Dronovima do zelenih radnih mjesta

Autor: Tomislav Oharek , 04. studeni 2015. u 12:56
Davor Škrlec je bio izvjestitelj u sjeni za izvješće o sigurnoj upotrebi zrakoplovnih sustava na daljinsko upravljanje (RPAS)

Zakonodavni okvir mora zajamčiti investicije i razvoj konkurentnog europskog sektora bespilotnih letjelica.

Europsko nebo moglo bi se vrlo brzo otvoriti za bespilotne letjelice. Naime, Europska komisija će u sklopu tzv. zrakoplovnog paketa do kraja godine pripremiti regulativu za sigurnu i održivu integraciju civilnih bespilotnih letjelica u europski zračni prostor. Zastupnici u Europskom parlamentu prošlog tjedna su na plenarnoj sjednici u Strasbourgu raspravljali o izvješću o sigurnoj upotrebi zrakoplovnih sustava na daljinsko upravljanje (RPAS). 

Važnost obrazovanja
"Zakonodavni okvir mora zajamčiti investicije i razvoj konkurentnog europskog sektora bespilotnih letjelica za civilnu upotrebu te jasno razlikovati profesionalnu upotrebu bespilotnih letjelica na daljinsko upravljanje od njihove rekreativne upotrebe. Potencijal za gospodarski razvoj ovog sektora je golem. Potiče razvoj inovativnih tehnologija koje imaju veliki potencijal za stvaranje radnih mjesta, posebno zelenih radnih mjesta kako u velikim trgovačkim društvima, tako i u tisućama malih i srednjih poduzeća", rekao je u svom govoru izvjestitelj u sjeni za spomenuto izvješće, zastupnik ORaH-a Davor Škrlec.

Kako smo pisali, civilne bespilotne letjelice, kolokvijalno poznatije kao dronovi, mogli bi u budućnosti postati važan segment civilnog zrakoplovstva. Međutim sigurna integracija u Jedinstveno europsko nebo važan je preduvjet za njihovo korištenje. Stoga je prijeko potrebno što prije donijeti odgovarajuću legislativu, a nedostatak zakonodavnog okvira već je prepreka za tehnološki razvoj dronova, ali i konkretne komercijalne inicijative za njihovu upotrebu. Kako smo doznali od europarlamentarca Škrleca, kvalitetno obrazovanje nužno u ovom sektoru te je istaknuo potrebu za organiziranjem i promicanjem centara za stjecanje kvalifikacija i osposobljavanje pilota i operatera bespilotnih letjelica.

"Europskim zakonodavnim okvirom trebamo omogućiti inovacije i razvoj sektora u najboljim mogućim uvjetima uz učinkovitu zaštitu imovine i osoba, kao i osobnih podataka i privatnosti građana. Na kraju, ne smijemo zaboraviti ograničene resurse kojima raspolažemo i zaštitu okoliša. Ovaj novi sektor je idealna prilika da odmah na početku počnemo primjenjivati načela kružne ekonomije, a za propulziju bespilotnih letjelica koristimo pogonsko gorivo koje neće narušavati kvalitetu zraka i povećavati emisije stakleničkih plinova", zaključio je Škrlec.

Prijetnja prereguliranosti
Ipak, stučnjaci upozoravaju kako je važno da se prereguliranošću ne zatre potencijalno ogromno tržište bespilotnih letjelica. Usto je važno je riješiti i pitanja privatnosti i zaštite osobnih podataka, a mora se adekvatna pažnja pokloniti i sigurnosnim ugrozama i pitanjima. Osim toga potrebno je definirati i pravila za adekvatnu izobrazbu operatera kako bi se izbjegle moguće neugodne posljedice korištenja dronova, a na što je ukazao i Škrlec. No to sve ne bi smjeli biti nepremostivi problemi i prema najavama Europske komisije uskoro bi trebali biti otklonjeni. 

Komentirajte prvi

New Report

Close