Ako se operater ugasi, poslovni korisnici 15 dana legalno isključeni

Autor: Bernard Ivezić , 09. travanj 2014. u 09:33
Poslovni korisnici ipak u prednosti nad privatnima/FOTOLIA

Operater koji planira gašenje poslovanja o tome mora 30 dana ranije izvijestiti korisnike, šteta bi bila manja da je rok 90 dana.

Iako je AZTN-ovo zeleno svijetlo za spas Optima telekoma kroz HT-ovo preuzimanje upravljanja tom kompanijom tijekom iduće četiri godine trebalo biti točka na "i" u scenariju zaštite korisnika u slučaju da neki telekom potencijalno propadne, pokazalo se da se tu skriva regulatorna rupa.

U slučaju da se neki operater ugasi, njegovi korisnici, i poslovni i privatni, na barem 15 dana ostali bi bez telefona i interneta, i to potpuno legalno. Štoviše, u branši se komentira da bi taj rok mogao biti i dulji i mjeriti se u mjesecima.Problem je aktualizirao predsjednik AZTN-a Mladen Cerovec tijekom iznošenja razloga zašto su HT-u odobrili koncentraciju s Optimom. Dva razloga koja je naveo drukčija su od onih koje je prije isticao Hakom. Prvi je da bi se struktura tržišta narušila jednako i da nisu dali odobrenje za HT-Optimu, odnosno da bi HT ionako pokupio većinu korisnika Optime da je ona gurnuta u stečaj. Drugi je da bi korisnici Optime ostali bez usluge, odnosno da bi trebalo dulje razdoblje za migraciju korisnika drugim operaterima i još znatno dulje vrijeme za aktivaciju usluge.

 

Lučić

Korisnici su zaštićeni i imaju izbor pri gašenju operatera

Drugim riječima, korisnici Optime bi u slučaju stečaja potencijalno mjesecima bili bez telefona i interneta.Predsjednik Hakoma Dražen Lučić u intervjuu Poslovnom dnevniku sredinom prošle godine izjavio je drukčije. On je naveo da to što HT pruža veleprodajnu uslugu Optimi nije garancija da bi u slučaju stečaja dobio sve Optimine korisnike i da oni ne bi prelazili HT-u po automatizmu.Usto, pojasnio je da je zakonom propisano da operater koji planira gašenje poslovanja o tome mora 30 dana ranije izvijestiti korisnike i dati im priliku da prijeđu na bilo kojeg operatera bez penala. "Korisnici ne samo da su zaštićeni nego imaju i izbor", ustvrdio je tom prilikom Lučić.

No, kvaka je u tome da također po zakonu operateri imaju 45 dana da priključe korisnike na svoju mrežu. Drugim riječima, čak ako se korisnik prijavi za prelazak na drugog operatera prvi dan po primitku obavijesti o gašenju svog operatera, i dalje može potpuno legalno ostati bez usluge punih 15 dana.I dok Optima nakon odluke AZTN-a sigurno neće imati takvih problema, ostaje pitanje ponavljanja takvih slučajeva. Podsjetimo, do prije mjesec dana trima najvećim alternativnim operaterima prijetio je baš takav scenarij.

 

Lovrić

Telefon i internet su danas osnovni alati u poslovanju

U međuvremenu su Metronet i Optima rješili taj problem, a H1 Telekom je na dobrom putu.U branši nam kažu da bi se to moglo rješiti kada bi se rok za obavješćivanje korisnika od 30 dana prije gašenja operatera produljio na barem 90 dana. Naš izvor ističe da su poslovni korisnici ipak u prednosti nad privatnim. "Svim operaterima cilj je steći što više poslovnih korisnika pa bi oni imali prioritet", ističe. Petar Lovrić, predsjednik HUP-ove udruge malih poduzetnika, podsjeća na to da su telefon i internet danas osnovni alati u poslovanju. "Zato zrakoprazan prostor treba otkloniti", zaključuje Lovrić.

Komentari (4)
Pogledajte sve

@kosor1
jeli HT-ZABA preuzimaju optimu na 4 godine-jesu…
jeli AZTN dopustio prezumanje-je…
dali je sutra sastanak-je…
i šta da im ja radim ,oće ljudi optimu i gotovo.
nazovi zabu i ht ,pa ih pitaj što je njihov interes u svemu tome, sigurno ne kikiriki ,već zarada na cijeni dionice.

drugog interesa ne vidim ..
a da svatko ima svoje mišljenje-to poštujem.


ma strava,a Optima ode pod ZABA-HT.

glavno da ti na sve strane spamaš i mlatiš praznu slamu [emo_palacd]

ma strava,a Optima ode pod ZABA-HT.

Inace se u Hrvatskoj svaki dan ugasi po 3-4 operatera tako da je ovo jedna jako relevantna vijest. Pozivam sve vas da dobro procitate i pripremite se za kataklizmu

New Report

Close