JGL d.d. uspješno završio 2015. godinu, rastom ukupnih prihoda i dobiti

Autor: Poslovni.hr , 28. travanj 2016. u 12:27
FOTO: Goran Kovacic/PIXSELL

Predstoji jačanje pozicije na ključnim tržištima i daljnja internacionalizacija poslovanja na tržištima poput Vijetnama, Tajlanda i Saudijske Arabije na kojima su u izvještajnom razdoblju započeli s prodajnim operacijama uz partnere.

Uz ekonomsko-politička previranja na ključnim izvoznim tržištima, posljedice dugoročne recesije na domaćem tržištu i najveće pojedinačno ulaganje u povijesti kompanije, izgradnju pogona Pharma Valley, tvrtka JGL d.d. proteklu je 2015. godinu završila uspješno, rastom neto dobiti.

„JGL je vrlo rano počeo poslovati na globalnom tržištu na kojemu smo izloženi globalnim trendovima koji su ponekad nepredvidivi. Iza nas su dvije nimalo lake godine uzrokovane sveopćom gospodarskom i geopolitičkom krizom na našim izvoznim tržištima Rusije i Ukrajine, ključnim driverima našeg rasta. Pogodio nas je drastičan pad vrijednosti rublje, što je povezano s cijenom nafte i drugim globalnim političkim kretanjima na koje nismo mogli utjecati. Mogli smo jedino utjecati samo na sebe  – optimizacijom i povećanjem efikasnosti poslovanja uspjeli smo u 2015. godini povećati ukupni prihod JGL d.d. i unaprijediti profitabilnost. U isto smo vrijeme realizirali i najveće ulaganje u povijesti naše tvrtke, izgradnju novog proizvodnog pogona Pharma Valley. Time smo pokazali da vjerujemo u razvoj utemeljen na vlastitoj inovativnosti i usmjerenosti na vanjska tržišta“, izjavio je povodom objave poslovnih rezultata za 2015. godinu predsjednik Upravnog odbora JGL d.d. gospodin Ivo Usmiani, mag.pharm.  

Ukupni su prihodi kompanije u 2015. porasli za 3,27 posto u odnosu na 2014. godinu, na 624.464.326,87 kuna, EBITDA iznosi 78.548.457,29 kuna, dok je neto dobit kompanije 19.749.095,72 kuna, što je skok od čak deset posto u odnosu na 2014. godinu. U skladu sa strateškim, izvoznim usmjerenjem tvrtke, udjel izvoza u poslovnim prihodima kontinuirano raste, pa su tako ti prihodi u 2015. godini dosegli 76,92 posto poslovnih prihoda, u iznosu 408.709.582,82 kuna. Najveće izvozno tržište i dalje ostaje Regija CIS, točnije Ruska federacija, s čak 54 posto udjela. Na ruskom tržištu, prošle je godine zabilježen rast prodajnih prihoda od gotovo četiri posto na 281.058.342,00 kuna. U tom je razdoblju ruska rublja u odnosu na euro doživjela dodatni pad od 13,29 posto, odnosno 13,59 posto u odnosu na kunu. Zahvaljujući korištenju financijskih instrumenata zaštite od promjene tečaja, tzv. forward ugovora, postignut je značajno povoljniji neto efekt tečajnih razlika u usporedbi s 2014. godinom.

Učvršćenjem pozicije tržišnog lidera u segmentu nasal saline Aqua Maris i Meralys proizvoda, JGL d.d. se popeo na 38. mjesto na rang listi farmaceutskih kompanija na ruskom tržištu, gdje posluje u konkurenciji s više od dvije tisuće kompanija.

„JGL d.d. je prošle godine učinio osjetan iskorak u racionalizaciji poslovanja, očuvanju profitabilnosti i osiguravanju budućnosti kompanije kroz strateško ulaganje u novi pogon koji će nam omogućiti razvoj novih proizvoda i novih farmaceutskih oblika. Predstoji nam jačanje pozicije na ključnim tržištima i daljnja internacionalizacija poslovanja na tržištima poput Vijetnama, Tajlanda i Saudijske Arabije na kojima smo u izvještajnom razdoblju započeli s prodajnim operacijama uz partnere. Prvi izvoz u 2015. napravili smo i u Indoneziji. Svakako, u fokusu je jačanje B2B segmenta našeg biznisa“, naglasio je mag. pharm. Jasmin Huljaj, glavni izvršni direktor JGL d.d.

Na hrvatskom tržištu, drugom najvećem s udjelom od 21 posto u prodaji, tijekom prošle godine tvrtka je ostvarila prodajne prihode u visini 111.444.347,07 kuna, što je korekcija od pet posto u odnosu na prethodno, godišnje razdoblje. Postignut je značajan napredak u komunikaciji s državnim institucijama te su u tijeku izmjene nekih od ključnih provedbenih propisa koji izravno utječu na poslovanje i povećanje transparentnosti.

