Moja ideja: Najveća prepreka? Za početak, novac

Naslovnica Forum Komentari članaka Moja ideja: Najveća prepreka? Za početak, novac

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

…dobro je dobro…popravljate se…al ajmo još malo…zašto baš poduzetnička ideja “volim jabuke”…( baka imala voćnjak,kuhala mi kompot svaki dan,roditelji mi imaju voćnjak,mirisao mi jabučni cvijet…visio sam stalno na kompu ) pa mi sinula ideja…idem prodavati jabuke preko interneta…

…želim čuti kako je krenula vaša poduzetnička ideja…koja podloga i okruženje joj je bilo… ( to vam je uostalom potrebno i kad izrađujete poduzetnički plan )

…i dajte nam još malo o parama…znam da se o tome ne voli pričat,al novac je bitan dio poduzetništva…pa bi bilo lijepo čuti koliko to novca za taj vrajži”start up” treba…tko je dao pare,mama,tata,baka ili čak banka…

Tko dostavlja i na kolike udaljenosti .. Bilo bi dobro kada bi se organizirali kao posrednik i nudili slavonske proizvode na moru , nedavno je bio prilog na tv u o tome kako na jadranskim trznicama nema slavonskih proizvoda (bilo mesnih, biljnih ili drugo) a sigurno bi bili i više nego traženi. Naglasak je na tome da je potrebno ujediniti slavonske (a s vremenom i sve druge) male proizvođace kako bi se u hrvatskoj moglo kupovati hrvatske proizvode.

Ovaj projekt temelji se na jednoj jako dobroj ideji, međutim trebao bi se dodatno brandirati, spomenuta je franšiza na području RH, ali i u susjednim zemaljama iako smatram da bi se bilo bolje osvrnuti na razvijenije europske zemlje upravo zbog prakticiranja zdravog načina života. Cjelokupan projekt je usmjeren prema “jabuci” kao proizvodu, dok bi ciljnoj populaciji trebalo iskomunicirati tu istu jabuku kao namirnicu koja je temelj zdravog načina zivota svakog pojedinca, od djeteta koji će za užinu pojesti jabuku do starije gospođe koja želi ostati vitalna u svojim godinama. Događaji kao sto je Dove fashion week,Cro a porter i slične manifestacije su također jedna prilika za brandiranjem ovog projekta kroz prirodne sokove od jabuke. Sok se može naći u kafićima, stoga bi preko Facebooka treba komunicirati s mlađom populacijom, ukazati im važnost jabuke kao zdrave namirnice, animirati ih kroz nagradne igre da saznaju vise o vrstama jabuke i njihovim svojstvima te bi pri tome mogli osvojiti besplatne sokove od jabuke u tim istim kafićima. Projekt stvarno ima potencijala te se može razvijati ne samo na hrvatskom tržištu već i na razvijenim zapadneuropskim tržištima.

