Tvrtka Emil Frey preuzima Eurolineovu infrastrukturu i Mercedesovo zastupstvo

Autor: Darko Bičak , 02. rujan 2013. u 18:00
Mercedesa sve manje među službenim automobilima/PIXSELL

Od travnja su operativno prodaju obavljali preko Auto Gašparića i Auto Škoje, no bilo je velikih problema sa servisiranjem.

Švicarsko-njemačka automobilistička tvrtka Emil Frey Group, novi distributer Mercedes-Benza za Hrvatsku, preuzima imovinu propaloga Eurolinea. Kako doznaje Poslovni dnevnik, Švicarci, koji formalno ovdje imaju distribuciju Mercedesa od proljeća ove godine, trebali bi operativno preuzeti hrvatsko tržište tijekom listopada. Navodno su dugo trajali pregovori o segmentu gospodarskih vozila, koje Freyu nisu zanimljiva, a Mercedes-Benzu čine velik dio prihoda. Na kraju se švicarska tvrtka obvezala preuzeti brigu i o tom asortimanu.

 

298automobila

marke Mercedes prodano je lani u Hrvatskoj, a 2009. čak 881

Propast Eurolinea
Iako se automobilistički znalci često koriste uzrečicom "Mercedes je Mercedes, a sve ostalo u samo automobili", za Hrvatsku ona posljednjih godina ne vrijedi. Nije razlog u tome da su Hrvati odjednom zamrzili tu marku, niti je posrijedi znatan pad kvalitete ili rast cijene, nego je uzrok puno prizemniji: propao je distributer Mercedesa za Hrvatsku. Zagrebačka tvrtka Euroline godinama je bila sinonim za luksuzne automobile, nešto puput Tomća&Co. za BMW ili AutoZubaka za Audi. I dok se sredinom dvijetisućitih prodavalo godišnje podjednako mercedesa, audija i BMW-a, do tisuću njih, posljednjih je godina prodaja mercedesa svedena gotovo na simboličnu razinu. Analiza Promocije-plus pokazuje da je 2009. u Hrvatskoj prodan 881 osobni automobil marke Mercedes. Tijekom 2011., kada je kriza u Eurelineu bila na vrhuncu, prodaja se spustila na 706 vozila. Prošle godine prodano je 298 automobila, a u prvih šest ovogodišnjih mjeseci 226. Na manji rast u ovoj godini utjecala je odluka koncerna Mercedes-Benz iz travnja da za svojeg novog distributera imenuje švicarsku grupaciju Emil Frey, koja ima distribuciju luksuznih vozila u većem dijelu Europe.

No, Frey je operativno prodaju obavljao samo preko svojih malih partnera u Hrvatskoj: Auto Gašparića, Auto Škojo i Jolly Autoline. Iako je gotovo svaki Mercedesov model  bilo moguće kupiti i preko njih, bilo je velikih problema sa servisno-postprodajnom potporom. Gašparić, Škojo i Jolly zajedno, naime, posjeduju samo nekoliko servisnih centara. Stoga su kupci imali problema sa servisiranjem automobila. Situacija je bila posebno loša ako niste iz Zagreba, Osijeka ili Splita. Mnogi su shvativši s kakvim bi se potencijalnim problemima mogli susresti radije kupovali konkurentske automobile iz te klase: marke BMV, Audi i Volvo.Da situacija s Mercedesovim automobilima na hrvatskom tržištu nije više sjajna. pokazuje i podatak da taj automobil nije u floti menadžmenta gotovo niti jedne tvrtke. Državna i javna tijela već su prije odustala od mercedesa zbog njegove luksuzne etikete. Više i nema kompanije koja bi kupovala te automobile za svoje potrebe, u tu svrhu koriste se leasing kuće i njihove flote. No, ni takve kuće posljednjih godina ne žele imati posla s Mercedesovim automobilima. 

Na servis u Sloveniju 
"Posljednjih godina imali smo samo nekoliko upita naših korisnika za unajmljivanje automobila marke Mercedes-Benz. No, ako klijent baš ne inzistira na tom brendu, mi mu preporučujemo da uzme nešto drugo iz asortimana premium klase. Tu je BMW, a posebno dobra iskustva imamo s Audijevim automobililma. Naravno, ne tvrdim da je Mercedes lošiji automobil ili da su spomenuta dva bolja, nego je jednostavno činjenica da Audi možete servisirati ili popraviti gotovo u svakom dijelu Hrvatske, BMW u svim većim gradovima, a Mercedese smo morali voziti čak u Sloveniju jer u Hrvatskoj nije bilo mogućnosti popravka", kaže jedan menadžer leasing kuće koja upravlja s nekoliko tisuća automobila. 

Komentirajte prvi

New Report

Close