Đuro Đaković ostaje bez najvećeg kupca

Autor: Ante Pavić , 14. kolovoz 2013. u 09:40
U zadnjih deset godina Đ. Đaković je proizveo ili servisirao tisuću vagona HŽ Carga/Goran Ferbezar/PIXSELL

Slavonskobrodska tvrtka već bilježi nedovoljnu proizvodnu popunjenost, a bez poslova za HŽ Cargo to bi se moglo i pogoršati.

Oana Popescu, direktorica odnosa s javnošću i glasnogovornica Grampet Grupe koja je nedavno pobijedila na tenderu za kupnju 75 posto udjela u HŽ Cargu, kazala je da je velika prednost grupacije što imaju tvornice za proizvodnju lokomotiva i vagona u Mađarskoj i Rumunjskoj u kojima je moguće raditi i remont.

 

Popescu

Spremni smo razmotriti ponude za vagone i od tvrtki izvan naše grupacije no moraju biti povoljnije

Na modernizaciju HŽ Carga planiraju potrošiti oko 22  milijuna eura. Najava o modernizaciji vagona i lokomotiva u vlastitim tvornicama mogla bi predstavljati problem za najvećeg hrvatskog proizvođača vagona Đuru Đakovića koji je u posljednjih deset godina za HŽ Cargo proizveo ili servisirao preko tisuću vagona raznih serija i namjena. Slavonskobrodska grupacija nedavno je lošije polugodišnje rezultate obrazložila nedovoljnom proizvodnom popunjenošću. "Naravno, spremni smo razmotriti i druge ponude za kupnju ili remont vagona ako budu povoljnije", kazala je Popecu na upit hoće li zatražiti usluge Đure Đakovića. Iz Đure Đakovića odgovaraju da im osim kvalitete i konkurentne cijene, u prilog nastavka suradnje s HŽ Cargom i njegovim novim vlasnicima idu reference i dosadašnja suradnja.

"Dominantan izvoz ukazuje na našu kvalitetu i konkurentnost pa vjerujemo da će i novi vlasnici HŽ Carga prepoznati ono što su prepoznali i naši ostali europski klijenti", poručuju iz Đure Đakovića, pozdravljajući ulazak strateškog partnera. Rumunjska grupa koja ima ambiciju ovladati željezničkim prometnim trokutom kojega omeđuje Sjeverno, Crno i Jadransko more, željela je dolaskom Popescu u Zagreb razjasniti novinske članke po kojima se protiv Gruie Stoice, stopostotnog vlasnika Grupe, vodi istraga poreznih i antikorupcijskih službi u Rumunjskoj. Popescu je demantirala da Grampet Group duguje novac poreznim vlastima u Rumunjskoj te da se Stoica odazvao na poziv antikorupcijskih službi da razjasni spornu privatizaciju Transbordare Vagoane Marfa. "Riječ je o istrazi koja traje osam godina, a gospodin Stoica u toj kompaniji već godinama nema udjela niti joj je ikada bio na čelu. Te sporne 2004. godine bio je vlasnik tek dvije dionice tog poduzeća", kaže Popescu.

Za sporne je članke optužila rumunjske medije i uzavrelu političku scenu u Rumunjskoj u kojoj je, prema njezinim navodima, Grampet Group postala kolateralna žrtva borbe za političkom moći. O konkretnim brojkama vezanima za HŽ Cargo nije htjela govoriti, budući da proces preuzimanja nije završio i kojega žele dovršiti što prije u razgovorima s hrvatskom Vladom te nakon toga potpisati ugovor o preuzimanju HŽ Carga. Za sada je poznato da će Grampet Grupa otpustiti određeni broj zaposlenih u HŽ Cargu, a Popescu kaže da žele što prije početi pregovore sa sindikatima i Vladom o načinima i uvjetima otkaza dijelu zaposlenika. "Znamo da su u pitanju sudbine ljudi i da će biti težak proces, ali želimo ga završiti što bezbolnije i brže", kazala je Popescu. Istovremeno traže novi menadžment za koji zasad nije sigurno hoće li doći iz Hrvatske ili Rumunjske. "Treba nam prije svega stručnost, ali smo isto tako svjesni da se ovaj posao ne može obavljati bez poznavanja lokalne ekspertize ", dodala je Popescu. 

Problemi kod kuće

Najlošije im ide u Rumunjskoj i Bugarskoj

Grampet grupi najlošije u kupovini poduzeća ide na domaćem terenu i susjednim zemljama. Privatizacija državne željezničke tvrtke u Bugarskoj je suspendirana, dok je isti proces za rumunjsku tvrtku posve usporio. Oana Popescu tvrdi da je sve to posljedica političkih kriza u navedenim zemljama te da će Rumunjska morati privatizirati poduzeće u skladu s dogovorom s Međunarodnim monetarnim fondom.

Komentirajte prvi

New Report

Close