Međutim, JGL d.d. se i dalje suočava s kontinuiranim pritiskom HZZO-a na industriju, na smanjenje cijena lijekova na listama lijekova – u određenim proizvodima cijene su na razini 20 posto od prosječnih cijena u EU. Iz tog razloga, dogodila se i korekcija prihoda od prodaje receptnog programa, dok prihodi od prodaje bezreceptnog i programa Aqua Maris i dalje rastu.

U ostalim zemljama na tržištu Regije Jugoistočne Europe ostvaren je ukupan rast prodaje od 19 posto, posebno u programu Aqua Maris, kojem je prodaja porasla gotovo četrdeset posto. U Regiji globalnih tržišta, u programu licencne proizvodnje, zabilježena je osjetnija korekcija prodajnih rezultata, te su oni iznosili 29.195.019,00 kuna.

JGL d.d. je i tijekom 2015. godine nastavio s realizacijom dugoročnih ulaganja u poslovanje. Okrunjeno je to otvaranjem novog proizvodno-skladišnog kompleksa Pharma Valley u srpnju prošle godine. Zahvaljujući financijskoj podršci Hrvatske banke za obnovu i razvitak kroz kredit od 239.298.070,80 kuna, na ukupno gotovo sto tisuća kvadratnih metara površine, podignuti su novi proizvodni pogoni, skladišta i laboratorij, a vrijednost dugotrajne imovine JGL d.d. povećana je za 30 posto. Nova tehnologija i novi pogoni omogućit će tvrtki širenje postojećeg portfelja novim proizvodima iz vlastitog razvoja i u novim farmaceutskim oblicima, ali i povećanje ponude kapaciteta za business-to-business segment poslovanja, u kojem je za slijedećih pet godina ugovoreno poslova u vrijednosti od oko trideset milijuna eura.

Godinu su obilježila i brojna lansiranja novih proizvoda iz kategorije receptnih i bezreceptnih lijekova, dodataka prehrani i medicinskih proizvoda. U periodu od 1. siječnja do 31. prosinca 2015. uspješno je lansirano čak 12 novih brendova, te još četiri u modelu distribucije. Među brojnim certifikatima posebno treba istaknuti odobrenje koje je tvrtki izdala institucija Health Canada, a kojim je JGL d.d. GMP sukladan proizvođač za sterilne otopine, čime su otvorena vrata prodaje na kanadskom tržištu.

Od ostalih, ključnih korporativnih projekata treba istaknuti kako je početkom 2015. tvrtka kćer Adrialab d.o.o. počela samostalno proizvoditi i prodavati proizvode brendova Holyplant, Dječja mast, Galenia, te su nastavljene aktivnosti vezane za prilagodbu i optimizaciju proizvodnih procesa i  normativa  te unapređenje  sustava kvalitete. U investiciju je uloženo dva milijuna eura.

Također, tijekom izvještajnog razdoblja, proizvodnju prvih lijekova na srpskom je tržištu pokrenula tvrtka JGL d.o.o Beograd, a nastavljene su i pripreme za ishodovanje nacionalnog GMP certifikata. Proizvodnja je većim dijelom orijentirana na tržište Srbije, ali uz to i na izvozna tržišta Rusije, Kazahstana i Bjelorusije, kao i zemlje CEFTA-e. JGL-ova tvrtka u Srbiji trenutno ima ukupno 50 registriranih lijekova, a u planu je i daljnje širenje portfelja.

Tijekom protekle godine ukupni rashodi poslovanja iznosili su 603.916.826,91 kuna, što je rast od 3,62 posto u odnosu na prethodno razdoblje. U 2015. razina zaliha smanjila se za 25 posto, sa 181.874.192,18 na 136.306.700,76 kuna, što je utjecalo na strukturu i visinu rashoda, dok su gotovo sve ostale stavke poslovnih rashoda osjetno racionalizirane.

Tako su u izvještajnoj godini postignute značajne uštede u području materijalnih troškova od gotovo 18 posto, ostalih vanjskih troškova usluga od gotovo 24 posto, te troškova osoblja za gotovo 11 posto, dok su u isto vrijeme ukupni prihodi po zaposlenom porasli za 5,28 posto u odnosu na 2014. i iznose 868.517,84 kuna.

Tijekom 2015. godine došlo je do promjene u strukturi obveza, Društvo je zamijenilo kratkoročne izvore financiranja s kvalitetnijim dugoročnim izvorima financiranja. Početkom 2015. JGL d.d. sklopio je Ugovor o kreditu s Europskom bankom u iznosu od 20.000.000 eura koji se treba realizirati u dvije tranše, u ovom trenutku realizirali smo dugoročni kredit u iznosu 12.000.000 eura.

Sredstvima iz prve tranše vraćeni su dugoročni krediti u poslovnim bankama i povećana je likvidnost poduzeća. Novim izdanjem obveznica od 200.000.000,00 kuna refinancirane su stare u iznosu od 113.035.000 kuna, dospijeća u lipnju 2016., te su zatvoreni kratkoročni krediti u poslovnim bankama.

Komentirajte prvi

New Report

Close