Naš novi proizvod želi i veliko tržište Rusije

Autor: Marija Crnjak , 23. lipanj 2014. u 22:01
Tomislav Maričević, direktor PharmaS CHC segmenta

Farmaceutska kompanija iz Rusije zainteresirana je za Pharmasov Femipause potaknuta uspjehom brenda PRObalans.

Iako je farmaceutska tvrtka Luke Rajića sa svojom investicijom u Popovači startala kao generička kompanija s lijekovima na recept, zbog okolnosti na hrvatskom tržištu lijekova te trendova u svjetskoj farmaceutskoj industriji, PharmaS se ambiciozno posvetio segmentu proizvoda za samoliječenje.

Tomislav Maričević, direktor PharmaS-ova Consumer Healh Care (CHC) segmenta, u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva da bi CHC segment do 2020. godine po prodaji trebao čak premašiti lijekove na recept u toj kompaniji. 

Kakvi su rezultati prodaje PROBalansa?
PharmaS PROBalans je premašio interne planove prodaje kako količinski tako i u tržišnom udjelu. Radi se o jedinstvenoj formulaciji na tržištu koja je prepoznata po kvaliteti i sastavu od strane kupaca. Prema službenim podacima nezavisne kompanije za informiranje o stanju u industriji zdravstva IMS, u prvom kvartalu ove godine prosječni tržišni udio komadne prodaje je bio 11,8%, a u ožujku smo dosegnuli gotovo 14 %. To ostvarenje je iznad plana i respektabilan rezultat za proizvod koji je malo više od pet mjeseci na tržištu. Dodao bih i da smo započeli s intenzivnim izvozom PROBalansa koji je već sad prisutan i u Srbiji, BiH i Makedoniji. Dosad je iz tvornice u Popovači izašlo više od 60.000 kutija ovog inovativnog dodatka prehrani, a očekujemo da ćemo se do kraja godine pojaviti i na švicarskom tržištu. 

Nedavno ste lansirali i drugi proizvod za ublažavanje tegoba menopauze. Kako ide prodaja, kad planirate ići na druga tržišta?
PharmaS Femipause, proizvod za ublažavanje simptoma menopauze, tek je lansiran na tržište, no prvi odjeci su premašili naša očekivanja. Proizvod je već lansiran u BiH, slijedi Srbija i nadamo se da ćemo do kraja godine biti prisutni u još nekoliko europskih zemalja s obzirom da nakon izlaska na tržište Švicarske intenzivno radimo na otvaranju tržišta u srednjoj i istočnoj Europi. Zbog dobrih rezultata našeg prvog brenda PROBalans kontaktirala nas je jedna od većih farmaceutskih kompanija iz Rusije i upravo obavljamo predradnje za izlazak na to tržište.  

Koliko ste morali uložiti u marketing dva navedena proizvoda?
S obzirom da je PharmaS mlada kompanija koja je do kraja prošle godine bila isključivo prisutna u receptnom dijelu generičkih lijekova kod kojih postoje ograničenja vezano uz oglašavanje, plasiranje prvih vlastitih brandova PROBalansa i Femipause smo iskoristili i kako bismo pozicionirali kompaniju i jačali imidž. 

Koji udjel u poslovanju PharmaS-a trenutno zauzima CHC divizija, koji je cilj u budućnosti i u kojem roku?
CHC divizija je tek startala te njezin udio iznosi oko 10% ukupne prodaje grupe. Naša vizija je do 2020. godine imati nešto više od 50% ukupne prodaje kompanije. Tu su uračunata i vanjska tržišta a na nekima od njih bit ćemo aktivni do kraja godine.Da bismo to mogli ostvariti značajno ćemo ulagati u istraživanje i razvoj. Bazičnu opremu smo nabavili (linija za dodatke prehrani ima kapacitet 300 milijuna kapsula godišnje), a sad ulažemo u ljude. Šansu vidimo i u suradnji sa znanstvenom zajednicom, što smo inicirali putem događanja Dan znanosti u PharmaSu. Postoje već neki projekti koje razvijamo, a naša želja je kroz neko vrijeme napraviti jedinstven hrvatski proizvod koji će sublimirati sinergiju hrvatske znanosti i nas kao moderne farmaceutske industrije. 

Planovi

Koji će biti vaši naredni projekti u CHC segmentu?

Radimo na nekoliko projekata iz gastro i imuno segmenta koji će biti plasirani na tržište do kraja godine, s time da sljedeći proizvod plasiramo već u srpnju. Također se radi o jedinstvenim preparatima na ovim područjima, a osim ulazaka u nove kategorije očekuje nas širenje unutar postojećih vlastitih brendova kako bismo kupcima ponudili proizvode koji što više odgovaraju njihovim potrebama. To je normalan put i vidljivo je da jaki igrači imaju više različitih proizvoda u jednoj kategoriji.

Komentirajte prvi

New Report

Close