Pročitao sma ideju i vrlo zanimljiva je ali u svemu tome postavlja se pitanje dali je dotični gospodin prije nego što je pokrenuo taj posao ispitao trziste.Većina poduzetnika pokreće neki posao a uopće nema ispitano tržiste dali bi to moglo proci,koja su potrebna ulagačka sredstva za sve to,koliki su troskovi svega toga,koja je zainteresiranist potencijalnih kupaca,dali moze konkurirati postojecim firmamam ili hypermarketima koje prodaju jabuke …Da bi uopce neki biznis ili posao mogli u potppunosti realizirati,da bi taj posao bio produktivan i financijski isplativ mora se do najsitnijih detalja napraviti plan realizaicje,ispitati trziste ili potencijalni kupci su danas najvazniji,dali se u svemu tome m oze biti konkurentan cjenom,uslugom itd…Ideja kao ideja je odlična ali osobno mislim da u tome nece imati nekog posebnog uspijeha jer konkurirati hypermarketima je danas jako tesko što se tiče cjene jabuka.U Hrvatskoj vlada besparica,svako mjesto ima placeve gdje se prodaje voce i povrce i svemu tome konkurirati,nevjerujem da se moze uspijeti a uz sve to zaraditi i pokriti troskove.Za takav biznis doticni bi morao imatu u svakom vecem mjestu u Hrvatskoj logisticki centar u kojem bi trebao imati kamione,određenu količinu jabuka,zaposlene ljude koji bi sve to razvozili onima koji bi putem interneta narucivali.Voce i povrce je roba koja je pokvarljiva,jabuke moraju biti uskladistene na određenoj temperaturi,to je roba koja neSMije biti ostecena prilikom transporta,kalo se krece negdje oko 30% itd…Mislim da je tu jos puno posla oko toga,neznam koliko doticni gospodin ima iskustva sa vocem i povrcem ali osobno mislim da premalo jer ideja nije uspijesna ako nedonosi profit njemu osobno i svima onima koji su u sve to ukljuceni…Ovo je dobro namjerna kritika jer godinama radim sa vocem i povrcem,znam dobro lose i dobre strane,mjesecno u firmi u kojoj radim prodamo 120 tona jabuka u svojim hypermarketima,nabavna cjena jabuke je 0.35 eura,sada ako doticni gospodin moze po toj cjeni nabaviti jabuke,jos u sve to nabaviti jeftinu ambalazu itd,moze konkurirati ali bojim se da nema teoretske sanse da golden delicius koja je najprodavanija sorta jabuke nabavi po 0,35 eura za kg…Da smao nekritiziram,moj prijeldog dotičnom gospodinu je slijedeci:
-Neka organizira trziste po vleikim mjestima kao sto su Split,Rijeka,Zadar,Dubrovnik,Sibenik,Pula gdje neuspijevaju jabuke i neka prodaje jabuke iz boxeva i da uz sve to ima plasticne kante velicine 2,3 ili 5kg da si kupac moze sam napuniti tu kantu jabukama..Boxevi imaju 400 kg jabuka i neka ide sa minimalnom zaradom od 40-60% na nabavnu cjenu…Kad bi kupovao jabuke u boxevima,smanjuje se nabavna cjena jer proizvođac nemora ulagati u ambalazu gdje se npr,jabuke pakiraju maximalno 6,5kg u kartonsku ili plasticnu ambalazu…Takav sistem prodaje jabuka ima u Italiji,Austriji i prema informacijama koje imam,prodaju se ogromne kolicine jabuka i ti pokretaci biznisa uspijeli su u tome jer prodaju jeftije jabuke nego sto rade hypermarketi jer kupac uz jabuke dobiva plasticnu kantu koja mu sluzi za druge stvari.Uz sve to ide sa manjom marzom,ljudi danas gledaju puno na cjenu a najjeftnija jabuka je idared koja se u Poljskoj moze nabavti po jako povoljnoj cjeni…Takvi nacinom prodaje jabuke ovisno o mjestu gdje se prodaje moze se minimalno dnevno prodati 3 tone jabuka.Ako je cjena u prosjeku 3-5 kuna,to je 10 tisuca kuna i 6 prodajnih mejsta to je 60 tisuca kuna dnevno.U takvom slucaju kao kupac bili bi na osnovu količine zanimljivi proizvođacima,vremenom bi se mogla postici dobra cjena,bili bi prepoznatljivi na trzistu i imali svoj dio svakodnevnih kupaca ili potrosaca…Za sve to ili uopce pokretanje nekog biznisa osim dobre ideje treba najprije ispitati trziste,napraviti plan da budete konkurentni postojecim firmama,ako niste konkurentni da uspijete su jako male sanse.. i onda prema tome pokrenuti ideju i sam biznis…

…eto to je ono što ja cijelo vrijeme pokušavam reći…kad se kreće u pokretanje nekog posla treba napraviti poduzetnički plan ( tj.utvrditi koliko i čega ćeš proizvoditi i po kojoj cijeni,koliko troškova,koliko prihoda,koliko zaposlenih pa to sve po godinama,od kud ćeš namiriti sredstva za pokretanje posla… )

…pa onda najvažnije kome ćeš to prodavati,dal tog proizvoda već ima,zašto bi netko kupovao baš od tebe a ne od drugoga…itd.

…kad se poduzetnički plan napravi,onda se vidi jel se može u to krenut ili ne može…

…može se utvrditi da isti i ne drži vodu i od njega odustati…,a ne da ćeš u posao zato jer ti eto direktor ide na živce…

…i da će se sve prodavat jer se reklamira preko interneta…

Sve najbolje mu želim ali prodaja prehrambenih proizvoda putem interneta za male poduzetnike lici na utopiji. U hrvatskoj ima desetke jakih domaćih i stranih trgovačkih kuća sa prometom preko milijardu kuna pa je ipak samo konzum uspio ostvarit takvu prodaju a čak ni jaki stranci iza kojih stoje moćne korporacije nisu uspjeli,to zahtjeva odličnu organizaciju,skladištenje,distribuciju i milijunska ulaganja

@ biznis1
Osobno mislim da Vam je analiza izuzetna, ali iz pozicije osobe kojoj je jabuka jedan mali dio asortimana roba s kojom radi… Ako se nalazite na tržištu kao veletrgovac Vama je jedini argument cijena. Vi nemate vremena za marketinški dio tog posla, za građenje brenda, prepoznatljivosti logotipa, smišljanje novih načina pristupa kupcu. Drugim riječima nevidim razloga zašto ovakva ideja nebi mogla pokrenuti čak i malu revoluciju “sitnih” ali uspješnih poslova. Npr. da li je obrtnik koji dostavlja plin u boci konkurencija INA-i? Naravno da nije, ali postoji jaako puno osoba koji su spremni platiti i višu cijenu jer za tu cijenu dobiju proizvod i još nešto dodatno. Zapad je ovakve ideje odavno prepoznao, tamo je gotovo nemoguće naći artikl koji je na prodaju a da ga nije moguće naručiti on-line i sa dostavom na kućnu adresu. .. A vjerujte ni istok nije daleko od iste filozofije..

