog odbora IH&RA-e.  

Komentari (1)
Pogledajte sve

Od 5 prve 3 uhljebice…

New Report

Close