Riječka franšiza Surf‘n’Fries osvaja regiju, ali i Vijetnam

Foto: Goran Kovačić/PIXSELL Foto: Goran Kovačić/PIXSELL

Poslovni model koji povezuje pržene krumpiriće i dah avanture koju pružaju more i surfanje.

Riječki franšizni lanac Surf’n’Fries u narednih nekoliko tjedana ući će na tržišta Crne Gore i Makedonije, a nakon toga i u Vijetnam. Kako pojašnjava Andrija Čolak, suvlasnik ove franšize, u planu je da se Surf’n’Fries nađe u podgoričkom shopping centru Delta City, dok bi u Skoplju bio u centru grada.

Veliko tržište

“Što se Vijetnama tiče, radovi su pri kraju i jako smo uzbuđeni zbog toga. Otvaranje je planirano za početak prosinca. Zanimljivo je da se po prvi put radi kompletno nova zgrada u samom središtu Hanoja u kojoj će biti smješten Surf’n’Fries. Jako nas veseli dolazak u Vijetnam jer se radi o rastućem tržištu od 90 milijuna ljudi i tu vidimo veliki potencijal”, kaže Čolak. Nova prodajna mjesta također će biti opremljena novom tehnologijom SURFFRY koja podrazumijeva prženje krumpirića bez ulja. Na svim spomenutim tržištima Surf’n’Fries sklopio je ugovore o master franšizi.

Franšizni lanac je svoju poslovnu povijest započeo 2009. godine u Rijeci, a nakon pet godina, Surf’n’Fries posluje u sedam zemalja i ima oko 40 prodajnih mjesta. Radi se o projetku Denisa Polića i Andrije Čolaka koji su uložili više od 300.000 eura u posao s krumpirićima. Surf and Fries funkcionira na principu specifičnog “royalty fee” programa franšize koji je vezan uz ambalažu u kojoj se krumpirići prodaju, a za koju imaju patent. Na taj način ne opterećuju franšizera s fiksnim tantijemom, kao što je to obično slučaj, nego i jedni i drugi igraju na kartu uspjeha. Odnosno, i njima kao davateljima franšize i franšizerima je u interesu da se proda što više porcija.

Polić je bio inicijator ovog projekta, a potaknula su ga, kako sam pojašnjava, sjećanja na djetinjstvo kada je u centru Rijeke jeo pomfrit koji su svi obožavali. “Tako se zapravo rodio koncept da ponovno ‘izmislimo’ pomfrit. Ali ovaj put tako da ga izbrendiramo, poslužujemo u ambalaži s umacima, standardiziramo rad i postavimo standard kvalitete ispod kojeg se nećemo spuštati”, kaže Čolak. Dodaje da je tvrtka dobila ovo ime iz razloga što, osim što vole pomfrit, obojica su zaljubljenici i u surfanje, posebno windsurfing i kitesurfing te sve slobodno vrijeme provode na moru. Tako se i rodila ideja o spajanju krumpirića sa surfanjem te je nastao Surf and Fries. Ovaj poduzetni dvojac smatra da se danas tržište sve više segmentira pa smatraju da se uspjeh krije u specijalizaciji.

Orginalna ideja

“Nismo htjeli pokretati nešto čime se već svi bave i to uglavnom po principu ‘daj sve što ide’”, kaže Čolak i ističe da im ovo nije prvi put da su se upustili u nešto čega nije bilo na tržištu. Naime, zajedno su 2002. pokrenuli Infonekretnine, oglasnik specijaliziran samo za nekretnine koji su kasnije dobro prodali. Prije realizacije projekta sjeli su u avion za Ameriku i proputovali je uzduž i poprijeko kako bi pokupili najbolje ideje za svoj pomfrit-bar. 

Komentari (6) Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!