… i još jedna stvar, možda je dotični gospodin i proizvođač (što bi bilo dosta čudno da netko želi u ovoj Državi), što bi značilo da su mu margine beskonačne – na jednoj strani može svoj proizvod prodati na gore opisani način direktnom kupcu koji cijeni njegov proizvod i njegovu uslugu, ili je na drugoj strani može predati nekom trgovačkom lancu ili otkupljivaču kojeg subvencioniraju za taj posao (koliko znam da je subvencija oko 0,50 kn po kg), a koji će mu je obezvrijediti proizvod preko bilo koje granice što kvalitativno što kvantitativno (jer oni ionako mogu kupovati škart iz EU, ili malo pristojniju robu iz Poljske za 0,35 EUR po kg). I još za taj "fer" odnos mu neće platiti 150 dana u boljim slučajevima debelo zadirući u novi proizvodni ciklus..


@ biznis1
Osobno mislim da Vam je analiza izuzetna, ali iz pozicije osobe kojoj je jabuka jedan mali dio asortimana roba s kojom radi… Ako se nalazite na tržištu kao veletrgovac Vama je jedini argument cijena. Vi nemate vremena za marketinški dio tog posla, za građenje brenda, prepoznatljivosti logotipa, smišljanje novih načina pristupa kupcu. Drugim riječima nevidim razloga zašto ovakva ideja nebi mogla pokrenuti čak i malu revoluciju "sitnih" ali uspješnih poslova. Npr. da li je obrtnik koji dostavlja plin u boci konkurencija INA-i? Naravno da nije, ali postoji jaako puno osoba koji su spremni platiti i višu cijenu jer za tu cijenu dobiju proizvod i još nešto dodatno. Zapad je ovakve ideje odavno prepoznao, tamo je gotovo nemoguće naći artikl koji je na prodaju a da ga nije moguće naručiti on-line i sa dostavom na kućnu adresu. .. A vjerujte ni istok nije daleko od iste filozofije..

Boce i prehrambeni artikli nisu za usporedbu. Ovakav artikl naručen internetom je skuplji i ne možeš birat kao u dućanu. Jedino za usporedbu je konzum online ali tamo za iznad 500 kn nemas naknade a tome nijedan mali poduzetnik u hrvatskoj ne može konkurirati

Slažem se, ali nije logistički teško imati on-line trgovinu i dostavu ako u ponudi imate samo jedan artikl, zar ne?

A tko meni garantira da cu ja dobiti prvoklasne jabuke, da necu dobiti neke crvljive koje nece niko jesti? Na slici izgledaju super rumene, crvene, a kad stignu nisu ni za sta. Uostalom cuo sam za slucajve kad se placa pouzecem narucis nekih proizvod recimo putem njuskala i on ti posalje ciglu a ti ocekujes laptop. Najbolje je to uzimati iz prve ruke kad vidis sta kupujes. Nisam bas za to da se kupuje nesto na slijepo. Mislim moguce je nesto malo dati novca unaprijed i doci osobno da se uvijeris sta kupujes, a ne gotov posao i na kraju kupis zapravo nista 🙂

@nisamtaj

…ako su ti crvljive,to ti je prvi znak da su ti jabuke zdrave…one lijepe,voštane sa etiketicom,e za te se zapitaj jesul zdrave…

…ma u pitanju su samo obične seoske slavonske jabuke…i ja bi naručila,ali nikako da utvrdim na koji način… [undecid]

Odlična ideja. Na isti način može se napraviti i sa ostalim voćnim vrstama, a tako i sa povrćem, npr. kada bi se u svakom većem mjestu napravila nekakva “burza robe” odakle bi se slala u manja mjesta po narudžbi.
Pri tom napraviti nekakav ugovor npr. s poštom za dostavu, a mislim da bi za veće količine i sa manjim paketima dostava bila puno povoljnija.
Onda dati reklame da se čuje za to u Hrvatskoj i vjerujem da bi svatko za neku normalnu cijenu naručio recimo jedan paket sa 5 kg jabuka, čisto ono da vidi kako to ide.
I tako neka milijun ljudi naruči jedno pakovanje (ovisno koliko bi bilo, ispostavlja se na kraju jedna lijepa cifra. 🙂

Eto malo “futurističko” razmišljanje. 🙂

Sjećaš li se sjaja u travi i mirisa u cvijeću,sve što je bilo,prošlo je,vratit se neću.

