Luka Rijeka još ima prostora za rast

Autor: Darko Bičak, Tamara Opačak-Klobučar/VL , 22. travanj 2014. u 22:01
Nakon ulaska u EU pojačano zanimanje partnera/Goran Kovačić/PIXSELL

Tvrtka je u prošloj godini ostvarila nepunih 190 milijuna kuna ukupnog prihoda i šest milijuna dobiti prije oporezivanja.

S pretovarenih 993 tisuće tone suhih tereta u prva tri mjeseca ove godine ukupni promet u Luci Rijeka povećan je za 2 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Gledano prema strukturi tereta, generalni teret je povećan za 10 posto, promet drva za 15 posto dok je promet rasutih tereta na terminalu u Bakru niži za devet posto. No, s ugovorenim isporukama ovog tereta u sljedećim mjesecima nadoknadit će se pad s početka godine i očekivanim prometom od milijun tona rasutog tereta u 2014. godini riječka Luka premašit će prošlogodišnji promet ovog tereta. Na Terminalu u Bakru je pred nekoliko dana završen iskrcaj 86.456 tona željezne rudače za partnera iz Austrije, a u tijeku je iskrcaj 90.500 tona ugljena za dugogodišnjeg partnera iz Mađarske. Promet kontejnera na Terminalu Brajdica u prvom je tromjesečju bio  44.131 TEU i povećan je za 15 posto u odnosu na isto razdoblje 2013. godine, a rast se očekuje i u sljedećim mjesecima.

 

15posto

više kontejnera bilježi Luka Rijeka u prvom ovogodišnjem tromjesečju

U riječko Luci ističu da je nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju pojačano zanimanje novih partnera za prijevoz robe te da mnogi od njih ispituju komercijalne i tehničke mogućnosti riječke luke kao ozbiljnog alternativnog logističkog pravca za EU tržišta u novim uvjetima.No, da Rijeka još niti približno nije ispunila svoj potencijal, jasno je svima, a na to je upozorio i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić prilikom svojeg posjeta toj luci. Hajdaš Dončić je izjavio da je dosadašnji promet riječke luke nezadovoljavajući i da Rijeka, ako se ostvare potrebni preduvjeti, ima potencijal za prekrcaj milijun kontejnera. No, za to se moraju ostvariti i neki bitni preduvjeti, njih barem tri, kaže Ministar.

Prvi od njih je uspješno koncesioniranje završetka terminala na Zagrebačkoj obali. Nakon toga, paralelno treba provesti uređenje željezničke pruge, kao dijela europskog koridora, i ulaganje u izgradnju ceste D 403, koja će spojiti zapadni dio luke i riječku obilaznicu, a nužna je za 'izvlačenje' tereta iz luke. Prema podacima Lučke uprave Rijeka, prošle godine je preko kontejnerskog terminala Brajdica prošlo 131.300 kontejnera, a što je 3,6 posto više nego u godini prije. Prekrcano je 3,6 milijuna tona tereta, a što je bilo količinski manje nego godinu prije, ali je struktura tereta poboljšana. Osjetno je porasla količina prekrcanog (skupljeg) tzv. generalnog i ostalih suhih tereta, dok je kod rudače  i ugljena zabilježen pad. U konačnici je tvrtka ostvarila nepunih 190 milijuna kuna ukupnog prihoda i šest milijuna dobiti prije oporezivanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close