Mali hoteli sve češće na prodaju, ali ulagače zanima samo najam

Ima izvrsnih prilika za investicije, no nitko nije zainteresiran iskeširati toliki novac, kaže jedan agent

Kriza, loša procjena investitora, nelikvidnost i nemogućnost otplate kredita ili pak loša podrška obitelji i suradnika osnovni su razlozi zbog kojih se na tržištu nekretnina u Hrvatskoj nalaze deseci malih hotela na prodaju.

Obitelj odustala
Njihova točna brojka nije poznata jer se nigdje ne evidentiraju, no doznajemo da Udruga malih i obiteljskih hotela ima namjeru uskoro pokrenuti takvo istraživanje. Kako se doznaje u agencijama za nekretnine, ponuda je mnogo veća od potražnje. Neki hoteli kupce čekaju više godina. Predsjednik Udruge malih i obiteljskih hotela Šime Klarić kaže da je činjenica da je u krizi narušena likvidnost i da je otplata kredita teža. “Doista imamo hotele koji imaju problema s bankama. Međutim, budući da je ova turistička sezona u malim hotelima bila bolja nego prošla, a očekuje se da će iduća biti još bolja, banke su zasad strpljive jer znaju da je riječ o dugoročnom partnerstvu”, kaže Klarić. Napominje da je u hotelijerstvo dio investitora ušao iz drugog sektora, mahom građevine. Iako nije mali hotel, primjer je splitski Lav, čiji je suvlasnik građevinski poduzetnik Ivica Kurtović. Također za prodaju se odlučuju investitori koji su ostali bez podrške obitelji. Zbog toga se na prodaju hotela u okolici Pule odlučio poduzetnik koji je želio ostati anoniman kako njegov istup u javnosti ne bi utjecao na cijenu i prodaju. Hotel ima devet soba, početna cijena prodaje prije godinu dana bila je blizu tri milijuna eura, no zbog slabe potražnje ona se upravo spušta. “Naš je hotel trebao biti obiteljski posao, ali se ispostavilo da su neki u međuvremenu odustali. Riječ je o zahtjevnom poslu, velikim kreditima i ako ne uđemo u to do kraja, posao će propasti”, izjavio je sugovornik. Agencija Domus nekretnine iz Vodica u ponudi ima osam malih hotela među kojima je najskuplji jedan u Crikvenici koji stoji 20 milijuna eura. “Iako se mnogi raspituju, kupaca uglavnom nema. Mnogo je više zainteresiranih za najam jer nisu sigurni kako će hotel poslovati. Prodavatelji su uglavnom predstavnici starije generacije, čiji nasljednici nisu zainteresirani za nastavak posla ili su zasićeni poslom”, kaže Divna Bulat iz Domus Nekretnina. Da je većina ulagača zainteresirana za najam, potvrđuje i agent iz Splita koji prodaje dva hotela u okolici Šibenika i Makarske, oba za po 2,5 milijuna eura.

Nema brze zarade
“Jedan prodavatelj ostao je bez podrške svoje obitelji, a drugi se želi baviti drugim poslom koji će mu donijeti bržu zaradu od hotelijerstva i zato mu treba kapital od prodaje hotela. Za one koji se žele primiti posla to su odlične investicije, no očito nitko nije zainteresiran iskeširati toliki novac”, kaže splitski agent.

Iz oglasa

Niža kategorija, niža cijena
Iako prodavatelji ne žele u javnost s ponudama, one su dobro vidljive u oglasima. Među najskupljim hotelima je San Giorgio na Visu s deset soba koji u oglasu stoji 35 milijuna eura. Hotel Riviera u Dramlju među jeftinijima je s obzirom na to da sa svojih 97 soba, doduše niske kategorije, stoji osam milijuna eura. Među brojnim hotelima uspjeli smo pronaći samo jedan koji je nedavno prodan, hotel Esperanto u Selcu pokraj Crikvenice, čija je cijena u oglasu bila 5,5 milijuna eura.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!