T-HT po zaposleniku u edukaciju ulaže 6000 kuna na godinu

Autor: Ksenija Rukavina , 08. lipanj 2006. u 06:30

Croatia Airlines u edukaciju zaposlenika, osobito operativnog osoblja, na godinu ulaže oko 7,5 milijuna kuna, a u neki od obrazovnih programa uključeno je 11.070 od ukupno oko 16.000 uposlenika Ina Grupe

Istraživanja pokazuju da samo oko dva posto našeg stanovništva sudjeluje u procesima cjeloživotnog učenja, a europski prosjek je oko deset posto. Obrazovanje nakon završetka formalnog školovanja jedan je od preduvjeta gospodarskog rasta. Iako je pojam cjeloživotnog učenja u našoj zemlji prosječnom građaninu još posve stran, velike kompanije svjesne su da u mobilnu i fleksibilnu radnu snagu treba ulagati. Ulaganje u njihovo znanje jedna je od najboljih investicija i jamstava razvoja novih usluga i proizvoda, a samim tim i konkurentnosti.Pojedine tvrtke odavno su to prepoznale, a među njima je T-HT. Programi koji stoje na raspolaganju za njihovih 6600 zaposlenika su raznoliki, a zaposlenici se u njih uključuju ovisno o potrebama kompanije.

Engleski i informatika
Temeljni su programi oni koji razvijaju ključne kompetencije menadžera i zaposlenika, a znatna sredstva ulažu se i u učenje stranih jezika, posebice engleskog, te u stalno podizanje informatičke pismenosti.
U T-HT-u kažu da preuzimaju cjelokupno financiranje dodiplomskih i poslijediplomskih studija za stjecanje znanja koja su od posebne koristi za poslovanje i dugoročni razvoj kompanije.“Gledajući prema zaposleniku, T-HT u edukaciju ulaže od pet do šest tisuća kuna, a u odnosu na prošle dvije godine to se povećalo za otprilike 15 posto. U sljedeće dvije godine tvrtka planira povećati ta izdvajanja za daljnjih 20 posto”, doznajemo od Nine Bertapele iz Sektora za komunikacije.U T-Mobile Hrvatska naglasak stavljaju na “soft skills”, odnosno razvoj vještina komunikacije, timskog rada, upravljanja ljudima i slično. Tvrtka također nudi mogućnost subvencioniranja doškolovanja, učenje stranih jezika te informatičke tečajeve.Zbog specifičnosti avioprijevozničke industrije i iznimne sofisticiranosti zrakoplovne tehnologije podložne čestim promjenama obrazovanje svih kategorija zaposlenika u Croatia Airlinesu od presudne je važnosti za tržišno pozicioniranje kompanije.

Plačanje magisterija
Njihovo operativno osoblje, dakle letačko, kabinsko i tehničko osoblje, koje čini 60 posto od ukupno 1070 zaposlenih, cijele godine prolazi neku vrstu doškolovanja. Veći dio tih tečajeva provode licencirani instruktori, a dio vanjski suradnici. U kompaniju dolaze i strani predavači, koristi se on-line edukacija, self study edukacija, a CA također financira dodiplomske i poslijediplomske studije. Ulaganja Croatia Airlinesa u edukaciju iznose oko 7,5 milijuna kuna na godinu, tvrdi Ksenija Žlof iz Odnosa s javnošću.
Prošle dvije godine 11.070 od ukupno oko 16.000 radnika cijele Ina Grupe bilo je uključeno u neki od obrazovnih programa. Provedene obrazovne aktivnosti ostvarene su u našoj zemlji, a dijelom i u inozemstvu.

HAAB s internim trenerima smanjuje troškove edukacije
Hypo Alpe-Adria banka, jedna je od rijetkih koja već drugu godinu zaredom smanjuje troškove za edukaciju, i to zbog reorganizacije posla. U odnosu na lani troškovi edukacije u 2003. bili su veći za 74 posto, a 2004. za 46 posto. Tako je banka 2003. za edukaciju po zaposlenom izdvajala 32,5 posto više nego što ulaže danas, a 2004. 17 posto nego prošle godine.
Za 1060 zaposlenika banka organizira brojne interne programe obrazovanja i usavršavanja suradnika.
Recimo, tehnički treninzi obuhvaćaju programe stjecanja i uvježbavanja novih znanja na području financija, ali i drugih znanja i vještina koje banci trebaju. U okviru treninga vještina posebna se pozornost daruje uvježbavanju prodajnih vještina suradnika u izravnom kontaktu s klijentima, a organiziraju se i posebni menadžerski treninzi kako bi se kod pripradnika rukovodećeg tima razvila upravljačka žica. Što se tiče eksternih specijalističih seminara, oni se najčešće provode iz područja bankarstva, informatike, organizacije, prava i zakonskih regulativa. Interni seminari uglavnom služe kako bi poboljšali prodajne i komunikacijske vještine zaposlenika koji rade s klijentima.
“Troškovi su manji zbog reorganizacije sustava obrazovanja zaposlenika, posebice stoga što smo obučili interne trenere koji su preuzeli posao nekih obrazovnih institucija. Smanjili smo i priljev novozaposlenih radnika, pa su troškovi zato nešto niži”, doznajemo od Vlatke Pacelt iz Službe za odnose s javnošću Hypo banke.

Komentirajte prvi

New Report

Close