Pozdrav svima, ja sam Vam dotični sa jabukama 🙂 Evo da krenem polako obrađivati post po post:

@BAKICAAA – Obrađujem voćnjak na 5 hektara koji sam posadio 2008 godine. Obitelj mi je pomogla oko prvotne investicije, a ostalo kako što stiže od jabuka naveliko. Dakle, primaran posao je veleprodaja jabuka u velike trgovačke centre. No odmah u početku je nastao problem neplaćanja. Ideja nije samo sinula, već je bila postupno razrađivana.

Tvrtke koje se bave otkupom, čak ne plate i do godinu dana. Znate li što znači baviti se proizvodnjom, kupovati sirovine, plaćati hladni pogon, ulazite u novu sezonu a niste još vidjeli novce od prošle sezone?

Dakle, 1. problem – neplaćanje

Nadalje, cijena koju dobijemo za 1. klasu je prosječna oko 2,50 kn. Nekad 2 kn, a nekad 2,80 kn. Ovisi o sorti, otkupljivaču i sl. Samo jedno je sigurno kod svih, a to je neplaćanje. Najgori osjećaj na svijetu, kada morate moliti tamo nekoga za svoje zarađene novce i svoj proizvod.

Cijena ne bi bila problem kada bi se roba platila kada se preda ili bar u roku 3 mjeseca (skromno govoreći). Cijena u prodaji preko Volim Jabuke je bila cca 7kn kg. Što je iznad cijene tržnice, a opet ispod cijene trgovačkih centara.

Dakle, 2. problem – cijena

Također u početku nikad nisu čuli za sorte jabuka koje ja uzgajam, a to su Top Red, Gala Schniga i Fuji Kiku. Tako da sam počeo još prodavati jabuke 2009. godine i onda krenuo sa projektom. No imao sam samo video, dok sam stranicu "shop" dovršio u 8.mj. prošle godine. Edukacija je bila potrebna o sortama jabuka kako bi i moje sorte dobile na značaju.

Dakle, 3. problem – neinformiranost

Nakon dvije godine iskustva u proizvodnji jabuka (što je jako malo), iskustva i komentara prikupljenih, prikazanih problema, odlučio sam poduzeti nešto u vezi toga. Poduzetnik poduzima, tako sam i ja počeo riješavati svoje probleme.

@Avis – hvala Vam najljepša na pohvalama! Dodatno brendiranje, kako bih ja rekao, ulazak u pore svih životnih situacija se razvija. Osim nagradnih igara koje su poprilično česte, sudjelujemo (zasad) na području osječko – baranjske županije u dosta događaja npr. Panonian Challenge, Slama, Bike My Day akcije i sl. Naravno da ćemo to produbljivati i proširivati. Facebook nam je glavni komunikacijski kanal, dok je stranica više orijentirana ka prodaji, a newsletteri ka postojećim kupcima. Trenutno se nalazimo u 9 kafića u gradu Osijeku i ne mislimo stati ovdje. Dodatno razrađujemo još proizvoda, i moram sve pohvaliti da ćemo do kraja godine izbaciti još bar 3 proizvoda, ako ne i više ukoliko sklopimo ugovor sa jednom tvrtkom. Kvalitetu imamo i sad se najviše vremena ulaže u razvoj i marketing. A posebno se njeguju odnosi sa kupcima. Jedni smo od rijetkih koji nude reklamaciju nakon korištenja proizvoda. Vraćamo novce ili donosimo drugi artikl.

Hvala!

@biznis1 – hvala na iscrpnom komentaru koji je na mjestu – osim – što niste shvatili koncept koji ovdje na Volim Jabuke provodimo. Bit ću kratak i spomenut kako imam svoj voćnjak, kako i ovako i onako trošim dosta na gorivo. Osijek je dugačak i mogu obaviti dvadesetak dostava za relativno malo novaca. Proizvodna cijena kilograma jabuka je do 1,5kn. Hladnjaču i ovako i onako plaćam za veleprodaju, tako da ju koristim i za maloprodaju. Itekako konkuriram hypermarketima radi cijene. Moja je cijena oko 6-7kn kg dok su kod njih često i puno više. Ne mogu im nikako konkurirati jer oni imaju i svakom trenutku jabuku na raspolaganju, dok kod mene biste trebali naručiti i sačekati da Vam ju dovezem. Imamo sedam sorti jabuka, a ove godine će ih biti vjerovatno i više. Ovo je projekt Volim Jabuke gdje smo se ograničili samo na jabuke i njene prerađevine. Što se tiče ostalih prijedloga, odlični su i uzet ću ih na razmatranje! Hvala!

p.s. što se tiče ostalih gradova Hrvatske, to će naš novi partner pokriti dok ja zadržavam pravo na Osijek.

New Report

Close