Planski odabir ključan za optimizaciju poslovne flote

Autor: Ksenija Kale , 05. rujan 2012. u 22:00

Sve više tvrtki u Hrvatskoj koristi usluge upravljanja voznim parkom, odnosno “fleet managementa”. Tom se uslugom već koristi većina međunarodnih i neke veće hrvatske tvrtke. Upravljanje voznim parkom podrazumijeva kompletnu uslugu od kupnje pa sve do prodaje, odnosno prekida ugovorne obveze prema leasing kući. To pogoduje korisniku jer štedi vrijeme i resurse koji se troše tijekom samostalnog upravljanja voznim parkom.

Predrag Vranešević, voditelj flotne prodaje Citroëna Hrvatska, ističe da svijest korisnika o racionalnom upravljanju voznim parkom povećava zanimanje za “fleet management”. Tvrtke u Hrvatskoj sve više traže uslugu čistog najma vozila, pri čemu je upravljanje voznim parkom u potpunosti prepušteno profesionalacima. Citroën ima servisne ugovore koji za dogovoreno razdoblje i određenu kilometražu pokrivaju odabrane usluge, od produljenog jamstva na vozilu do kompletne usluge održavanja, navodi Vranešević. “U upravljanju voznim parkom problemi mogu nastati zbog trenutne raspoloživosti rezervnih dijelova, probijanja dogovorene kilometraže, stanja vozila pri povratu i slično. Cijene paketa prije svega ovise o razini ugovora, o njegovoj dužini i dogovorenoj kilometraži”, zaključuje Vranešević.Slične ocjene iznosi i Tomislav Miletić, glavni direktor Peugeota Hrvatska. Naglašava da u vremenima kad je presudna svaka “lipa” poduzetnici sve veću pozornost pridaju optimizaciji voznog parka i maksimalnom smanjenju svih troškova vlasništva i korištenja. Dobar prodavač prvo mora prepoznati potrebe klijenta kako bi pronašao najbolje moguće rješenje koristeći financijske, porezne pa čak i pravne aspekte, smatra Miletić. “S obzirom na velik pad prodaje automobila, obujam poslova upravljanja voznim parkom nije se povećao, ali se zbog krize bitno povećalo zanimanje za pravilno vođenje voznog parka i zavisnih troškova. Dovoljno je spomenuti da za vrijeme eksploatacije jednog vozila, primjerice 36 mjeseci, samo trošak goriva predstavlja više od 25 posto ukupnog troška posjedovanja jednog vozila”, napominje Miletić. Pritom navodi i indikatore lošeg upravljanja voznim parkom – neplanski odabir vozila, veliku starost voznog parka i zbog toga nastale goleme troškove održavanja, osiguranja i u konačnici posjedovanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close